Što se s malim automobilom događa kad se sudari s limuzinom srednje klase, pokušao je saznati ADAC koristeći sasvim novu metodu crash testova. Za razliku od sveprisutnih Euro NCAP testova gdje se automobili razbijaju o statičnu prepreku, u ADAC-ovu testu ta se prepreka kreće jednakom brzinom kao automobil - 50 km/h. Oblikom dijela kojim udara u testirani automobil prepreka vjerno oponaša prosječan automobil srednje klase, a toliko je i teška - oko 1400 kilograma.
Zakoni fizike u ovakvom sudaru su na strani većeg i težeg automobila, pa nije niti čudo da su Smart ForTwo, Fiat 500, Renault Twingo i Kia Picanto u srazu prošli loše, uz veće deformacije nego u Euro NCAP testovima.
Ipak, ozljede koje bi u ovakvom sudaru zadobili vozač i putnik ne bi bile opasne za život, te bi u samo rijetkim slučajevima one bile teže prirode. Stoga je ADAC razinu zaštite za sve testirane automobile ocijenio kao zadovoljavajuću.
Iako je prema Euro NCAP testovima sigurnost automobila odlična, ADAC je ovim testom pokazao da još ima mnogo mjesta za napredak.
Kia Picanto je opasna za noge
Prilikom sudara vozač prsima probija zračni jastuk, a koljenima snažno udara u armaturu. Osim toga, pedale se pomiču prema nogama i tako povećavaju opasnost od ozljeda. Putnik na prednjem sjedalu je u boljoj poziciji, te za njega nema velike opasnosti od ozljeda.
Twingo vreba koljena putnika
Prilikom sudara pedale se pomiču u prostor za noge vozača, što može izazvati ozljede. Koljena jako udaraju u armature, a relativno velik je rizik i za ozljedu prsnog koša. Putnik na prednjem sjedalu može ozlijediti koljeno na srednjoj konzoli.
Smart ForTwo ne čuva glavu i noge
Prilikom udarca u “drugo vozilo” prednja osovina Smarta se osjetno pomiče prema natrag. Zbog toga se upravljač podiže, prostor za noge deformira i pedale ulaze u njega. Posljedice su opasnost od ozljeda glave i nogu. Kod suvozača su ugrožena koljena i prsni koš.
Fiat 500 ne čuva koljena
Prednji zračni jastuk i zračni jastuk za koljena ne mogu spriječiti probijanje zbog siline udarca. Zbog toga je opasnost od ozljeda prsnoga koša i koljena osjetno veća nego na Euro NCAP testu. Kod suvozača mogu stradati potkoljenice.