Iznenadni odlazak Honde žestoko je uzdrmao Formulu 1. Japanci su odaslali jasnu poruku: ne pada nam na pamet tijekom globalne ekonomske krize trošiti 350 milijuna eura na godinu za Formulu 1. Tim više što Honda već godinama ima prosječne rezultate i borba za petu ili šestu poziciju jednostavno ne vrijedi tolikog novca.
Mnogi stručnjaci se pribojavaju da bi Hondin potez mogao proizvesti domino-efekt. O odlasku razmišlja i drugi japanski predstavnik u Formuli 1 - Toyota. Nisu financijski ugroženi, no čelnici vodećeg svjetskog proizvođača automobila ipak razmatraju prelazak u jeftiniju Le Mans seriju. Austrijski milijarder i vlasnik Red Bulla Dietrich Mateschitz,financira čak dvije momčadi - Toro Rosso i Red Bull Racing. Upitno je želi li se Mateschitz i dalje brinuti o dvije momčadi istodobno ili će i on “stegnuti remen”. Znakovit je odlazak Gerharda Bergera s pozicije sportskog direktora Toro Rossa. U najtežoj situaciji nalazi se momčad Franka Williamsa. Odlazak glavnog sponzora, škotske banke RBS, ostavio je veliku prazninu u proračunu višestrukih svjetskih prvaka. Novi sponzor se još ne nazire, a pripreme za sezonu 2009. već su u punom jeku.
SIGURNI
• McLaren-Mercedes: od krize ih čuva jak sponzorski paket
• BMW Sauber: tvrde da je Formula 1 za njih, unatoč ekonomskoj krizi, vrlo isplativa
• Ferrari: odlazak ‘crvenih’ iz Formule 1 potpuno je nezamisliv
• Force India: budžet za 2009. godinu odavno je osiguran
• Renault: nisu se oglasili u svezi financijske krize. Alonso je jamac za jake sponzore
UGROŽENI
• Toyota: razmišljaju o prelasku u jeftiniju Le Mans seriju
• Williams: višestruki prvaci upali su u duboke dugove
• Toro Rosso: Red Bull možda otpiše svoju slabiju momčad