Hrvatska nogometna liga u europskim je, a pogotovo u svjetskim okvirima, još uvijek marginalna liga koja je emisarima inozemnih klubova zanimljiva po pokojem talentu koji se može kupiti za jeftino.
Još uvijek ne postoji službena mjerna jedinica za popularnost, ali da postoji, ogledala bi se u broju pratitelja na društvenim mrežama koje su u zadnjih nekoliko godina snažno utjecale na društvo. Na Instagramu se postavljaju trendovi, a društveni status definiran je brojem ljudi koji te 'prate'.
Popularnosti HNL-a, pak, snažno bi pripomogao dolazak neke zvijezde, ako ne istinske igračke onda barem neke koja na Instagramu ima hrpu pratitelja. Ipak, možda takve zvijezde već imamo u HNL-u?
Jeste li se ikad zapitali koji HNL igrač uživa najveću popularnost na Instagramu? Ne, nije to Dani Olmo, nije ni Heber, a još manje Mijo Caktaš.
Instagram ikona je Sadegh Moharrami, rezervni desni bek Dinama koji u odnosu na ostale ima suludi broj pratitelja - čak 567 tisuća, a brojka svakog dana raste! Službeni profil Dinama na Instagramu ima 'svega' 142 tisuće pratitelja.
Iranac je u Dinamo stigao ljetos iz najpopularnijeg iranskog kluba Persepolisa za koji se vjeruje da ima 60 milijuna navijača (u zemlji od oko 82 milijuna stanovnika). Igrao je tamo zapaženo i dobro, a Dinamu ga je preporučio Branko Ivanković.
Moharrami je u to vrijeme bio U23 reprezentativac svoje zemlje, a popularnost mu je rapidno skočila dolaskom u Dinamo u kojem je ipak dočekan s dozom skepse. Ponajviše zbog Alija Karimija, također Iranca, koji se sezonu prije nije proslavio u Dinamu, a bome ni u Lokomotivi.
Dolaskom u Dinamo porastao je i u očima iranskog izbornika Carlosa Queiroza te je u nešto više od pola godine prikupio četiri nastupa za selekciju Irana.
Moharrami je solidan igrač kojem ipak fali iskustva u ozbiljnijim utakmicama i nešto više taktičke discipline i još uvijek nije ozbiljnija konkurencija Petru Stojanoviću, pa su poziciju desnog beka u ozbiljnijim utakmicama silom prilika krpali i Šitum te Rrahmani, a iranski se reprezentativac morao zadovoljiti manje ozbiljnim utakmicama.
Ipak, Dinamu se samo zbog imidža kluba isplati Iranca držati u rosteru jer čovjek ima pratitelja kao svi prvotimci zajedno što nije nevažno, pogotovo na velikom azijskom i bliskoistočnom tržištu.
Za usporedbu, najbolji igrač Dinama Dani Olmo ima 'samo' 23 tisuće pratitelja, Mario Gavranović ima 15 tisuća, a Irancu približno može parirati tek Dominik Livaković koji ima 119 tisuća pratitelja i aktivan je na društvenim mrežama.
Drugi najpopularniji igrač HNL-a je, pomalo iznenađujuće, Farouk Miya (21) iz Gorice sa 193 tisuće pratitelja. Miya je reprezentativac Ugande i tamo uživa ogroman ugled. U 30 nastupa zabio je 11 golova za reprezentaciju, bio je u belgijskom Standardu i kotira kao najveći potencijal te afričke države od 44 milijuna stanovnika.
Gorica je u tom smislu napravila vrhunski marketinški potez koji će u budućnosti možda značiti i više ako se statura kluba bude razvijala. Miya je ponajbolji igrač kluba, vrijednost mu rapidno raste, a u Bulu (Miyino rodno mjesto) se nose dresovi 'turopoljskog ponosa'.
Dobar potez napravio je i Samir Toplak, trener Intera iz Zaprešića koji je angažirao srpskog braniča Ivana Tatomirovića (30). Ne samo zbog igračkih kvaliteta Tatomirovića, nego i zbog njegove supruge Dunje koja je na 'ovim prostorima' jedna od najutjecajnijih YouTuberica.
Hajduk je nešto slično pokušavao s Artemom Milevskim, bivšim ukrajinskim reprezentativcem i ponajvećim igračem u novijoj povijesti Dinamo Kijeva.
Milevski je u Hajduk stigao u najboljim godinama (s 29), a bolje karijere koštao ga je neuredan sportski život. Timi, kako mu tepaju, na Instagramu ima 63 tisuće pratitelja, a u Splitu su ga zbog igračke karizme odmah prihvatili i nadjenuli mu nadimak Mile Viski.
Nije Artem dugo trajao, ali je Hajduk maksimalno iskoristio njegov marketinški potencijal te je prodao mnoštvo dresova i klupskih proizvoda.
Ovakvi potezi nisu novost čak ni u uglednim nogometnim kulturama, pa je se ne bi trebali libiti ni domaći klubovi koji još moraju puno učiti, a cijela liga organizacijski još mora napredovati jer bi nas moderno doba moglo pregaziti.