Tisuće navijača došlo je u Imolu kako bi odalo počast Ayrtonu Senni, 34-godišnjem brazilskom vozaču Formule 1 i trostrukom svjetskom prvaku koji je poginuo na današnji dan prije 20 godina. Među mnogima koji su došli odati počast Senni bili su i današnji vozači Formule 1.
- Mnogima od nas Senna je bio idol. Kao klinac gledao sam utrke i kad sam vidio žutu kacigu i broj 1... To je uvijek ostavilo dojam na mene - rekao je Fernando Alonso.
Navijači polažu vijence i ostavljaju poruke na mjestu na kojem je Senna izgubio život prije 20 godina. I u Brazilu se odaje počast jednom od najboljih vozača u povijesti Formule 1. Na njegovom grobu u Sao Paulu okupljaju se navijači, ostavljaju cvijeće i lampione...
Posljednji koji je poginuo u Formuli 1
Brazilac Ayrton Senna posljednji je vozač koji je poginuo u Formuli 1. Dan ranije život je izgubio Austrijanac Roland Ratzenberger. Na Ayrtonovu sprovodu bilo je više od tri milijuna ljudi. Njegovo posljednje počivalište u Sao Paulu godišnje posjeti veći broj obožavatelja nego grobove JFK-a, Elvisa Presleya i Marilyn Monroe zajedno.
Najbolji krug u karijeri odvezao je u Doningtonu 1993. Naravno, po kiši. U manje od jednoga kruga od petog je došao do prvog mjesta i pobijedio. Prestigao je Schumachera, Wendlingera, Hilla i Prosta...
Kao klinac bio je očajan po kiši, pa je čekao prolom oblaka i trenirao satima dok se nije usavršio. Mehaničari su ga mrzili, izbjegavali su ga kad god su mogli jer ih je satima gnjavio i najsitnijim detaljima zbog kojih bi mogao biti brži u zavoju šest u Suzuki. Toliko dobro je shvaćao mehaniku bolida da su ga iz Honde zamolili da im pomogne u razvoju njihova superautomobila NSX, kojim su željeli parirati opravdano razvikanim Ferrarijevim jurilicama.
Premda je na stazi bio beskrupulozan i nemilosrdan, znao se zabijati u Alaina Prosta da bi ga izbacio sa staze i osvojio naslov, Senna je bio i veliki humanitarac.
Tek nakon što je poginuo doznalo se da je u razne dobrotvorne zaklade donirao više od stotinu milijuna dolara. Tijekom kvalifikacija na VN Belgije 1992. spasio je život Francuzu Eriku Comasu u smrskanu bolidu. Zaustavio je bolid pored staze i pridržavao Comasovu glavu do dolaska liječnika. Nakon Sennina stradanja u Imoli Comas nije sudjelovao u nastavku utrke. Najbolji svih vremena? Schumi kaže da jest, kao i Hakkinen, Lauda, Alonso... Nažalost, tek je Sennina smrt pokrenula promjene vezane uz sigurnost.
Poginuo u zavoju Tamburello 1994.
Zbog kvara na upravljačkome mehanizmu Senna je s 250 km/h udario u ogradu. Preminuo je nekoliko sati poslije. Tog 1. svibnja 1994. imao je 34 godine.
Kralj Monte Carla
Šest je puta pobijedio u Monacu, pet puta uzastopno. U karijeri je vozio za četiri momčadi - Toleman, Lotus, McLaren i Williams.
Trostruki prvak
Brazilac je pobijedio 41 put, bolji su samo Schumi (91) i Prost (51). Čak 65 puta osvojio je “pole position”. Trostruki je svjetski prvak, sve s McLarenom.