Europski proizvođač zrakoplova Airbus nadmašio je američki Boeing i u 2022., četvrtu godinu zaredom, brojem isporučenih zrakoplova i novih narudžbi, posebice u poslovanju s Kinom.
Američki proizvođač zrakoplova Boeing lani je isporučio ukupno 480 zrakoplova i zaprimio neto 774 nove narudžbe, nakon što se izuzmu one otkazane.
Unatoč oštrom skoku narudžbi i isporuka u odnosu na 2021., kada je isporučio 340 aviona i zaprimio 479 neto novih narudžbi, još uvijek zaostaje za Airbusom, četvrtu godinu zaredom.
Europski zrakoplovni koncern isporučio je lani 661 mlažnjak i dobio 1.078 narudžbi za mlažnjake, odnosno njih neto 820, nakon što izuzmu one otkazane.
Kini je pritom isporučio više od 100 zrakoplova, dok ih je Boeing isporučio svega osam.
U srpnju su tri vodeće kineske državne zrakoplovne tvrtke dogovorile kupnju 232 Airbusova zrakoplova modela 300, podsjeća Reuters.
Boeing je pak u rujnu najavio da će potražiti nove kupce za dio od više od stotinu zrakoplova modela 737 MAX rezerviranih za kineske aviokompanije.
MAX-evi su bili povučeni iz prometa 20 mjeseci nakon dvije teške nesreće u 2019. i 2019. u kojima je poginulo 346 ljudi, podsjeća Reuters.
Američka ministrica trgovine Gina Raimondo požalila se 2021. godine da kineska vlada priječi domaćim zračnim prijevoznicima kupnju Boeingovih zrakoplova u vrijednosti “više desetaka milijardi dolara”.
Izvršni direktor Boeinga Dave Calhoun rekao je u listopadu da se nadaju da će s vremenom isporučivati više mlažnjaka u Kinu. No, kako je dodao, zaista mi je teško pronaći signale da će se stvari u Kini promijeniti i okrenuti u našu korist.
U prosincu je američki div isporučio 69 aviona, uključujući 53 aviona 737 MAX i 15 širokotrupnih zrakoplova, te zaprimio neto 203 nove narudžbe.
S 31. prosincem, kako su objavili, njihova knjiga narudžbi brojala je 4.578 nedovršenih zrakoplova, uključujući 3.628 zrakoplova 737 MAX. Modeli 737 činili su u 2022. oko 80 posto Boeingovih isporuka, pokazuju podaci.