To je to što me zanima!

Prava skijaška revolucija: Ivica i Natko nosit će zračne jastuke

4 GODINE TESTIRANJA Deset skijaša od 2011. godine na leđima je nosilo čip koji je prikupljao podatke o brzini, putanji... Zračni jastuk napuše se za 50 milisekundi...
Vidi originalni članak

Natko Zrnčić-Dim 1. prosinca 2012. teško je ozlijedio rame u Beaver Creeku. Na stazi ga nije bilo gotovo godinu dana. Da je tad postojao zračni jastuk za skijaše, Natko bi vjerojatno nakon pada bio neozlijeđen.

Danas zračni jastuk postoji, od 1. siječnja mogu ga koristiti svi skijaši. FIS je prije četiri godine angažirao talijansku tvrtku Dainese, koja je razvila jastuke za motociklističke utrke.

Deset je skijaša četiri godine na leđima nosilo čip koji je prikupljao podatke o brzini, putanji skijaša i položaju na stazi u svakom trenutku. Među pokusnim kunićima bio je i Aksel Lund Svindal. Sam se prijavio jer je 2007. teško pao u Beaver Creeku, slomivši pritom rebro i jagodične kosti, zbog čega je propustio gotovo cijelu sezonu. 

Zračni jastuk pokriva torzo skijaša i, koristeći mnoge senzore, napuše se za 50 milisekundi. Teži 800 grama i prema testiranjima apsorbira čak 61 posto sile koja se oslobodi pri padu i udarcu skijaša o tlo ili neki drugi čvrsti objekt.

- Mi ga još nismo testirali. Znam da su neki drugi skijaši nosili zračni jastuk tijekom treninga, no u utrci još nitko. Razgovarat ću s Ivicom i Natkom da ga uoči iduće sezone isprobaju - rekao je direktor reprezentacije Vedran Pavlek.

Natko je bio radoznao pa se raspitivao kod skijaša koji su isprobali jastuke, konstruirane primarno za brze discipline, spust i superveleslalom.

- Podijeljena su mišljenja. Nekima se sviđa, a nekima smeta. Volio bih sustav isprobati, ali da bih ga isprobao, morao bih pasti, a namjerno nikad to ne želim - nasmijao se Natko.

Jastuci još nisu obvezni, premda su rezultati testiranja pokazali da cijela priča drži vodu. Iz FIS-a kažu da će jastuke učiniti obveznima tek kad se na tržištu pojavi više proizvođača.

- Velike reprezentacije mogle bi imati veliku prednost jer one na raspolaganju imaju zračne tunele za testiranje i sigurno je da će tražiti neku aerodinamičku prednost za svoje skijaše - istaknuo je Pavlek.

Skijaši kažu da 800 grama čini razliku te da zračni jastuk ispod kombinezona ipak mijenja aerodinamiku, pa dok ga svi ne prihvate, vjerojatno ga na stazi nećemo vidjeti.

- Mislim da tih 800 grama i nije problem, aerodinamika svakako jest. No čuo sam da skijaš malo odsklizne kad se jastuk napuše, a to bi moglo biti opasno - brine se Natko Zrnčić-Dim.

Proizvođač kaže da zračni jastuk ne mijenja aerodinamiku, čak i kad se napuše, te da se nikad nije pogrešno aktivirao i da ne nema odsklizavanja.

Idi na 24sata

Komentari 7

  • nikluk20 07.03.2015.

    super...bode ko james bonda u kuglu pretvorilo pa će se otkotrljat do grada :P

  • explozivni1980 06.03.2015.

    Ivici jedino može pomoći Nitro!

  • fili11 06.03.2015.

    Ma kakvi zračni jastuci, pustite ljude u penziju...

Komentiraj...
Vidi sve komentare