Tko je kriv za pad aviona, u kojem je najvjerojatnije smrtno stradao nogometaš Emiliano Sala?
POGLEDAJTE VIDEO:
Puno je čudnih okolnosti vezano uz posljednji let Pipera Malibu PA-46 - od zamjene pilota u zadnji čas, pa je umjesto dogovorenog Davida Hendersona avionom upravljao David Ibbotson (59), pilot koji uopće nije imao dozvolu za komercijalne letove, sve do glasovne WhatsApp poruke samog Emiliana prijateljima u kojoj kaže kako "avion izgleda kao da će se raspasti" i da se "strašno boji"...
Jedan od najboljih prijatelja stradalog nogometaša Maximiliano Duarte u intervjuu argentinskoj televiziji kaže da netko mora odgovarati za pad aviona i tragičnu sudbinu Emiliana Sale (28).
- Emiliano nije bio taj koji je odlučio da će se ukrcati na taj avion. Komunicirali smo preko poruka, napisao mi je "umoran sam, nisam imao minute odmora cijeli dan". Pisao mi je da želi ostati u Nantesu i naspavati se. Doslovce je napisao: "Ne želim putovati danas, želim ostati i prespavati" - tvrdi Duarte, koji je sve poruke proslijedio istražiteljima.
- Ako Emiliano nije htio putovati, onda je netko odlučio drukčije i taj netko je odgovoran. Više od toga vam ne mogu reći u interesu istrage - kaže Salin prijatelj.
Zamjena pilota u zadnji čas, jer u zrakoplovnoj luci već je kao pilot bio prijavljen David Henderson, u posebnom je fokusu istrage.
Naime, David Ibbotson nije smio letjeti na tako dugim relacijama jer uopće nije imao za to dozvolu, a jednom je već imao zrakoplovnu nesreću sa sličnim tipom zrakoplova, ali je preživio.
Nogometni menadžer Willie McKay dogovarao je let za Salu i tvrdi da je avionom trebao upravljati Henderson, da su mu tako rekli u agenciji preko koje je let dogovarao i da nikad nije čuo za Davida Ibbotsona.
Na koncu je avion, pokazala je privatna istraga, nađen na dnu La Manchea s jednim tijelom unutra, zasad nema potvrde je li riječ o Sali ili pilotu Ibbotsonu, a nikakve su šanse da je drugi putnik preživio.
Kriminalistička istraga dat će odgovor na pitanje što se točno dogodilo, je li Henderson samoinicijativno prepustio posao Ibbotsonu i pod kojim je okolnostima ovaj izgubio kontrolu nad avionom - je li se Piper zbog izrazito nepovoljnih vremenskih prilika i noćnog leta preko La Manchea uistinu smrznuo?
Iskusni pilot Juan Arturo del Azar, koji je više od 400 puta letio preko La Manchea i natrag, vjeruje da je pilot David Ibbotson najvjerojatnije krivac za zrakoplovnu nesreću u kojoj je stradao i nogometaš Emiliano Sala.
- Sve što zasad znamo govori mi da se pilot nije smio zaputiti na takav put. Uostalom, nije bio ni kvalificiran za takve letove, nije imao dozvolu. Znamo da je pilot zatražio slijetanje na Guernsey i, prema dostupnim informacijama, razlog bi mogao biti jer se avion počeo "lediti". To je jedna mogućnost - rekao je Del Azar za argentisnki list Clarin i nastavio:
- Druga mi se mogućnost ipak čini vjerojatnija. Bojim se da se pilot uspaničio jer se našao u oblaku, a budući da nije imao dozvolu, ne vjerujem da je znao upravljati avionom samo pomoću instrumenata. Mogao je u tim trenucima patiti od takozvane "prostorne dezorijentacije". Tako je 1999. poginuo John Kennedy Jr. Kad pilot koji je u oblaku gleda prema van, može postati dezorijentiran. Mora znati letjeti samo uz pomoć instrumenata, a bojim se da Ibbotson nije bio za to osposobljen.
Del Azar je pojasnio kako to otprilike izgleda...
- Noću sve postaje znatno kompliciranije kad je upravljanje avionom u pitanju. Za više od 90 posto avionskih nesreća toga tipa krivac je ljudski faktor. Bilo da je pogreška pilota ili pogreška u održavanju, servisiranju aviona u pitanju. Kad patite od prostorne dezorijentacije tijelo vam naprosto šalje potpuno krive signale, čini vam se da se uspinjete, a vi zapravo padate! I obrnuto - kaže iskusni pilot.
Istraga zasad nije potvrdila odgovornost pilota za nesreću, iako je nedvojbeno da Ibbotson nije imao dozvolu za upravljanje zrakoplovom u tim uvjetima.
Još se ne zna je li tijelo u olupini zrakoplova pilotovo ili ono Emiliana Sale, iako je znakovita izjava nogometaševa oca.
- Nade više nema - rekao je Horacio Sala.