Nizozemku s berlinskom adresom, Steffi Doms poznatijom kao DJ Steffi , UES Mag već je predstavio kada su najavili njeno drugo studijsko izdanje ‘Power Of Anonymity’ za poznatu etiketu Ostgut Ton , a sada ju možete upoznati pobliže i u njihovom intervjuu.
Osim što je DJ već više od 10 godina, rezident Panorama Bara zadnjih sedam godina, Steffi je vlasnica i dviju etiketa – Klakson i Dolly , a osim dva albuma, vlasnica je nekoliko EP-eva, poput ‘Kill Me’ i ‘Schraper ’, te izdaje muziku i pod suradnjom ‘ Third Side’ s Lucretiom i Marieu. Veliki je kolekcionar i ljubitelj vinila, poznata po sviranju uglavnom s tog medija.
UES: Pozdrav, Steffi! Hvala na izdvojenom vremenu za nas… Nizozemka po rođenju, istesana u Berlinu… Što je tvoje tipično nizozemski, a što si pokupila od Nijemaca?
Steffi: Haringa je tipično nizozemska, i ne mogu vam reći koliko mi to užasno nedostaje. Također, izravnost, nešto na što Nijemci nisu baš navikli. Od njih sam pokupila kulturu ispijanja rakije, iako nisam sigurna koliko je to dobra stvar...
UES: Jednom smo čuli da te je netko nazvao pravim Berliner DJ-em, ‘hladnog lica, fokusirana, s odmakom‘… Po tome, osjećaš li se Berlinerom, i što to uopće znači? Kad smo već kod Berlina, kako je u Berlinu ovih dana?
Steffi: To prvi put čujem, i da budem iskrena, nemam blage veze kako izgleda pravi Berliner, niti se tako osjećam, mislim da tako nešto niti ne postoji. Kada DJ-am sam vrlo fokusirana i to nema nikakve veze s izgledom. Uvijek sam u elementu i jako koncentrirana na DJ-anje. Mislim da to nema nikakve veze s mjestom života ili gdje radiš. Berlin i dalje raste, s dugim radnim vremenom i brojnim klubovima, stoga je i dalje vrlo popularan.
UES: Nizozemski DJ-i i producenti su većina među prenapuhanom scenom EDM DJ-a, kao i većina na precijenjenoj DJ Mag Top 100 listi DJ-a… Kao Nizozemka, koje je tvoje viđenje te scene i tih DJ-a?
Steffi: Ne slažem se s vama, očito niste baš upućeni u nizozemsku klupsku scenu. Da, nekoliko je vrlo pupularnih EDM DJ-a, ali postoji jedna masivna klupska scena s vrlo talentiranim house, techno, disco, rare groove producentima. Postoje mnogobrojne nizozemske etikete koje zastupaju te talente i scena nikad nije bila toliko velika. Usudim se reći da je ta scena puno veća od one EDM DJ-a. Zapravo imam vrlo malo za reći o EDM sceni, s obzirom da nisam u tome, i nije moja scena. Također, ne razumijem potrebu časopisa da rangira DJ-e uopće. To je nadrealno, i zapravo totalni bulšit…
…ne razumijem potrebu časopisa da rangira DJ-e uopće. To je nadrealno, i zapravo totalni bulšit…
UES: Nekoliko si puta posjetila Hrvatsku tijekom godina, nosiš li kakve lijepe uspomene?
Steffi: Kao dijete sam provodila nekoliko praznika u Hrvatskoj, i to su bila odlična vremena. Prijašnjih godina sam svirala na nekoliko festivala i bilo mi je super. Hrvatska je predivna zemlja i nadam se da će ljetna festivalska scena ostati zdrava i kreativna te da se neće pretvoriti u komercijalno ludilo poput Ibize.
UES: Vidjeli smo na tvom FB-u da si nabavila neki novi dio opreme… Možeš li nam opisati svoj studijski postav ili neke od tvojih najdražih ‘igračaka’, možda neke koje si koristila na posljednjem albumu? Koliko si tech freak, nabavljajući nove igračke, odnosno old school?
Steffi: Radim s puno hardwarea (i digitalnog i analognog), a sve je spojeno na Cirklon step sekvencer. Moram priznat da mi je taj sekvencer najdraži dio opreme trenutno, i da je promijenio moj način rada u potpunosti proteklih nekoliko godina. Godinama ga nije bilo na tržištu, ali je to jedan od najzanimljivijih komada opreme uopće. Obožavam opremu, bilo koje vrste. Uvijek pratim što ima novo od hardwarea. Moj softwareski dio je prilično bazičan, i sastoji se od nekoliko solidnih plug inova, ali sam u principu više hardwareski tip. Lijepo je za vidjeti da ljudi ulažu toliko truda u nove proizvode.
UES: Sviđaju nam se oba tvoja albuma, a posljednji je i dosta old school… Sjećaš li se svoje prve ploče i tko su tvoji najveći utjecaji u elektronskoj muzici?
Steffi: Album Incunabula od Autechre je nadaleko najimpresivniji album elektronske glazbe koji sam slušala.
Hrvatska je predivna zemlja i nadam se da će ljetna festivalska scena ostati zdrava i kreativna te da se neće pretvoriti u komercijalno ludilo poput Ibize
UES: Tko te inspirira ovih dana? Možeš li nam nabrojati neke od umjetnika?
Steffi: Inspiriraju me ljudi s kojima radim svaki dan, neki od njih nisu ni artisti, ali dijelimo isti mindset
UES: Koliko se dugo pripremaš za svoje setove, te u čemu se razlikuje npr. priprema tvog giga u Panorami i festivalskog seta? Imaš li još uvijek tremu prije nastupa te koliko si u doticaju s publikom ispred sebe?
Steffi: Potrebno mi je svakako nekoliko sati za pripremu prije gaže. Uvijek nosim torbu s pločama te preslušam jako puno muzike i ploča prije svakog nastupa. Svakom nastupu pristupam s jednakom dozom ozbiljnosti. Razlika između giga u Panorami i negdje drugdje je u duljini trajanja seta, pa sa sobom nosim više muzike. Još uvijek sam nervozna prije nekih gaža, ali nikad nemam tremu, hvala Bogu. Uvijek postoji konekcija s publikom, to je izmjena energije. Nisam jedan od onih DJ-a koji će mahanjem rukama u zraku pokušati motivirati publiku. To nije moja vibra. Volim uživati u glazbi, i biti u elementu, te više od ičeg, svojom muzikom pokušati povesti ljude na glazbeno putovanje.
UES: Koji je po tebi najgori trenutak u povijesti elektronske glazbe?
Steffi: Trenutak kada su ljudi dobili potrebu sve snimati umjesto da uživaju u momentu.
UES: Uspoređujući ‘Yours & Mine’ te ‘Power Of Anonymity’ albume, koja je razlika u pristupu, periodu izrade, zvuku, pritisku, te zadovoljstvu krajnjim rezultatom?
Steffi: ‘Yours & Mine’ je sniman tijekom dužeg perioda, za razliku od ‘Power Of Anonymity’ koji je snimljen u svega 6 mjeseci. Uzela sam si pauzu od DJ-anja kako bih dobila nesmetani kreativni period u studiju, i doslovno napisala album za svoju torbu s pločama. Željela sam napraviti album koji bi bio odličan za plesni podij. ‘Yours & Mine’ je raznolikiji album pogodan za sviranje gdje god poželite, od automobila, radnog mjesta, vašeg doma, itd.
Za ‘Power Of Anonymity’ sam koristila potpuno novi studijski postav, s drugačijim sekvenciranjem. Sva oprema je međusobno spojena, čime sam dobila puno više slobode u načinu rada.
Uzela sam si pauzu od DJ-anja kako bih dobila nesmetani kreativni period u studiju, i doslovno napisala album za svoju torbu s pločama
UES: Koliko dugo planiraš biti DJ/producent? Što je sljedeće u tvom produkcijskom planu, imaš li još puno toga što nisi uspjela ‘reći’ sa svoja prva dva albuma?
Steffi: To je kao da me pitate koliko dugo planiram živjeti. Ne znam koliko dugo još planiram DJ-ati. Kad prestanem uživati u tome, onda ću s tim i prestati, to je sigurno. Moj idući korak je sviranje moje muzike live. To je nešto što još nisam napravila sa svojom muzikom, pa je to svakako u planu za iduću godinu. Također, planiram provesti još puno vremena u studiju…
UES: Možeš li podjeliti s nama svojih trenutnih Top 5 ploča?
Steffi: John Barera & Will Martin – Graceless – Dolly
Doms & Deykers – Fonts For The People
Dexter – Jack Vip- DEK001
Steffi – Power Of Anonymity – Ostgut Ton
Murat Tepili – Drop It Like Its Hot EP- This Is Potion
UES: Hvala, nadamo se da se uskoro vidimo opet u Hrvatskoj…
Steffi: Hvala, nadam se da ću doći uskoro…
Više o temi pročitajte na stranici UES Magazina .