Odlučio sam se povući na kraju ove sezone. Nažalost, započinjem posljednju polovicu sezone kao vozač MotoGP -a. Težak je to trenutak, prilično tužan. Sljedeće godine moj će se život promijeniti. Bilo je to jako dugo putovanje, ali jako, jako zabavno, sa knedlom u grlu rekao je legendarni Valentino Rossi (42) prije posljednje utrke u životu.
Jedan od najboljih vozača u povijesti motosporta danas vozi posljednju utrku u impresivnoj karijeri koju je započeo prije 26 godina. Odlazak u sportsku mirovinu najavio je početkom kolovoza ove godine, a danas će na stazi Ricardo Tormo u Valenciji odvoziti posljednju utrku sezone kao posljednju prije odlaska sa staze.
Sve je krenulo 16. veljače 1979. godine kad se u Urbinu rodio Valentino,a ljubav prema oktanskim sportovima mu je bila u genima. Naime, sin je Graziana Rossija koji je također bio motociklist, a već je kao petogodišnjak umjesto bicikla dobio kart jer se majka brinula za njegovu sigurnost, a već u dobi od pet godina stavili su mu 100cc motor u taj mali kart te je 1990. osvojio lokalno prvenstvo. Sve je to samo nadogradio na minibikeu gdje je počeo rasti prema utrkama na motociklima. Natjecao se 1993. godine na prvenstvu Italije i završio peti, a nakon toga je razbio motor u padu, da bi ga uspjeli popraviti i vratiti se godinu dana kasnije te uzeti titulu nacionalnog prvaka.
Nakon toga krenuo je njegov put prema GP-u. 'Il Dottore' se počeo utrkivati davne 1996. godine za Apriliju u klasi 125cc, a već iduće godine osvojio je prvi naslov prvaka. S Hondom je postao svjetski prvak 2001. godine u klasi 500cc i u klasi MotoGP. Nadimak nosi od početka dominacije u klasi 500cc/MotoGP, a poznat je po upečatljivim proslavama pobjeda tijekom počasnih krugova, s akrobacijama na motociklu ili pak zajedno s obožavateljima. Nastavio je nizati naslove sve do 2005., a nakon što je 2004. godine prešao na Yamahu, titulama prvaka okitio se još 2008. i 2009.
Višestruki svjetski prvak je u 432 utrke pobijedio 115 puta, 235 bio na podiju te se okrunio s devet svjetskih titula u četiri različite kategorije (1x125cc, 1x250cc, 1x500cc, 6xMotoGP). Talijan iz Urbina cijelu karijeru vozi sa žutim startnim brojem 46, a svojevremeno je izjavio kako je izvorna inspiracija za njegov startni broj bio japanski vozač Norifumi Abe, ali kasnije je otkrio da je to bio startni broj njegovog oca kada je pobijedio prvu trku na Svjetskom prvenstvu.
Rossi je ove sezone je daleko od vrha, a vijest o odlasku u mirovinu obznanio na VN Štajerske, na mjestu gdje je 1996. godine izašao na prvo veliko postolje u klasi 125ccm, treće mjesto.
- Tijekom sezone rezultati nisu bili onakvi kakve sam očekivao, pa sam se počeo preispitivati. Prošlo je 25 ili 26 godina u svjetskom prvenstvu. Bilo je sjajno, doživio sam mnogo nezaboravnih trenutaka sa svojim timom - kazao je ljetos.
Osim što je jedna od vodećih ikona motociklizma, veliki Valentino Rossi jedan je i od najplaćenijih sportaša na svijetu, a njegova imovina procijenjena je na 120 milijuna dolara. Inače je veliki navijač milanskog Intera, a u nekoliko je navrata isticao da mu alkohol i cigarete nisu privlačni te da pokušava ostati fit koliko može. A njegov osebujni karakter dovoljno opisuju neke izjave.
- Da se nisam utrkivao vjerojatno bih krao automobile. To bi mi dalo jednaki nalet adrenalina. Ali, ja sam Valentino Rossi, želim biti samo čovjek, a ne ikona - rekao je svojevremeno Rossi.
Kroz karijeru imao je osam djevojaka a sad s Francescom Sofijom Novello (28) koja je od njega mlađa 14 godina, čeka dijete. Objavili su to na simpatičan način na Instagramu, bila je na pregledu kod 'Doktora'. A sad će imati svo vrijeme ovoga svijeta da se posveti prinovi.