To je to što me zanima!

Letio je najgorim avionom ikad: Od tisuću njih, 168 se srušilo...

Malibu se proizvodi od 1983. godine, a tijekom posljednjih 36 godina zabilježeni su različiti incidenti i nesreće s 221 žrtvom - od raspadanja u zraku, urušavanja, otkazivanja motora do pogrešaka pilota
Vidi originalni članak

Avion u kojem je putovao Emiliano Sala (28) s pilotom Daveom Ibottsonom (60) po ovakvoj europskoj zimi nije smio letjeti noću, rekao je zrakoplovni stručnjak Jorge Polanco.

- To je kao da zimi letite iznad Antarktike - dodao je.

Letjelica Piper Malibu PA-46 koja je argentinskog nogometaša prevozila iz Nantesa do Cardiffa nestala je sat i pol nakon polijetanja.

Od tada, s prekidima zbog lošeg vremena, traje potraga za Salom i pilotom koji su bili u avionu.

Iako Polanco tvrdi da je riječ o "odličnoj letjelici", statistika otkriva da je to daleko od istine.

PORUKA PRIJATELJIMA Posljednje Saline riječi: Avion izgleda kao da će se raspasti...

NIJE SMIO LETJETI NOĆU Kobni let: Poletjeli su tek iz 4. pokušaja, je li se avion zaledio?

168 teških nesreća, 221 žrtva Malibua

Od 1983. godine kada je letjelica proizvedena, od oko 1000 aviona ovog modela koji su poletjeli, srušilo ih se čak 168! Sedam od njih su se u jednoj godini samo raspali u zraku, krila aviona su se odvojila od trupa. Ukupno je kod ovih modela aviona zabilježeno 225 incidenata sa 221 žrtvom, ne računajući posljednju nesreću.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Prije nesreće iznad La Manchea, posljednja se dogodila samo mjesec dana ranije, 20. prosinca u Floridi. U Atlantskom je oceanu nestao avion u kojem su bili otac i sin. Još uvijek nije pronađen.

Najviše žrtava, po šest, je bilo u nesreći koja se dogodila u kolovozu 1994. godine u Ontariju, te u lipnju 2000. godine u nesreći u Francuskoj.

Malibu se proizvodi od 1983. godine, a tijekom posljednjih 36 godina zabilježeni su različiti incidenti i nesreće - od raspadanja u zraku, urušavanja, otkazivanja motora do pogrešaka pilota.

Avion s jednim motorom i jednim pilotom

Riječ je o propelerskom zrakoplovu s jednim motorom koji je opremljen autopilotom. Jedan od pilota koji je imao priliku voziti ga francuskim je medijima rekao kako je riječ o "letjelici krhkog sustava koja je podložna otkazivanjima".

Iako se vjerovalo da je avion vlasništvo predsjednika nogometnog kluba Cardiff, doznalo se da si je napadač Sala sam organizirao prijevoz. Odnosno, pomogao mu je škotski agent Willie McKay koji je i posredovao u transferu.

Nevjerojatno je da je Cardiff čovjeka kojeg je platio najviše u svojoj povijesti (17 milijuna eura), pustio da ide na prekomorski put s tako nesigurnom letjelicom.

- Nažalost, osobno mislim da nema nikakve nade da ih pronađemo žive. U ovo doba godine uvjeti su užasni ako si u vodi - posljednja je izjava Johna Fitzgeralda, šef Službe zračne potrage Kanalskih otoka. I dalje ih traže, ali čini se da je nade sa svakim satom sve manje i manje...

Idi na 24sata

Komentari 59

  • EmilCandor 28.01.2019.

    Profi19 - nisi mi baš nešto profi. Zrakoplovi u kategoriji Pipera ne mogu postići visinu koju spominješ. Njegova maksimalna visina je ispod 6 000 m. Dodatno, zrakoplovi s klipnim motorima ove veličine i težine koja jedva prelazi 1500 kg; snagom cca 200 KS, su izrazito vrckavi, nestabilni i na snažnijem vjetru, a kamoli zimi na otvorenom moru. Dojam pri letu u takvim uvjetima kao kad voziš auto bez amortizera i guma po krupnoj kaldrmi.

  • EmilCandor 28.01.2019.

    Nije_bio_penal - nije svih 168 srušeno u jednoj državi. Ne postoji/nije spomenuta jedinstvena evidencije za padove ovog aviona. svaka pojedinačna država donosi svoje propise o neprihvaćanju HOMOLOGACIJE za neki stroj. Ako je maksimalan broj palih Pipera po državi 1-3, eto ti razloga zašto nema panike.

  • cimerrr 24.01.2019.

    Sad ce Malibuima pasti cijena nakon sto je i slavni nogometas u njemu poginuo. Eto priilike za Plenkija da jeftino obnovi borbenu eskadrilu,samo na njih ugradi par mitraljeza. Ustedeno mogu potrositi na novu flotu blindiranih njemackih limuzina. Ima se,moze se!

Komentiraj...
Vidi sve komentare