To je to što me zanima!

Detalji nesreće Kobeja Bryanta: Helikopter je bio sasvim u redu, a za pogibiju je kriva - iluzija?!

Toga 26. siječnja 2020. tragično je poginuo jedan od najvećih košarkaša svih vremena, skupa s kćeri i još sedmero ljudi. Helikopter nije imao crnu kutiju, a nesreći je kumovalo vrijeme
Vidi originalni članak

Prošlo je točno godinu dana od smrti Kobea Bryanta, megazvijezde Los Angeles Lakersa, koji je 26. siječnja poginuo u zrakoplovnoj nesreći u okolici Los Angelesa. Život je tada izgubila i njegova kći Gianna (13) s još sedmero ljudi.

Cijeli svijet bio je šokiran zbog smrti jednog od najboljih košarkaša svih vremena. Tog nedjeljnog prijepodneva, osmero putnika i pilot uputilo se u sportsku akademiju Mamba gdje je Kobe Bryant s klupe trebao voditi ekipu svoje kćeri Gianne.

POGLEDAJTE VIDEO: Nepoznati Kobe Bryant

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Nažalost, taj se dan spustila gusta magla na brdovitom području u Santa Monici što je bila uobičajena ruta kojom je Kobe inače letio. Zbog loše vidljivosti, pilot je odlučio ići okolnim putem krenuvši prema planinskim terenima te je u kratkom periodu, za oko 36 sekundi, podigao visinu s 350 metara na visinu od 600 metara.

Došlo je do udara i helikopter se srušio u Calabasasu u Kaliforniji. Putnicima nije bilo spasa. 

- Kombinacija niskog leta i visokog terena zaista je smrtonosna - rekao je bivši pilot helikoptera američke mornarice Jack Cress koji trenutačno radi kao instruktor u programu zrakoplovne sigurnosti na Sveučilištu u Južnoj Kaliforniji. 

Na letu za Thousand Oaks, gdje se trebala održati utakmica mladih, bila je pomoćna trenerica Christina Mauser, John i Keri Altobelli i njihova kćer Alyssa, Sarah Chester i njezina kći Payton.

Državni odbor za sigurnost u prometu (NTSB) u međuvremenu je objavio 1852 stranice dokaza prikupljenih tijekom istrage, uključujući transkripte intervjua, zapise e-pošte, tekstualne poruke, fotografije, meteorološka izvješća i videosnimke kamera s tog područja, piše USA Today.

 - Istraga nesreće doista je poput slaganja puzzli - rekao je Anthony Brickhouse bivši istražitelj NTSB-a koji trenutačno radi kao izvanredni profesor zrakoplovne sigurnosti na Zrakoplovnom sveučilištu Embry-Riddle i dodao:

- U ovakvim situacijama morate biti zaista pedantni. Ovo nije slučaj koji ćete riješiti preko noći. To zahtijeva puno kopanja i puno istraživanja - rekao je Brickhouse. 

Bryant je redovito putovao helikopterom tijekom i nakon NBA karijere, najčešće kako bi izbjegao gužvu u prometu. Helikopter Sikorsky S-76 s kojim su stradali u nesreći, Kobe je koristio i kada je išao na posljednju utakmicu s Lakersima 2016. godine. 

Bivši pilot Jack Cress rekao je da je upravo taj model dobro rangiran među pilotima te da ima dobre sigurnosne rezultate desetljećima. Također je primijetio da je to helikopter za koji se odlučila i kraljica Elizabeta II., ali i mnogi drugi ugledninici i poslovnjaci još od 2009. godine. 

- Ne padaju baš tako jednostavno s neba - rekao je pilot Kurt Deetz prošle godine za CNN, koji je prethodno letio s Bryantom u istom helikopteru. 

Državni odbor za sigurnost u prometu ispitao je uzroke zrakoplovne nesreće, uključujući i dokaze prikupljene na mjestu pada, kao i zapise o održavanju zrakoplova. 

"Nikakvi dokazi ne upućuju da se radi o unutarnjem kvaru motora", pisalo je u preliminarnom izvješću nakon što su pronađeni u blizini olupine zrakoplova. 

KOBE BRYANT U TOP 10 Forbesova morbidna lista: Mrtvi zaradili desetke milijuna dolara

- U podacima koje sam pogledao nisam vidio ništa što bi upućivalo da nešto nije bilo u redu s helikopterom što bi moglo prouzročiti nesreću - rekao je Brickhouse, koji je pregledao NTSB-ov javni dokument o padu.

Helikopter ipak nije imao dvije komponente koje inače zrakoplovi imaju, a to su 'crna kutija' i sustav upozoravanja na terenu, poznatiji kao TAWS, koji obavještava pilote kad se opasno približe tlu.

NTSB-ova istraga pokazala je da su vremenski uvjeti bili ključni. Meteorološko izvješće obuhvaća 394 stranice i uključuje satelitske snimke, površinska promatranja, fotografije, karte i druge različite podatke.

- Čuli smo kako helikopter leti normalno, ali ga nismo mogli vidjeti jer je bilo izuzetno maglovito te su oblaci bili nisko. U sebi sam razmišljao zašto bi helikopter letio tako nisko u vrlo lošim vremenskim uvjetima - rekao je jedan od svjedoka NTSB-u. 

Bryantova supruga Vanessa i obitelji ostalih žrtava pokrenule su tužbu protiv helikopterske tvrtke. Obitelji tvrde da pilot Zobayan nije trebao letjeti u lošim uvjetima, a helikopteri Island Expressa trebali su imati propise koji bi ga u tome spriječili.

REKORDERI INSTAGRAMA Što se najviše 'lajkalo' ove godine: Jaje je i dalje na vrhu, svijet se oprostio od velikana...

Policijska uprava Los Angelesa kasnije je rekla da su ih tog jutra niski oblaci i magla na tom području natjerali da prizemlje vlastite helikoptere. Pilot Ara Zobayan (50) imao je više od 8500 sati leta, uključujući 1250 u modelu Sikorsky S-76. 

- Uvijek je bio izvrstan pilot, odličnih vještina te je tijekom treninga pokazivao zdravo rasuđivanje - rekao je za NTSB Luca Dell'Anese, instruktor koji je nekoliko godina nadzirao Zobajanove obuke. 

Tijekom istrage postavilo se pitanje je li moguće kako je neposredno prije pada pilot postao prostorno dezorijentiran u magli, te se u jednom od NTSB-ova dokumenta spominje moguća 'somatografska iluzija'. 

To je fenomen u kojem gravitacijske sile mogu utjecati na tijelo zbog nedostatka vizualnih znakova, odnosno Zobayan je možda imao osjećaj da se helikopter penje, a on se zapravo naginjao prema padini. 

Iako NTSB-ovi dokazi o uzroku nesreće ne mogu biti iskorišteni na sudu, mogu se uzeti kao smjernica za privatne tužbe koje su podnijele obitelji žrtava.

TUŽILA JE KĆER Bryantova punica želi odštetu: Bila je 'dadilja' i sad traži kuću, SUV automobil i 5 mil. dolara!

Robert Clifford, odvjetnik koji se bavi zrakoplovnim sporovima, rekao je da je često potrebno da se 'dogodi tragedija kako bi se sigurnosne reforme shvatile ozbiljno'.

Vremenske okolnosti i loša procjena nažalost su odnijele devet života, među kojima je bio Kobe Bryant ili Crna mamba, kako su ga mnogi zvali.

Četiri puta osvojio je nagradu za najkorisnijeg igrača te je osvojio pet NBA naslova. Svijet će ga pamtiti kao uspješnog košarkaša koji je i nakon umirovljenja bio cijenjen i izvan sporta.  U 2018. godini bio je nominiran u kategoriji kratkog animiranog filma za 'Dear Basketball', te je osvojio prestižni zlatni kipić.

Iza sebe je ostavio suprugu Vanessu Bryant i tri kćerkice, Capri, Nataliju i Bianku. Suprugu je upoznao 1999. godine na snimanju videospota za pjesmu Snoop Doga 'G'd Up', kada je imala svega 17 godina. 

Idi na 24sata

Komentari 35

  • rođo101 24.02.2021.

    za pogibiju je sam on kriv i nitko drugi!

  • NWO1993 01.02.2021.

    iskusan pilot poput tog si nebi dopustio amaterske greske. Nesto tu smrdi. Ne moze svako vozit ljude poput Kobe-a

  • 01.02.2021.

    A ja mislio gravitacija. A možda je iluzija da je bila nesreća?!🧐

Komentiraj...
Vidi sve komentare