Uočili smo da nagrada Porin ne pokriva ljude nego struku, kaže skladatelj Miro Buljan, predsjednik Upravnog odbora nagrade Cesarica. Hrvatski glazbeni savez - Unison prošle je godine pokrenuo nagradu Cesarica kako bi publici dao aktivniju ulogu u vrednovanju hrvatskih glazbenih autora, izvođača i pjesama.
Glavni medijski pokrovitelj nagrade je 24sata. Buljan kaže da je Unison već dulje vrijeme razmatrao otvaranje takve nagrade, a pohvalio se i da je publika već prepoznala njezin potencijal.
- Željeli smo čuti kako publika diše te što ‘obični’ ljudi misle o pjesmama naših autora - objašnjava Buljan. Priznaje da nije bilo jednostavno ni pronaći ime nagradi.
- Skoro smo izvlačili imena iz kutijice u koju su svi ubacili svoje prijedloge - šali se skladatelj. Ipak, do imena nagrade došli su razgovorom te ona sada s ponosom nosi ime pjesme koja je na prvom Porinu 1994. osvojila čak četiri nagrade, između ostalih, i onaj u kategoriji Hit godine. 'Cesaricu' je za Olivera Dragojevića napisao Gibonni, a ideja istoimene nagrade je dati priznanje popularnim hitovima.
- Cesarica je nasušna potreba, ali i želja cijele glazbene industrije. Potreba i želja da slušamo publiku te da jednoj od skladbi dodijelimo zasluženo priznanje, a svim drugima koje konkuriraju damo još vjetra u jedra pojačanom promocijom - kaže Buljan. Dodaje da su u Cesaricu uključeni i izvođači, i diskografi, i menadžeri, i skladatelji.
- U nju je utkan višemjesečni rad i strast tijekom rada na tom projektu. Nailazili smo na mnoge probleme koje smo zahvaljujući našoj zaljubljenosti u glazbu vrlo predano rješavali - priznaje skladatelj. Ističe da najviše duguju publici i njihovoj ljubavi spram glazbe.
- Od te ljubavi i za tu ljubav glazbenici i žive - zaključio je Buljan. Kako bi čim više uključili publiku u proces odabira pobjednika, organizatori Cesarice ove su godine osmislili novi postupak izbora. Unison kontinuirano prati podatke o top listama, radijskim i online puštanjima pjesama te svaki mjesec nominira pet pjesama od kojih publika mora izabrati jednu.
Drugi krug nagrade čini izbor hita godine. Između mjesečnih pobjednika bira se pjesma godine. Glasovanje se provodi online, a nagrada zbog načina izbora traje cijelu godinu. Nagrada, objašnjavaju organizatori, ne bi imala smisla kad publika ne bi bila upoznata s njezinim postojanjem. Cesaricu su stoga odlučili dodjeljivati u najvećemu mogućem 'prime timeu', neposredno prije dočeka Nove godine na Hrvatskoj radioteleviziji.
- Za mene je bila velika čast dobiti prvu Cesaricu. To će ipak ostati zuvijek zapisano u povijesti te nagrade za koju sam sigurna da će kao manifestacija opstati - rekla nam je Nina Badrić, prva dobitnica nagrade.