Uzdižem se na 4000 stopa, rekao je Ara Zobayan kontrolnom tornju kad je, usred magle blizu mjesta Calabasas u Kaliforniji, s Kobejem Bryantom, njegovom kćeri Giannom i još šestero putnika kobnoga 26. siječnja helikopterom krenuo u smrt.
Iznimno loši vremenski uvjeti, bilo je to jasno i ranije, kumovali su nesreći koja je šokirala svijet jer u legendu je otišao jedan od najvećih NBA igrača u povijesti. Izvješće američkoga Nacionalnog odbora za sigurnost prometa (NTSB), objavljeno u srijedu, otkrilo je nove detalje nesreće, izvještava ESPN.
POGLEDAJTE VIDEO: Kako su se navijači oprostili od Kobeja
Prema njemu, pilot je sunovratio helikopter u planinu iako je mislio da se zapravo uzdiže iznad oblaka jer je krivo percipirao kutove pod kojima se spušta i skreće, što se može dogoditi kad piloti postanu dezorijentirani pri slaboj vidljivosti.
U izvješću na 1700 stranica navedene su činjenice koje su se dogodile na letu od Los Angelesa do mjesta Thousand Oaks, gdje su poginuli putovali na košarkaški turnir za djevojčice. Konačno izvješće s konkretnim uzrokom pada helikoptera bit će objavljeno kasnije.
NTSB je izvijestio kako nije bilo znakova kvara na motoru u modelu helikoptera Sikorsky S-76 i kako se elisa vrtjela sve do samog trenutka udara o brdo pri čak 296 kilometara na sat. Nastao je krater, a dijelovi helikoptera bili su razasuti na veličini nogometnog igrališta. Izbio je i požar.
Oko 45 minuta prije leta pilot Ara Zobayan javio je ljudima koji su nadzirali let da "vrijeme izgleda u redu", a Richard Webb, vlasnik tvrtke OC Helicopters koja je bukirala let, složio se s njim.
Let koji je dan prije Zobayan s istim putnicima uspješno izvršio toga nedjeljnog jutra nije. A još poslijepodne uoči kobnog leta javio je da "sutra nije najbolje vrijeme, ali i da nije tako loše kao danas".
Nakon što sat vremena helikopter nije stigao na odredište, članica uprave tvrtke koja je njim upravljala počela ga je panično tražiti po sustavu za praćenje.
- Zvala sam Aru radijskom vezom, stalno osvježavala sustav i molila se da je samo pokvaren - rekla je Whitney Bagge, dopredsjednica Island Express Helicoptersa.
Piloti te tvrtke koje je NTSB intervjuirao otkrili su kako Zobayan, glavni u timu, nije obraćao previše pažnje na sigurnost i minimalnu vidljivost za letenje u slabim uvjetima. Tvrtka se pravdala kako nije imala problem otkazati let kad nije bio izvediv i da je 2019. otkazala 150 letova, kao i 13 u siječnju 2020., prije Bryantove nesreće.
Bryantova osobna pomoćnica Cate Brady rekla je NTSB-u da Kobeju nije bio problem kad su mu letovi bili otkazani ili odgođeni, da se nikad zbog toga nije žalio. Toga dana, pak, tražio je da se let pomakne s 9.45 na 9 sati jer je htio pogledati još jednu utakmicu prije kćerine.
Kobejeva supruga Vanessa tužila je tvrtku Island Express Helicopters zbog nemara navevši da pilot nije smio letjeti u takvim uvjetima i da je trebao otkazati let. Tvrtka je negirala odgovornost napomenuvši da je nesreća uzrokovana Božjim djelovanjem izvan njihove kontrole. U svibnju je otkriveno kako pilot nije bio pod utjecajem droge ni alkohola.
Uz Zobayana, Kobeja i Giannu, život su tragično okončali i bejzbolski trener John Altobelli, supruga Keri i kći Alyssa, Sarah Chester i kći Payton te košarkaška trenerica Christina Mauser. Alyssa i Payton bile su Giannine suigračice, a zajedno su i napustile ovaj svijet.