Splitsko-makarski nadbiskup Marin Barišić (74) primio je u utorak, u Nadbiskupskom Ordinarijatu u Splitu, Tončija Huljića (59) i maestra don Šimu Marovića (69), kapelnika splitske katedrale.Hrvatski skladatelj je uz mentorstvo maestra Marovića skladao 'Missa Mediteranea', vokalno-instrumentalno djelo skladano za soliste mješoviti zbor i orkestar.
POGLEDAJTE VIDEO:
Skladba je nastala na temelju liturgijskog misnog teksta na latinskome jeziku.Sastavljena je od misnih dijelova: Kyrie, Gloria, Credo, Sanctus i Benedictus, Agnus Dei. Skladba će prvi put biti izvedena u sklopu Splitskoga ljeta 6. kolovoza u Splitu. Tončiju ovo nije prva skladba koja ima biblijsku tematiku, prisjetimo se eurovizijske pjesme 'Marija Magdalena' koju je otpjevala Doris Dragović (60), osvojivši 4. mjesto u Izraelu.
Misu je skladao mjesec i pol dana, ponekad ne znajući koje je doba dana te se osjećajući kao 'oruđe' u Božjoj ruci. Izrazio je nadu da će djelo promicati i poticati na vjeru na tragu Drugoga vatikanskog sabora, ali i da će je rado slušati radi melodičnosti i pjevnosti i oni koji nisu religiozni. Posvjedočio je da je to prvi put da je pisao glazbu na tekst te da je to u biti prva 'Pop misa' u svijetu.
Nakon što je poslušao dijelove Mise, koja traje 44 minute, nadbiskup Barešić, složio se s Huljićem da se 'Missa Mediteranea', uistinu, može slušati kako na velikim pozornicama tako i u kući, u automobilu ili pak' na plaži.
- Kod skladanja ovoga djela, skladatelj je posegnuo za suvremenim glazbenim izričajima koji su bliski današnjemu slušateljstvu. Skladana na tradicionalnim elementima i protkana mediteranskim melosom, glazbenom opusu daje dah svježine i poletnosti. Skladatelj je u obrascima latinske mise slijedio tradicionalni stil starih majstora ali ipak s novim ritmičkim izričajima i suvremenim tehnikama. Skladbu je auktor zamislio i ostvario kao djelo za koncertno izvođenje - rekao je maestro Marović.
'Pop misa' nije prikladna za izvođenje u liturgijskom slavlju jer ne odgovara liturgijskim propisima, ističe don Marović.
- Zbog velikoga izvođačkog aparata i duljine trajanja pojedinih glazbenih dijelova, izvođenje tijekom liturgijskoga slavlja odvlačilo bi pozornost od onoga što je bitno u bogoslužju. Sva pozornost bila bi usmjerena na izvođače: soliste, zbor i orkestar. Vrijednost ovoga glazbenoga djela je u tome što skladatelj koristeći tradicionalni liturgijski tekst, novim i suvremenim glazbenim stilom prenosi vječne vjerske istine Katoličke crkve - objasnio je don Marović
Nadbiskup Barišić zahvalio se Huljiću na posjeti te mu je darovao dvije Gospine krunice, za njega i suprugu Vjekoslavu Huljić (58).