Niti dva tjedna nakon tragične nesreće Kobea Bryanta svijet u potpunosti nije saznao što se točno dogodilo te maglovite nedjelje u Calabasasu u Kaliforniji. Jedan od najvećih košarkaša svih vremena poginuo je u padu helikoptera zajedno s još osmero ljudi od kojih je jedna bila njegova 13-godišnja kći Gianna Maria Onore.
Svijet je oplakao košarkašku legendu i na pravi način oprostio se s njome. Brojni ljudi, poznati i nepoznati, dali su svoj doprinos žrtvi čovjeka koji je promijenio modernu košarku. Cijelu situaciju uveličao bi i NBA da se odlučio promijeniti logo u Mambinu čast, no to će, izgleda, morati pričekati još malo.
A kako to inače biva, pogotovo kada su u pitanju javne ličnosti, pojedine organizacije dale su se u rekonstrukciju nesreće kako bi razjasnile što se točno dogodilo tog kobnog dana.
Službene rekonstrukcije još uvijek nema, pitanje je hoće li je i kada uopće biti pa je poznati specijalizirani YouTube kanal "The Flight Channel" odlučio napraviti jednu.
Napomena: Rekonstrukcija se temelji na službenim očitovanjima policije, kao i izjavama očevidaca s mjesta nesreće. "The Flight Channel je specijalizirani YouTube kanal, koji se bavi rekonstrukcijama zračnih nesreća.
POGLEDAJTE VIDEO:
Helikopter modela 1991 Sikorsky S-76, registriran kao N72EX, nekada je bio u vlasništvu savezne države SAD-a Illinois, a služio je za transport guvernera i drugih službenih osoba. Država Illinois prodala ga je 2015. godine.
Tog nedjeljnog prijepodneva, osmero putnika plus pilot uputilo se u sportsku akademiju Mamba gdje je Kobe Bryant s klupe trebao voditi ekipu svoje kćeri Gianne. Da stvar bude zanimljivija, isti taj helikopter plovio je identičnu rutu dan ranije bez ikakvih poteškoća, a za put do sportske akademije trebalo mu je otprilike pola sata što je znatno brže od dva sata potrebna automobilom.
Helikopter je poletio u 9:06.
Vremenski prognostičari najavili su loše uvjete sa slabom vidljivošću te gustom maglom za područje Los Angelesa taj dan. Vrijeme je bilo toliko loše da je losanđeleška policija svojim zračnim snagama izdala zabranu letenja tog jutra.
Regulacije zračnog prometa strahovito su precizne i striktne pa, između ostaloga, zabranjuju pilotima let kroz oblake po tako maglovitom vremenu. To znači da je helikopter Kobea Bryanta letio na 240 metara nadmorske visine.
Bryant je inače putovao uobičajenom rutom. No, toga dana spustila se gusta magla na brdovito područje u Santa Monici kojim je inače prolazio. Putnici u helikopteru odlučili su ići okolnim putem kako bi izbjegli planine i kako bi u sportsku akademiju stigli na vrijeme.
U 9:21 helikopter je krenuo kružiti iznad Glendalea neposredno u blizini grada Burbanka. U tom trenutku audio zapis zračne prometne kontrole ističe da je pilot Ara Zobayan zatražio SVFR (Special Visual Flight Rules Clearance), odnosno posebna pravila letenja u slučaju loših vremenskih uvjeta.
Nakon 10-ak minuta kruženja, u 9:33, helikopter se zaputio prema konačnom odredištu na koji nažalost nikada nije stigao.
Nakon dogovora s kontrolnim tornjem, helikopter Kobea Bryanta uputio se prema brdovitom području na zapadnom rubu doline San Fernando prateći "Ventura Freeway West".
Kako je teren postajao sve viši, tako je i helikopter u kratkom periodu podigao visinu. U 36 sekundi popeo se na 300 metara.
U 9:44 iz kontrolnog tornja stiglo je upozorenje da prenisko lete. Tu su krenuli problemi jer je vidljivost bila toliko loša da pilot nije mogao vidjeti kamo leti već je postupao po uputama kontrolora leta. Skrenuo je prema jugozapadu.
Toranj Van Nuys: Helikopter 2EX, kontaktirajte Socal na 134.2 za nastavak leta.
Pilot: 34.2.
Toranj: Helikopter 2EX, molim identifikaciju, čulo se od Socala, kontakta za slijetanje.
Odgovora nije bilo, a helikopter je izašao izvan prostora aerodroma i mjesta gdje je trebao sletjeti.
Toranj: Helikopter 2EX, pratite kod 1200, tražite li nastavak leta?
Odgovora ponovno nije bilo.
Toranj: 2EX, gdje... recite nam svoje namjere.
Bez odgovora.
Toranj: 2EX, i dalje letite prenisko ako ste nastavili letjeti dalje.
Nekoliko sekundi nakon toga helikopter je nestao s radara. Iz podataka o putu letjelice vidljivo je da je u trenutku pada naglo ubrzala, čak do 300 kilometara na sat.
Helikopter se srušio u Calabasasu u Kaliforniji u 9:47.
U tragičnoj nesreći devet osoba izgubilo je život. Iako su na teren momentalno izašle vatrogasne i službe hitne pomoći, putnicima nije bilo spasa.
Daljnja istraga utvrdila je da helikopter u kojem je Kobe Bryant putovao nije imao snimač podataka leta, nešto poput crne kutije u zrakoplovima, budući da ih helikopteri u SAD-u nisu obvezni imati. Također, helikopter nije imao niti sistem očitovanja terena kao niti sistem uzbune.