Hibridi su posljednjih godina postali popularni i u Hrvatskoj. Naravno, ključnu ulogu su tu odigrali poticaji, ali i sve veća ponuda na tržištu.
Najnovije pojačanje je Lexus NX 300h. Automobil koji je izravna konkurencija premium modelima, poput Audija Q5, BMW-a X3 ili Mercedesa GLC. Testirani model ima tri motora. Benzinski razvija 155, a tu su i dva električna sa 143 i 68 KS. Slabiji motor zadužen je za pokretanje stražnjih kotača tako da ovaj Lexus ima i pogon na sve kotače. Ukupna snaga ipak nije tako velika kako bi se moglo zaključiti i NX tako ima 197 KS. Sasvim dovoljno za auto ove klase, no performanse nisu na razini očekivanog. Konkurencija iz dizelaša te snage izvuče mnogo više od 9,3 sekunde od 100 km/h i maksimalnih 180 km/h. No zato je NX vrlo štedljiv. Na testu smo trošili 6,5 l/100 km u gradu, a kad smo se potrudili, potrošnja je pala na samo 5,7 l/100 km.
Iako je u potpunosti neobičan, Lexus NX se vozi kao i svaki drugi auto s automatskim mjenjačem. Baterija se puni skupljanjem energije kočenja, a na struju je moguće prevaliti samo nekoliko kilometara. A takav način vožnje najkorisniji je u velikim gradskim gužvama gdje najviše štedi. Vozna svojstva su vrhunska, a potužiti se ne možemo ni na komfor. Testirani Lexus vrlo dobro izgleda i u unutrašnjosti gdje sve vrvi bogatom opremom i tehničkim igračkama. Primjerice, svjetla za čitanje pale se laganim dodirom same svjetiljke, prekidača nema, a kad uključite tempomat, automobil će sam pratiti vozila ispred, ubrzavati i kočiti po potrebi. Cijena je visoka, no usporedivi Audi je primjerice stotinjak tisuća kuna skuplji.
Tvornički podaci:
masa: 1860 kg
dimenzije: 463x185x165 cm
obujam: 2494 ccm
snaga: 145 kW/197 KS
ubrzanje (0-100km/h): 9,2 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja: 5,3 l /100 km
cijena: 427.835 kn (testni model) 419.900 kn (bez doplata)
Testirani Lexus NX 300h Executive u opremi ima led svjetla, električna vrata prtljažnika, 18” alunaplatke, radarski tempomat, električno podesiva sjedala...