Tamara Šoić, profesorica hrvatskog jezika u riječkoj srednjoj školi, na Facebooku je objavila post o tome kako je svojim učenicima objasnila Eurosong, Let3, umjetničku intervenciju, ali i povezala ono što uče u školi sa svakodnevnim životom. Njezina objava brzo je izazvala brojne pozitivne reakcije, a mnogi su profesoricu pohvalili zbog dobrog odnosa s učenicima.
Evo što je Tamara napisala:
"Danas sam s maturantima malo popričala o našoj pjesmi koja se plasirala u finale Eurosonga.
Kaže mi jedan učenik: Ne želim da me oni predstavljaju u Europi!
Pitam, zbog čega?
Ne sviđaju mu se jer su u haljinama.
Ok, kraj je godine, svi su napeti, trebaju nam lakše teme.
Kažem ja, kao prvo morate poznavati koncept Eurosonga da biste shvatili vrijednost ove pjesme.
To je parada kiča i lakih nota, a naši su dečki rokeri koji trolaju tu pompoznu paradu i pritom šalju jasnu antiratnu poruku.
Svatko će je interpretirati na svoj način, ali antiratna poruka je antiratna poruka pa usput spomenem Majku Hrabrost, Boga Marsa, Kiklopa i pitam jesu li ta djela podložna različitim interpretacijama?
Jesu, ali poruka je i dalje ista.
Da bi poruka doprla, do uglavnom pasivnog slušatelja ove priredbe, potrebno je ubaciti i dozu šokiranja. Ovdje iskoristim asa u rukavu pa malo ponovim gradivo o antidrami, teatru apsurda jer to im je friško pa lagano sklapaju mozaik.
Na putu kući nakon prve polufinalne večeri.
Letovci, ne samo što ne pjevaju na engleskom jeziku, pjevaju materinskim jezikom koristeći palatale ŠČ (opet ponavljanje gradiva), a ti su palatali toliko karakteristični za naš jezik, upečatljivi, snažni i sasvim je sigurno da će ih svatko probati izguglati i zapamtiti.
Dakle, osim što ističu vlastiti identitet, promoviraju vlastiti jezik, šokiraju neobičnim nastupom, uz sve to, šalju poruku.
A to je dobitna kombinacija.
Na koncu, te svoje poruke ne šalju servirane na pladnju.
Ostavljaju slušatelju mogućnost (a vjerni pratitelj Eurosonga znatiželjan je stvor) da te poruke istraži, poveže i sam donese zaključak.
Uostalom, to je i funkcija umjetnosti. Doživjeti na svoj način umjetnikovo viđenje svijeta u kojem živimo.
Da je umjetnost laka i površna, ne bi bila umjetnost.
Poučavanje je tako lako.
Samo ga treba učiniti jednostavnim i kao što umjetnost može doprijeti do svakoga tko želi slušati, gledati i osjetiti i najnezanimljiviji nastavni sadržaj, pažljivo zamotan u neku životnu priču može pronaći put do učenika.
Na koncu sam im rekla: Volite svoj grad. Taj grad ste vi i ja i svatko kome je do njega stalo.
I nikad nemojte prestati biti ponosni na mjesto s kojeg dolazite i koje vas pretvara u dobre ljude.
Samo im treba raskrčiti put i to je sve. Nakon toga naći će svoj put, ali pamtit će onaj s kojeg su započeli putovanje.
ŠČ!"
Tamara nam kaže kako su učenici dobro reagirali, ali i da je njihova reakcija uvijek dobra, bez obzira na to kakva je.
- Bitno da reagiraju na poruku, a nastavnik se treba pobrinuti da to oblikovanje usmjeri na pravi način. Pa ja sam pričom o Letu usput ponovila hrpu gradiva. Nisam sve ni napisala. Nisam iznenađena jer je tema aktualna, a mislim da aktualnosti uvijek možemo iskoristiti u razredu - zakljujuče riječka profesorica.
POGLEDAJTE VIDEO: ŠVEDSKA PREDSTAVNICA LOREEN OBJASNILA ZAŠTO JE OPET NA EUROVIZIJI