Glazbena industrija posljednjih je šest mjeseci korona krize na udaru kao malo koja druga. Mjesecima se nije događalo apsolutno ništa u svijetu javnih glazbenih nastupa, a zatim su se ljetos stidljivo ipak odigrale pojedine manifestacije u okvirima 'novog normalnog'. Ako su koncerti na otvorenom uz poštivanje mjera i davali kakvu takvu nadu, nakon što su organizatori koncerata u otvorenoj, nenatkrivenoj garaži Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu dobili po 30.000 kuna kazne za glazbene večeri koje su organizirali teško je vjerovati da će se ovakvi performansi nastaviti.
Radi se o dvije večeri popularnog hip hop festivala Drito, na kojem su u petak i subotu, 4. te 5. rujna, nastupili Vojko, Krankšvester, High5 i ostatak družine te o dva samostalna nastupa domaćih bendova. Nipplepeople i Ida Prester koncert su na istom mjestu upriličili u petak, 11. rujna, a Pips, Chips & Videoclips dan kasnije. Na svim koncertima utvrđeno je nepoštivanje epidemioloških mjera te su prepisane spomenute prekršajne kazne u nezanemarivom novčanom iznosu.
Epilog je to pokušaja revitalizacije kulturnih i glazbenih događanja u zagrebačkom MSU, u kojem su organizatori drastično 'srezali' broj ulaznica i popisa te je broj posjetitelja bio osjetno ispod dozvoljenih 1000. Mjerila se temperatura, dijelile su se maske, no inspekcija je bila nemilosrdna. Problem je, navodno, bio u nekolicini posjetitelja u prvim redovima, među kojima se nije držao zadovoljavajući razmak, na kojeg su organizatori, ali i sami izvođači s pozornice konstantno apelirali.
Pomirenje aktualne pandemije koronavirusa s koliko-toliko normalnim životom i pravom na rad u određenim industrijama još uvijek je iznimno teško, što potvrđuje i ovaj slučaj. Ipak, neizbježno je povući i neke paralele. Primjerice, na nedavnom kudikamo brojnijem okupljanju na centralnom gradskom trgu, nazvanom 'Festival slobode', okupilo se nekoliko tisuća ljudi, a svakome tko se tamo iz bilo kojeg razloga našao ili je kasnije pogledao snimku, jasno je kako o socijalnoj distanci nema ni govora. Kazni nije bilo.
Otkako je postepeno otvaranje započelo i ponudilo kakvu-takvu nadu nakon mučnog proljetnog lockdowna, mijenjaju se krivci u koje se uperuje prstom. Za Stožer su žarišta bile nogometne utakmice i teniski turniri, svadbe, noćni izlasci, teretane, a za revoltirane građane politička okupljanja i svete mise. Sada je, čini se, red stigao i na glazbena događanja na otvorenom, čiji će organizatori za razliku od svih ranije spomenutih krivaca za svoj krimen dobiti i odgovarajuću uplatnicu.