Ostanimo što jesmo, nemojmo se pretvoriti u ono što su Englezi. Krasilo nas je uvijek veliko srce, nikoga se nismo bojali, nema razloga da se bojimo sada. Dečki su pokazali da se mogu sa svima nositi. Ako smo jednog Messija poslali kući, možemo i sve ostale, poručio je Igor Štimac u Otvorenom na HRT-u u kojem se razgovaralo o tome što uspjesi naših Vatrenih znače za Hrvatsku.
Dotakao se i engleskih medija koji su duboko uvjereni u pobjedu i poprilično podcjenjuju Hrvatsku.
- Imao sam u dva dana nekih 7-8 intervjua za njihove medije. Ta njihova prenaglašena arogancija i bahatost ih je potpuno zaslijepila. Na jedno pitanje kako će se Hrvatska nositi s Engleskom ja sam novinaru rekao da je krivo formulirao pitanje, ja sam njega pitao kako će se Engleska nositi s Hrvatskom. S ukupno 86 trofeja među prvih 11 igrača naspram engleskoj momčadi koja ih ima 18 ili 19, mi smo veći šampioni. Ova generacija ima zrelost, iskustvo i šampionski gen koji će donijeti prevagu i odvesti Hrvatsku u finale - kazao je Štimac.
Štimac je komentirao i situaciju u kojoj su se našli Vukojević i Vida.
- Iz jedne benigne situacije pretvorila se u ozbiljnu jer je predimenzionirana. Poznajem jednog i drugog i znam da nisu imali nikad u životu namjeru nekoga vrijeđati i degradirati. To je trebala biti privatna poruka koju su poslali svojim sadašnjim i bivšim klupskim prijateljima, ali je nesmotrenošću završila u medijim - rekao je Štimac.
Dodao je kako su taj čin Englezi iskoristili kako bi domaće navijače okrenuli protiv nas.
Skoko: Vatreni su napravili čudo
Božo Skoko, autor knjige "Država kao brand", rekao je kako su Vatreni napravili čudo pojavivši se među četiri najmoćnije nacije u svijetu.
- Ta je velika vijest izazvala veliku pozornost, a pobjedom nad Rusijom to zanimanje je poraslo. U svijetu marketinga, najviše što možete postići je kada se drugi počinju zanimati za vas. Onda počinju kopati i u samo pet koraka su ovdje - rekao je Skoko naglasivši ulogu društvenih mreža i digitalne komunikacije.
Istaknuo je kako ovi uspjesi neće koristiti samo turizmu već i svim aspektima.
- Koliko samo Englezi proteklih dana pokušavaju doznati o Hrvatskoj, njihovi časopisi nas ponovno otkrivaju jer su dobili dobar razlog. Napisali su više o Hrvatskoj zadnjih dana nego u zadnjih 10 godina - kazao je Skoko.
Podsjetio je kako slavne 1998. nismo samo dobro igrali, već smo svijetu otkrili kvadratiće. Sada uz kvalitetnu igru imamo i nekoliko dobrih priča - fair play igrače, sjajnog izbornika i simpatičnu predsjednicu, kaže Skoko.
- Iako kod nas ima negativnih komentara, predsjednica je postala jedna priča i na taj način pridonijela zanimanju za Hrvatsku. Koliko je ono, može se doznati kad se pogleda koliko je puta u Kini u pretraživače upisano njeno ime - rekao je Skoko.
'Pobjede Vatrenih su fantastične i Hrvatska od njih profitira'
Svi uspjesi Vatrenih na neki način su već kapitalizirani, dodaje ministar turizma Gari Cappelli.
- Već prvim pobjedama, mrežne stranice Hrvatske turističke zajednice porasle su po broju posjetitelja za 15-20 posto i oni se i do 57 posto više vremena zadržavaju ondje. Ove pobjede su nešto fantastično, Hrvatska ima benefit, prepoznatljiva je - istaknuo je ministar.
'Crveni kvadrati trebali bi zaživjeti kao brend'
Dizajner Boris Ljubičić govorio je o povijesti hrvatskih nogometnih dresova. Nije podijelio oduševljenje s voditeljem Mislavom Togonalom oko crnih dresova.
- Crna boja je neugodna, ne postoji u našem nacionalnom identitetu - samo su bijela, plava i crvena. Bilo bi dobro da uz dresove s crveno-bijelim kvadratićima imamo rezervne s plavo-bijelim - smatra Ljubičić.
Istaknuo je kako su crveni kvadrati dio nacionalnog identiteta i kao takvi bi trebali zaživjeti kao brend.
- Oni su taj novi život bez obzira što se nudi iza njih. Nema zemlje u svijetu čiji je dres prepoznatljiviji od zastave - rekao je Ljubičić.
Štimac je podsjetio da su svi svjetski sportski rezultati postignuti na temelju entuzijazma, individualng i strukturalnog siromaštva. Neograničeni talent i kvalitetna struka koja je s tim talentom radila - ono je što ih je polučilo. Nedostatkom smatra što nemamo riješeno financiranje sportova, porezno pitanje, te olakšice za one koji žele sponzorirati sportove.
VIDI OVO: KVIZ: Koliko dobro poznaješ hrvatsku nogometnu repku?