Približili smo se još jednom spektaklu, ne samo sportskom nego prije svega marketinškom jer odavno je dan velikog finala profesionalne lige američkog nogometa prije svega najvažniji dan u godini za marketinšku industriju.
POGLEDAJTE VIDEO:
U ovogodišnjem 53. Super Bowlu koje se održava u Atlanti, u noći s nedjelje na ponedjeljak, igraju Los Angeles Ramsi i New England Patriotsi. Oni će po gledanosti pokušati nadmašiti finale iz 2015. godine u kojemu su Patriotsi pobijedili Seahawkse sa 28-24. Utakmicu godine tada je pratilo 114 milijuna i 442 tisuće Amerikanaca.
Iako je prošlogodišnje finale između Eaglesa i Patriotsa bilo najmanje gledano od 2009. godine, posljednjih deset Super Bowlova je deset najgledanijih svih vremena, a posljednjih osam NFL spektakala su najgledaniji programi u povijesti američke televizije. U prosjeku više od 100 milijuna Amerikanaca svake godine pred malim ekranima gleda veliko finale, a iako je riječ o gotovo svakom trećem stanovniku SAD-a, čini se da je najmanji broj onih koje zanima nogomet.
Amerikancima je zanimljiviji zabavni program nego utakmica
Nedavno je istraživanje pokazalo da bi čak 39% gledatelja otišlo na pauzu za vrijeme utakmice, što je puno više od 23% koji bi to napravili za vrijeme velikog glazbenog showa. Prošle je godine pjevao Justin Timberlake, ove godine je pozornica pripala Maroon 5. Tko god da pobijedi, najveći dobitnici su tradicionalno oglašivači koji za samo 30 sekundi televizijske reklame u najgledanijoj noći ove godine plaćaju pet milijuna i 250 tisuća dolara, 200 tisuća više nego prošle godine. Tijekom prvog finala 1967. 30 sekundi reklamnog prostora je koštalo 42 tisuće dolara. Najviše će potrošiti Budweiser koji će za šest i pol minutni reklamni video platiti 34 milijuna dolara.
Razmjere Super Bowl ludnice odlično predočava i podatak da ga je prve godine pratilo 18,5 milijuna Amerikanaca. Danas, kada se broj gledatelja proširi na ukupno stanovništvo Zemlje, dobije se nevjerojatan podatak da čak svaki 75. na planeti ne propušta ovaj spektakl.
Prosječna gledanost Super Bowla u posljednjih deset godina:
- 2018 - 103.390,000 tv gledatelja
- 2017 - 111.319,000 tv gledatelja
- 2016 - 111.864,000 tv gledatelja
- 2015 - 114.442,000 tv gledatelja
- 2014 - 112.191,000 tv gledatelja
- 2013 - 108.693,000 tv gledatelja
- 2012 - 111.346,000 tv gledatelja
- 2011 - 111.041,000 tv gledatelja
- 2010 - 106.476,000 tv gledatelja
- 2009 - 98.732,000 tv gledatelja
Cijene 30 sekundi reklamnog prostora u posljednjih deset godina:
- 2018 - 5,050,000 dolara
- 2017 - 5,050,000 dolara
- 2016 - 4,800,000 dolara
- 2015 - 4,400,000 dolara
- 2014 - 4,200,000 dolara
- 2013 - 4,000,000 dolara
- 2012 - 3,500,000 dolara
- 2011 - 3,100,000 dolara
- 2010 - 2,974,000 dolara
- 2009 - 2,974,000 dolara
Dvostruko jeftinija hrana i piće, ulaznice skuplje od sedam tisuća dolara
Ali nije ni navijačima jednostavno biti dio najvećeg sportskog događaja. Jer to itekako košta. Procjenjuje se da su tijekom prošlogodišnjeg Super Bowl vikenda Amerikanci potrošili 15,3 milijardi dolara. Prosječna cijena ovogodišnje ulaznice za finale bila je 7,300 dolara, a neki su navijači kako bi vidjeli svoju momčad u akciji platili i 50,000 dolara. Porasle su i cijene hotela pa jedno noćenje košta oko tisuću dolara.
Međutim, nije sve tako crno. Zahvaljujući domaćem stadionu Atlanta Falconsa, navijači uštedjeti barem na hrani i piću. Mercedes Benz Stadium je poznat po držanju niskih cijena i njih su odlučili zadržati i tijekom NFL finala. Tako će se pivo moći kupiti za pet dolara, što je više nego dvostruko manje od prošlogodišnje cijene u Minneapolisu gdje se naplaćivalo po 11 dolara. Hot dog, voda, gazirana pića i kokice koštat će po dva dolara. a čaša za točena pića koja je ujedno i suvenir četiri dolara. Neusporedivo s prošlogodišnjom cijenom od 30 dolara za sličan suvenir.