To je to što me zanima!

Vozači F1 gube i do dvije litre tekućine po utrci

Tijekom samo jedne utrke vozači Formule 1 izloženi su silama gravitacije po nekoliko stotina puta, što iziskuje veliko fizičko trošenje
Vidi originalni članak

Posao vozača u Formuli 1 na prvi pogled doista ne izgleda strašno naporno. Piloti se u bolidima pri startu malo međ1usobno naguravaju, jurcaju kroz zavoje, u žaru borbe znaju izbaciti ruku iz kokpita i konkurentu pokazati srednji prst, a na kraju, u slučaju pobjede, veselo domahuju razdraganim navijačima...
No ispod tamnog vizira i vatrootpornoga kombinezona krije se ipak znatno više fizičkog napora od jednostavnog domahivanja publici i konkurentima. Tijekom utrke, koja u prosjeku traje otprilike 90 minuta, vozač može izgubiti i do dvije litre tjelesne tekućine.
Kad nisu na stazi, vozači većinu slobodnog vremena provode u teretani, a glavni razlog je sila gravitacija, kojoj su izloženi više stotina puta tijekom samo jedne utrke. U iznimnim slučajevima vozačevo tijelo, osobito glavu, “pritišće” i do 5 g. Kod sudara i izlijetanja te sile znaju se popeti i do gotovo nemjerljivih dvoznamenkastih brojki.
Osim gubitka tekućine i g-sila, vozači su konstantno izloženi jakim vibracijama. Dugotrajne vibracije na izuzetno neravnim stazama mogu izazvati teža oštećenja kralježnice i tegobe sa središnjim živčanim sustavom, a u ekstremnim slučajevima, pri “slijetanju” s neravnine pucaju i rebra...

ŠTO JE 'G'?
Silu gravitacije označavamo kao “g”. Na tijelo u mirovanju djeluje sila zemljine gravitacije od 1g. Kada kažemo, primjerice 5g, to znači da je tijelo u tom trenutku čak pet puta teže nego kada je u “normalnom stanju”.

NAPORI VEĆI OD BRZINE
NAJTEŽE JE KOČITI - Gravitacijska sila prilikom kočenja doseže i do 4.5g, a težina glave i kacige penje se na čak 45 kg.
I U ZAVOJIMA PRITISAK - U brzim zavojima g-sile također su vrlo visoke. U nekim slučajevima i više nego kod kočenja.

IAKO JE KALENDAR FORMULE 1 PREPUN IZAZOVNIH STAZA, POJEDINI ZAVOJI SU "UBOJITI"

EAU ROUGE, BELGIJA - Jedna od najbržih točaka u kalendaru Formule 1 pojam je za izazovan i opasan zavoj.
BECKETTS, ENGLESKA - Strelovita promjena smjera pri brzini od 249 km/h i kod čak 5 g velik je izazov za svakog vozača.
BLANCHIMONT, BELGIJA - Uz Eau Rouge, Belgija nudi i Blanchimont, u kojem zbog manjka prostora nije pametno griješiti.
'IMOLA', FRANCUSKA - Najzahtjevniji zavoj u Magny-Coursu nosi ime zloglasne staze na kojoj se vozio VN San Marina.
ASCARI, ITALIJA - Monza je najbrža staza u kalendaru Formule 1, a posebno zanimljiva je brza šikana Variante Ascari.
SENNA S, BRAZIL - Vrućina, vlaga u zraku, neravan asfalt. Sve to znatno otežava prolaz kroz šikanu u Interlagosu.

ISTRENIRAN VRAT U FORMULI 1 GLAVU ČUVA

PREHRANA - Malo masnoće, a mnogo tjestenine i voća. Vozači moraju paziti na težinu, koja u prosjeku iznosi samo 65 kilograma.
TEKUĆINA - I do dvije litre tekuĆine vozaČi gube tijekom jedne utrke. Zato tijekom vožnje moraju puno piti.
UBRZANJE - Bolid može ubrzati od 0 do 100 km/h te ponovno zakočiti do potpunog mirovanja u šest sekundi.
ZAŠTITNO ODIJELO - Zaštitno odijelo vozača u Formuli 1 izrađeno je od posebnih materijala i sastoji se od više slojeva zbog zaštite od vatre.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare