To je to što me zanima!

Direktor Croatia Rallyja prozvao zagrebačku vlast: Ovo nema nigdje, možda samo u Keniji...

Na Zagrebačkom velesajmu je otvoren servisni park WRC Croatia Rallyja. Timovi slažu automobile punom parom. Cijena jednog automobila seže sve do 500.000 eura
Vidi originalni članak

Bližimo se jednom od najvećih sportskih događaja u Hrvatskoj. WRC Croatia Rally počinje shakedownom i ceremonijalnim startom u četvrtak, a pripreme oko utrke sve su intenzivnije. Na istočnom parkingu Zagrebačkog velesajma postavljen je servisni park na kojem će timovi servisirati svoja vozila. Svaki ima malu prijenosnu radionicu u koju su montirali sve što im treba kako bi vozila bila spremna za utrku, ali i servisirana nakon svakog treninga.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

POLICIJA OBJAVILA Naoružajte se strpljenjem: Evo koje će ulice zbog WRC Croatia Rallyja u četvrtak biti blokirane

Svi timovi rade punom parom i pripremaju vozila kako bi bila spremna za start utrke. Vozači se trenutačno nalaze na stazama koje pokušavaju bolje upoznati prije utrke. Iako servisni centar izgleda jako impresivno i cijelo okruženje koje sadrži mirise guma i zvukove alata u improviziranim radionicama pomaže shvatiti cijelo oktansko ludilo, glavni ljudi utrke smatraju servisni centar na Velesajmu kao jednu od rijetkih mana ove utrke.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

"Otići ćemo iz grada"

- Ovaj servisni park od milja zovemo Černobil. On nam je jedan od velikih problema na ovom reliju. Ovaj problem moramo riješiti do iduće godine. Kada smo prije tri godine kretali u ovu priču s relijem i Velesajmom, pokojni gradonačelnik Milan Bandić obećao nam je asfaltirati mjesto gdje bi trebao biti servisni park. Obećana nam je voda, struja i sanitarni čvorovi. Obećano nam je da će ovo biti jedan pravi servisni park za Svjetsko prvenstvo u reliju. Nažalost, njegovom smrću i dolaskom nove vlasti i novog gradonačelnika Grad Zagreb za nas nema razumijevanja - pomalo razočarano kazao je Slaven Dedić, direktor utrke.

POGLEDAJTE VIDEO: Kaj Lindström o Toyoti na WRC Croatia Croatia Rallyju

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Ako Zagreb ne riješi problem servisnog parka, to bi ga moglo koštati možda čak i puno više nego da uloži u njegovu obnovu.

- Razmišljamo da možda čak i odemo iz grada. Ovo nije reprezentativan servisni park za jedno svjetsko prvenstvo. Servisni parkovi svugdje izgledaju puno bolje. U većini zemalja su asfaltirani, osim možda u Keniji ili na safari reliju. Jedna Španjolska održava cijelo natjecanje u Ferrari Worldu, u Portanovi. To je za posjetitelje veliki centar gdje imaju sve sadržaje.

SUTRA POGREB RELIJAŠA Breenova obitelj odvezla lijes u Irsku uz puno muke: Neki nisu spavali 30 sati da im pomognu

Velesajam izgleda jako interesantno. Serviseri u svojim radionicama slažu sve što je potrebno. Ne obaziru se na kamere i novinare. Ponašaju se kao da ih nema. Cijena jedne jurilice prilagođene za ovu utrku seže sve do 500.000 eura. Automobili imaju hibridnu tehnologiju koja im omogućava veliku brzinu.

Očekuje se 10.000 ljudi

- Vozilima se ugrađuju GPS uređaji. Mi ih ovdje pratimo kako ne bi vozili prebrzo na upoznavanju staze. Upoznavanje služi samo kako bi si oni zapisali radare koje čitaju suvozači. To rade u otvorenom prometu i moraju poštivati sva pravila. Sutra kreću edukacije. Ovaj tjedan pun je administrativnih poslova. Održava se sigurnosni i antidopinški brifing, održava se sastanak voditelja timova. Puno je posla do četvrtka - rekao je Dedić i nastavio:

TEŠKA ODLUKA Hyundai potvrdio nastup nakon pogibije Breena: Nastavit ćemo zbog njega i odati mu počast

- Ovdje će biti i fan zona u kojoj će biti puno sadržaja. Evo u ovim trenucima nam dolazi WRC simulator. Bit će tu hrane, pića, promidžbenih artikala i raznog sadržaja kako bi ljudima ovaj događaj ostao u sjećanju. Fan zona je otvorena cijelo vrijeme, uvijek se može doći ovdje. Najinteresantnije će biti kada auti dolaze na servis. To je najčešće oko podneva kada vozači završe prvi krug. U petak i subotu u večernjim satima kada završe oba dva kruga doći će u servis i napraviti sve što je potrebno prije sljedećeg dana.

Prošle godine kroz servisni centar, odnosno fan zonu procirkuliralo je oko 10.000 ljudi, a Dedić ove godine očekuje jednake brojke.

Na pitanje koliko košta WRC Croatia Dedić je kratko odgovorio da on nije čovjek za to pitanje, ali da se radi o milijunskim iznosima. A na pitanje koliko organizacija košta živaca...

POGLEDAJTE VIDEO: Jandre Širinić o gumama koje koriste vozači

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

- To je nemjerljivo. Često se ne isplati. Pomislimo kako bi bilo bolje da prodajemo cugu negdje na brzincu nego da ovo radimo. Što možemo kada smo zaraženi tim oktanskim ludilom. 

Stroga politika zaštite okoliša

Kako smo već naveli, servisni park nema pristup struji i vodi i zapravo se nalazi na jednom praznom i neasfaltiranom parkiralištu. To znači da organizatori u stvaranje ovog projekta kreću od nule.

- Pravilnik garantira svakom timu minimalne uvjete koje servisni park mora zadovoljiti. Nije tu samo prostor u kojem će se nalaziti servisi već su tu i instalacije koje će omogućiti adekvatne konekcije na struju i vodu. Politika zaštite okoliša koju Svjetski automoto savez (FIA) provodi značajno nadilazi one koje ima Hrvatska. Zabranjuju svako prolijevanje, obavezno je odvajanje svake vrste otpada, nalaže se da se provodi ta održiva politika - rekao je Jandre Širinić, direktor servisnog parka. 

Širinić je rekao kako je provedeno više od 1500 metara vodene instalacije za potrebe ove priredbe. Ukupno je provučeno više od 10.000 metara razne vrste kablova. 

"Više megavata nego Dugave"

- Servisni park u punoj potrošnji koristi više od 1,2 megavata, to je značajno više nego cijele Dugave. Investirano je više od 200 kubika posebnog kamena za stabilizaciju kako bi izravnali ovaj prostor što će na koncu biti korist građanima Zagreba - rekao je Širinić.

Staze na kojima se održava utrka nisu jedini natjecateljski dio. Ponašanje u servisnom parku također se gleda i kažnjava ako se krše pravila.

- Menadžer servisa mora biti netko tko dobro razumije tehniku u svim njezinim segmentima, komunalnu infrastrukturu, ali mora razumjeti i sportski dio. Postoje određena pravila gdje, tko i kada ne smije biti. Na nama je onda da dojavimo Slavenu kao direktoru ako netko krši pravila temeljem naše opservacije, a onda će on odrediti kazne. Kazne su financijske. Ako biste na području servisa zbog nepažnje prolili ulje ili nekakve druge tekućine, slijedi penalizacija. Ogroman se napor ulaže na edukaciju i skretanje pozornosti na pravila. To se ne događa često, ali ih bude. Posljednja kazna bila je u Monte Carlu, jedan tim je prolio kontaminiranu vodu i dobio 1500 eura za svaki automobil.

Servisni park bit će centar događanja na WRC Croatia Rallyju, u njegovom postavljanju i nadziranju sudjelovalo je 42 ljudi, a svaki dan će tamo boraviti oko 2400 ljudi.

Idi na 24sata

Komentari 5

  • global 25.04.2023.

    Treba box preseliti na Preluk. Učka, Istra i G. kotar imaju daleko atraktivnije brzince, regija je koja cijeni promidžbu, a nema ni primitivaca koji bi se mlatili na stazi.

  • Poželjan 19.04.2023.

    I ja bi svašta nešto organizirao kad bi drugi ( ostali građani ) to plaćali

  • kajzanavek 18.04.2023.

    Zakaj nažalost? Pa kaj smo zbog relia trebali bandinjosa još trpit?

Komentiraj...
Vidi sve komentare