Uvijek sam smatrao da sam bolji vodoinstalater nego pilot, citira britanskog pilota Davea Ibbotsona (60) tabloid The Sun u tekstu u kojem piše kako je pilot koji je vozio nogometaša Emiliana Salu iz Nantesa u Cardiff u prošlosti imao nesreću.
Ibbotson, koji nije ni imao pilotsku licenciju za prijevoz putnika, navodno je 1995. godine skrivio pad aviona nakon što nije uspio izvući kotače za slijetanje.
The Sun piše kako u nesreći nije bilo žrtava.
On nije ni trebao voziti
Ibbotson je bio pilot aviona koji je nestao iznad Engleskog kanala i u kojem je bio argentinski nogometaš Emiliano Sala. Potraga za avionom ušla je u 12. dan.
U srijedu je blizu nizozemske luke Rotterdam pronađena plavobijela olupina za koju se pretpostavljalo kako bi mogla biti dio nestalog aviona, ali nizozemska policija kasnije je objavila kako ona nema veze s avionom.
Dave Ibbotson nije ni trebao voziti Salu. Wilie McKay, menadžer koji je sudjelovao u transferu igrača iz Nantesa u Cardiff, htio je da avionom upravlja njegov pilot od povjerenja Dave Henderson.
No Henderson je iz nekog razloga ponudio Ibbotsonu da on preveze Salu.
Kad je čuo da je ovaj zaboravio kreditnu karticu, platio mu je troškove hotela na svoju karticu pa su istražitelji u prvi mah mislili da je nestao Dave Henderson, a ne Dave Ibbotson.
DJ, vodoinstalater i povremeni pilot
Dave Ibbotson iz North Lincolnshirea otac je troje djece. Obožavao je puštati glazbu, radio je kao vodoinstalater, a pilotirao je u slobodno vrijeme, najčešće na privatnim pistama gdje je prevozio padobrance.
The Sun piše kako je bio u velikim dugovima, molio je prijatelje na Facebooku da posjećuju njegovu stranicu preko koje je sponzorirao svoju firmu. Zarađivao je sa strane tako što je prevozio padobrance, a The Sun citira riječi njegovog pomoćnika:
- Davea nikad nismo smatrali pilotom, već čovjekom koji je ispred upravljača dok se padobranci ne popnu.
Obitelj pokrenula privatnu istragu
Obitelj traži odgovore i jedini način da ih dobije je da pronađemo taj avion, rekao je Amerikanac David Mearns, morski biolog i specijalist u traženju olupina, kojeg je unajmila obitelj Emiliana Sale.
- U ovom poslu nema garancija, ali šanse da ga pronađemo su dobre. Problem je što je to mali avion, područje je veliko i ima dosta drugih olupina, a i tlo je tvrdo. No obitelj je odlučna i nećemo odustati - rekao je Mearns, koji je već pronašao 24 olupine i koji će u potrazi za nestalim avionom koristiti poseban brod s najsuvremenijom tehnologijom i malom podmornicom.
Već drugi dan potrage pronašli su dijelove za koje vjeruju da pripadaju nestalom avionu. Radi se o dva komada avionskog sjedala koje su pronašli na francuskoj plaži na poluotoku Cotentin. Prema izvješću velškog tiska, koje je potvrdio AFP, presvlake za sjedenje vjerojatno pripadaju zrakoplovu koji je nestao na putu za Cardiff, a pronađene su na plaži u Surtainvilleu.
Kreće pretraživanje morskog dna
Nakon otkrića dijelova avionskog sjedala, u potragu se uključilila kompanija koja istražuje avionske nesreće ( AAIB - Air Accidents Investigation Branch). Kroz projektni tim Ministarstva spašavanja i operacija na moru naručili su specijalnu brodicu za istraživanje kako bi proveli podvodno ispitivanje morskog dna kako bi se pokušalo locirati i identificirati moguće olupine zrakoplova.
- Zbog vremenskih i morskih uvjeta očekujemo da naše podmorsko pretraživanje započne krajem ovog vikenda i traje do tri dana. Oprema sonara s bočnim skeniranjem koristit će se kako bi se pokušala locirati olupina na morskom dnu. Ako se pronađe olupina, za vizualni pregled olupine upotrijebit će se daljinski upravljano vozilo (ROV) - objavili su iz agencije.