OCJENA 7,5/10
Jako dobra i jako ozbiljna poljska serija koja jako dobro koristi elemente krimića i trilera da bi ispričala jednu sasvim drugu, mnogo mračniju i mnogo ozbiljniju priču. Ustvari poljska produkcija serija, od kojih se mnoge mogu naći na streaming kanalima u Hrvatskoj, jest vrlo obilna i prilično dobra.
Iako je riječ o produkcijski odličnim serijama, u većini slučajeva riječ je o krimićima snimljenim po Netflixovu, HBO-ovu ili nekom drugom receptu zapadnjačke produkcije, a nerijetko je i bazirano na krimićima Harlana Cobena (svi su na isti kalup) 'prevedenim' u poljsku stvarnost. Nije to loše, daleko od toga, ali se na neki način u tim serijama gubi poljska autentičnost, a ona je filmski iznimno vrijedna. Ova serija, srećom, tu autentičnost ima, mračnu i oporu, ali iznimno vrijednu.
Marcin Kania je bivša rock zvijezda koja je lovu od tantijema dobro uložio u nekretnine, pa se sad može prepustiti pravoj i jedinoj strasti - piću. I sve što uz teški alkoholizam ide, laganje, skrivanje, paranoja, nasilništvo i opet laganje. Sve dok mu nakon jedne od pijanki ne nestane sin, odnosno, kako Marcin sumnja, jer njegova alkoholičarsko sjećanje je iznimno nepouzdan svjedok, kad ga otmu. Raspetljava se tu i sporedna priča o reprivatizaciji društvenih stanova, raspadu obitelji, izdaji bližnjih, ali osnovu serije, naizgled, drži Marcinova potraga za otetim sinom i vlastitim sjećanjima.
Sve rečeno više od toga bio bi opaki spoiler, ali serija je odlično producirana, odlično odglumljena i bavi se jako mračnim i jako ozbiljnim problemima na vrlo, vrlo ozbiljan način. Ustvari, iznimno hrabro je i snimljena jer iako su alkoholizam, depresija i paranoja koja idu uz njega velika društvena tema, serije i televizija su ipak zabava namijenjena, između ostalog, zaradi. Hrabro je snimiti mračnu seriju na ozbiljan način i pritom računati da će ona biti gledana i da će zaraditi. Ova serija definitivno zaslužuje da bude gledana, a siguran sam da će biti, i zaslužuje da zaradi, iako sigurno neće imati nove sezone.
'Feedback' ustvari jako vješto koristi elemente trilera i krimića i, površno gledajući seriju, ona stvarno ima dramski okvir krimića, ali priča neku sasvim drugu priču. U isprepletanju tih priča na nekim mjestima serija gubi ritam, neprestano premještajući vrijeme radnje, neprestano mijenjajući ono što se stvarno dogodilo i ono što je alkoholičarski mozak 'upamtio' da se dogodilo. Na trenutke to gledatelju može biti teško pratiti, ali isplati se potruditi, iako serija udara u trbuh velikom gorčinom. Zato je mračna, a Poljaci su pravi majstori mraka - pogledajte samo neki od klasika poput 'Kratkog filma o ubijanju', 'Kanala' ili 'Dom zly' iz 2009. A taj mrak dijelimo i mi, gledatelji iz ovih krajeva.