Konceptni Audi Sport quattro laserlight spreman je za salon potrošačke elektronike u Las Vegasu CES koji se održava ovog tjedna. Neobičan odabir za predstavljanje automobila, no popularnost CES-a i velik broj posjetitelja jamče Audiju dobar marketinški efekt. Audi Sport quattro laserlight je evolucija koncepata predstavljenog prošle godine u Frankfurtu. Riječ je o atraktivnom kupeu koji najavljuje moderno izdanje legendarnog Quattra. U odnosu na spomenuti Sport quattro koncept iz Frankfurta dizajnerske promjene su minimalne, a najveća novost su minimalizirana prednja svjetla koja koriste naprednu lasersku tehnologiju.
Sićušne laserske diode svijetle 500 metara
Hibridni pogon novoga koncepta Sport quattro laserlight sastoji se od V8 motora s dva turbopunjača koji iz četiri litre obujma razvija 560 KS. Njemu pomaže mali električni motor sa 150 KS. Ukupna snaga sustava iznosi 700 KS. Domet na struju je maksimalno 50 km. U sportskom načinu rada, u kojem sve od sebe daju oba motora, Sport quattro do 100 km/h ubrza za samo 3,7 sekundi te postiže maksimalnih 305 km/h.
Najveća su novost na ovoj izvedbi konceptnoga quattra potpuno nova laserska svjetla, tehnologija koja bi uskoro mogla u serijsku proizvodnju. Snažne laserske diode, koje se u ovom slučaju koriste za dugo svjetlo, mikroskopski su sitne, osjetno manje od klasičnih LE dioda. Njihov promjer je nekoliko mikrona, manje od stotog dijela milimetra. Ipak, ove diode osvjetljavaju gotovo 500 metara ceste, što je dvostruko više nego kod LED-a. Istodobno emitiraju tri puta jači intenzitet svjetla. Laserski farovi prvi će put praktičnu primjenu imati na trkaćim stazama u novom R18 e-tron quattru.
I unutrašnjost donosi neka nova, dosad neviđena rješenja. Izrađena je po mjeri vozača, a najvažnije informacije se prikazuju na velikom TFT zaslonu visoke rezolucije s 3D prikazom. Grafika ovog sustava je tako napredna da je za nju bilo potrebno ugraditi posebni četverojezgreni grafički procesor Tegra 30 iz ugledne tvrtke Nvidia. Vozač može birati između različitih prikaza na zaslonu, od MMI načina rada, u kojem dominiraju funkcije navigacije i zabave, do klasičnog načina rada, u kojem se u prvom planu nalazi brzinomjer.