To je to što me zanima!

Airbus 'modularnim kabinama' želi avione pretvoriti u šlepere

Zamisao je da se putnički dio zrakoplova sa sjedalima za putnike napravi pokretnim te da se putnička kabina može "ubaciti" u zrakoplov prije polijetanja
Vidi originalni članak

Zrakoplovi su najbrža sredstva javnog prijevoza koje čovječanstvo ima, no kada se zbroje sve stvari nekada i nisu brzi. Najviše vremena se u avio prijevozu gubi na pripremi leta i dolasku na aerodrom, prolasku kroz osiguranje i procedure. Na kraćim linijama dulje traju te gnjavaže nego sam let. 

Jedna od najvećih svjetskih kompanija za izradu zrakoplova Airbus prijavio je patent za novu vrstu zrakoplova

Nacrt patenta otkriva da bi se radilo o prvom moduliranom putničkom zrakoplovu na svijetu. Naime, zamisao je da se putnički dio zrakoplova sa sjedalicama za putnike napravi pokretnim te da se putnička kabina može ugraditi u zrakoplov prije polijetanja. 

Tako bi se mogao ubrzati proces ukrcavanja, odnosno ukrcavanje putnika ne bi se više odvijalo unutar samog zrakoplova nego puno prije, a potom bi se cijela putnička kabina - spojila na trup zrakoplova

Modularni dio putničke kabine sastojao bi se od poda, gornje oplate zrakoplova te pripadajućih zidova sprijeda i pozadi. Ta bi kabina, odnosno dio zrakoplova prevozio putnike i njihovu prtljagu, a bila bi spremna za ukrcavanje već unutar zgrade zrakoplovne luke. Kada bi se kabina ispunila, bila bi spremna za spuštanje i spajanje na zrakoplov. Nakon slijetanja bi se procedura ponovila te bi se opet kabina odspojila od aviona, a zamijenila bi je druga s novim putnicima. 

Iako možda i ne zvuči prilično jednostavno, u Airbusu su uvjereni da bi tako drastično smanjili vrijeme čekanja zrakoplova na pisti

"Prema ovom konceptu zrakoplova s pokretnom kabinom putnici bi mogli biti smješteni na svojim sjedalima i prije nego njihov zrakoplov stigne. Bili bi spremni za integraciju sa zrakoplovom te bi se tako sačuvalo vrijeme i umnogome pojednostavio proces", stoji u službenom dokumentu Airbusa, predanom prilikom prijavljivanja patenta. 

No, riječ je tek o nacrtu na papiru i daleko smo još od stvarne proizvodnje. Također, takav bi način izrade zrakoplova i letenja značio i velike promjene u funkcioniranju samih zračnih luka te bi svaka morala biti prilagođena za takav prihvat putničkih kabina i zrakoplova. 

A tek prilagoditi strahove putnika...

Idi na 24sata

Komentari 12

  • Intruder_ZD 29.11.2015.

    Pa zar nije lakše napraviti natkrivenu platformu koja bi se spuštala preko aviona do razine vrata?

  • ab ovo 29.11.2015.

    da to nije kabriolet

  • danyyyy 29.11.2015.

    Ha super raspadaju se te starudije i bez ovakvih sranja, samo vi radite uštede na račun sigurnosti putnika!

Komentiraj...
Vidi sve komentare