Započelo je prvo izdanje Relija električnih vozila Nikola Tesla. Riječ je o prvom natjecanju u Hrvatskoj ovog tipa. Zadatak natjecatelja je prijeći više od 750 kilometara u tri dana u električnom automobilu.
Utrka se održava na ruti između Rovinja, Otoka Krka, Zadra, Like, Plitvičkih jezera i Zagreba. Sudjeluje više od dvadeset električnih automobila, od prestižnih Tesle Roadstera, Tesle Modela S pa sve do Smarta, Mitsubishija i-MiEV i Nissana Leafa u kojem se natječe ekipa 24sata. Posebno zanimljive su kućne prerade Tica, AX-a i stare Bube koje također sudjeluju u okršaju s višestruko skupljim novim modelima.
Zadatak je vrlo zahtjevan s obzirom na etape koje su dugačke i 300 kilometara te realan domet nekih automobila na jedno punjenje od 50 pa do 150 kilometara. To znači punjenje baterija u svakoj prilici i štednju struje pod svaku cijenu. Svaki poriv za jačim stiskanjem gasa treba odmah zatomiti ili je dolazak na cilj vrlo upitan.
Iako je nešto kraća već se prva etapa pokazala vrlo zahtjevnom. Ruta Rovinj, Poreč, Pazin, Labin, Opatija, otok Krk je najkraća u programu, no zbog brojnih uspona i brdovitog terena potrošnja energije je prilično velika. Stoga su se neki na utičnicu priključili već u Poreču. Naš Leaf je ipak izdržao osjetno duže. Nakon 110 kilometara brdovite ceste stigao je na 20 posto kapaciteta baterije i morao je na punjenje u Labinu.
Na sreću punionice su raspoređene otprilike svakih 60 kilometara, no dugo vrijeme punjenja baterija čini etape vrlo napornima. U automobilima ćemo tako sljedećih nekoliko dana provoditi čitave dane, a na nekim etapama i velik dio noći.
Tempo je spor i kolone iza natjecatelja nisu rijetkost, no da mogu biti i vrlo brzi automobili su pokazali na specijalnom brzinskom ispitu spretnosti u centru Poreča. U njemu je ekipa 24sata osvojila peto mjesto, među više od dvadeset posada.
Dok ovo pišemo naš Nissan Leaf slovenske tvrtke Avant car skuplja nužnu energiju za nastavak prve etape pothvata. Na cilj na otoku Krku planiramo stići do mraka, no neki s manjim dometom baterije zasigurno neće biti te sreće. S druge strane skupe Tesle s dometom do 500 km ne trebaju zaustavljanje i njihovi vozači već uživaju u odmoru. Kao i simpatični Smart - Piki4 kojeg voze Slovenci Mitja Lampič i Matic Ostrlič. Zahvaljujući dodatnoj bateriji njihov auto može prevaliti 250 km.