Dobro raspoloženi sjeli su u avion koji ih je trebao odvesti na finale Copa Sudamericane u Kolumbiju. Bio je to put s kojeg se nikad nisu vratili. Gotovo kompletna momčad brazilskog Chapecoensea poginula je u padu aviona. Samo su trojica igrača preživjela stravičnu nesreću u kojoj je avion udario u planinu desetak kilometara od piste na koju je trebao sletjeti.
Samo je pilot preživio
Brazilska tragedija ujedinila je svijet, ali i podsjetila na druge slične slučajeve kroz povijest. Gotovo kompletna nogometna momčad peruanske Alianze poginula je u padu aviona na današnji dan 8. prosinca 1987. godine.
Sir Bobby Charlton, koji je 29 godina prije ove nesreće preživio minhensku tragediju "Busbyjevih beba" javno je dao saućešće Peruancima.
Alianza Lima tog kobnog 8. prosinca 1987. godine gostovala je kod Deportiva u peruanskom prvenstvu. Sreću nakon 1-0 pobjede i preuzimanja vrha lige preuzeli su osjećaji tuge, boli i očaja. Odmah nakon utakmice ogranak peruanske vojske organizirao je čarter let za povratak u Limu.
U avionu kojim je letio poručnik peruanske vojske Edilberto Villar bilo je 16 igrača prve momčadi. Avion je pao u ocean, a poginulo je 43 ljudi, igrača, menadžera, djelatnika kluba, navijačica i članova posade. Samo je pilot Edilberto Villar preživio nesreću koja je u to vrijeme bila osma najveća u povijesti peruanske avijacije.
Prvenstvo završili s volonterima
Peruanski nogometni savez odbio je ranije završiti sezonu i objavio je kako će pauza trajati tri tjedna.
Čileanski Colo Colo posudio je Alinazi nekoliko igrača, a klub je uz pomoć volontera i igrača iz omladinskog pogona odigrao tih nekoliko posljednjih utakmica.
Za Alianzu je tada pristao zaigrati slavni Teofilo Cubillas, čovjek koji je 14 godina igrao za peruansku reprezentaciju, a godinu prije nesreće otišao je u mirovinu. No ponudio se Alianzi u kojoj je počeo karijeru.
Samo godinu dana nakon nesreće, Cubillas je skinuo dres i sjeo na klupu svog kluba.
Alianzu su u to vrijeme zvali "Los Potrillos del '87". Radilo se o sjajnoj generaciji mladih igrača predvođenih senzacionalnim Luisom Escobarom, koji je debitirao za momčad s 14 godina. Francisco Bustamante i Jose Casanova bili su u 20-im godinam, obojica reprezentativci, kao i napadač Alfredo Tomasini i braniči Daniel Reyes i Tomas Farfan.
U nesreći je poginuo i jedan od najboljih peruanskih trenera, Marcos Calderon. Klub je patio sljedećih godina, nekoliko puta bio je na rubu ispadanja iz lige, a točno deset godina nakon nesreće, 1997. godine, osvojio je prvi naslov nakon 18 godina.
Deset godina šutnje i cenzure
Nakon nesreće peruanska vojska naredila je totalno "zamračenje". Nitko nije smio pisati niti istraživati što se zapravo dogodilo. Peru je u to vrijeme bio u kaosu.
Komunistička partija Perua pokušala je doći na vlast, a vojska je imala problema protiv ove terorističke skupine koja je gerilskim načinom ratovanja pokušala nametnuti "novu demokraciju".
Tek je 2006. godine peruanska televizija objavila rezultate istrage o nesreći iz 1987. godine. Glavni uzroci nesreće bili su skrivani godinama. Uspostavilo se kako pilot nije imao dovoljno sati letenja po mraku, nije pratio sigurnosni postupak kod zatajenja kotača, a nesreći je pridonijelo i loše stanje zrakoplova Fokker F27 koji je imao problema s izvlačenjem kotača.
Pilot je to primijetio na kontrolnoj ploči pa je javio tornju da će proletjeti kraj tornja kako bi s tla provjerili je li sve u redu s kotačima. Dobio je potvrdu da su kotači izvučeni, napravio je krug i pokušao je sletjeti, ali bio je prenisko i pao je u ocean.
Brodovi za spašavanje nisu imali goriva
Avion koji je prevozio momčad Alianze imao je 5908 sati letenja. Prvi put je poletio 1977. godine, a tek je kasnijom istragom utvrđeno kako je bio neispravan, točnije, imao je problema s izvlačenjem kotača.
Poručnik peruanske vojske Edilberto Villar poletio je u 6.30 sati, ali nedaleko od cilja primijetio je da mu sustav pokazuje grešku kod kotača koji se nisu izvukli. U drugom pokušaju slijetanja avion je završio u oceanu.
Proglašeno je izvanredno stanje. No nije se moglo krenuti u spašavanje jer su sva vozila i brodovi namijenjeni za takve situacije bili bez goriva. Zašto? Korumpirani vojni časnici prodavali su gorivo na crnom tržištu i spasioci su tražili preživjele tek sljedeće jutro. Pronašli su samo pilota...