Miješajući rock, pop i R&B kao nitko prije, Michael Jackson je prije 40 godina objavio 'Thriller', album koji će postati najprodavaniji u povijesti i svojim audiovizualnim ambicijama definirati novo glazbeno doba.
POGLEDAJTE VIDEO:
'Thriller' je objavljen 30. studenoga 1982. i do danas je prodan u više od 100 milijuna primjerka. Jacksonu je donio status 'kralja popa' i postao glazbeno nadahnuće mnogima.
Unatoč brojnim kontroverzama i optužbama za pedofiliju, Jakcsonova popularnost nije bila ugrožena, a na glazbenoj platformi Spotify njegova se glazba i danas 'streama' više od 35 milijuna puta mjesečno.
- Michael je netko kome se divim. On je nestvaran, znate? Kad sam počeo baviti se glazbom, tome sam težio, poput svakog drugog glazbenika - izjavio je nedavno kanadski hitmejker The Weeknd.
Mnogo čarolije s 'Thrillera' može se zahvaliti producentu Quincyju Jonesu, iako izdavačka kuća Epic time nije bila oduševljena jer Jones dolazio iz jazza, glazbe čija je prodaja bila 'kikiriki' u očima glazbene industrije.
No između Jacksona i Jonesa razvila se suradnja u kojoj su, u jednom slučaju i doslovno, frcale iskre.
- Kad smo završavali pjesmu 'Beat It' radili smo pet noći i dana, bez sna. U jednom trenutku zvučnici su se doslovno zapalili - rekao je Jones svojedobno u razgovoru za Rolling Stone.
Prijetnje MTV-ju
'Thriller' se, unatoč silnom uspjehu na pop ljestvicama, nije u prvi mah uspio probiti na glazbeni kanal MTV, koji nije želio prikazati video za drugi singl s albuma, megahit 'Billie Jean', uz obrazloženje da se crnačka glazba 'ne uklapa' u njegov program kojim dominira rock, a njime dominiraju bijelci.
Šef Jacksonove izdavačke kuće Walter Yetnikoff zaprijetio je da će javno osuditi MTV kao rasistički i svim glazbenicima iz njezina kataloga, uključujući i rockere, zabraniti da se ondje emitiraju.
Yetnikoff je dobio bitku s MTV-jem, ali se ubrzo sukobio i sa samim Jacksonom jer je glazbenik želio milijun dolara za snimanje videa za zadnji singl s albuma, pjesmu nazvanu 'Thriller'.
Jackson je želio raditi s priznatim filmskim redateljem Johnom Landisom, dok je Yetnikoff smatrao da cijela priča nema smisla jer je album već odavna bio na broju jedan.
- No Michael je imao viziju i bio je svojeglav - rekao je Olivier Cachin, autor dviju knjiga o Jacksonu.
Rezultat je bio video spot u trajanju od 14 minuta, poput mini-filma, a premijeru je imao u holivudskom kinu pred desecima slavnih.
I ne samo da je Jacksona pretvorio u vukodlaka i izvukao žive mrtvace iz njihovih grobova, nego je pokrenuo i novu granu glazbenog biznisa - ekstravagantne i ambiciozne video spotove koji su definirali pop kulturu u iduća dva desetljeća.
PJESMA 'THRILLER':