Pariz je početkom srpnja obično užurban zbog najluksuznijeg tjedna visoke mode, hoteli su puni gostiju koji rade za modnu industriju, novinara i paparazza, a pariški spomenici i povijesna mjesta pretvaraju se u modne piste.
No zbog pandemije korona virusa, vrhunski dizajneri idući će tjedan svoje 'haute couture' kolekcije predstaviti u internetskim modnim izlozima, nastojeći na taj način zadržati bogate klijente.
POGLEDAJTE VIDEO: Naomi Campbell trenira
Od Christiana Diora do Valentina, modni brendovi ubrzano rade na novim kolekcijama kako bi ih mogli predstaviti na digitalnim platformama od 6. do 8 srpnja. U video snimke će biti uvršten dodatni sadržaj, a raspored će biti sličan kao kad su revije u stvarnosti.
Po procjeni udruga 'haute couture' brendova, tjedni mode gradu Parizu godišnje donesu oko 1,2 milijarde eura.
- Na moje je poslovanje virtualni tjedan visoke mode u Parizu utjecao jako negativno jer ovaj put nema klijenata koje obično vozim - kaže Guillaume Connan, koji u svojoj limuzini s revije na reviju najčešće prevozi modne urednike i bogate uzvanike modnih revija.
- Nedostajat će mi publika, nedostajat će mi prijatelji - kazao je jedan od sudionika pariškog Tjedna visoke mode, Stephane Rolland. No Christophe Josse, koji se bavi istim poslom kaže da je uživao u drukčijem načinu predstavljanja modnih tkanina i dizajna.
- U početku sam malo oklijevao, pitajući se što se uopće može predstaviti klijentima na digitalan način - rekao je Josse.
Šetnja stvarnim modnim pistama do rujna bi se trebala vratiti na dnevni red pariških modnih događanja, a 'haute couture' brendovi već rezerviraju mjesta, kaže Frederic Hocquard, gradski vijećnik zadužen za turizam i kulturne događaje u glavnome francuskom gradu.
Vjeruje da će ovaj prekid imati i neke pozitivne učinke, unatoč ekonomskom udaru, poput nadahnuća za 'zeleniju' modu koja iza sebe neće ostavljati toliko otpada.