Produkcija filma 'Robin Hood: Origins' opovrgnula je navode iz prosvjednog pisma Društva povjesničara umjetnosti Hrvatske, koje je među ostalim poslano i Ministarstvu kulture, o 'bezobzirnom odnosu prema spomeničkoj sredini Dubrovnika za svrhe snimanja filma', a posebno dvije tvrdnje iz spomenutog pisma - o navodnom požaru te oštećenjima Straduna prouzročenim prolaskom konja.
Kako se navodi u priopćenju tvrtke 'Pakt media', u ponedjeljak, 6. ožujka poslijepodne filmska produkcija izvela je 'akciju kontroliranih specijalnih efekata' u kojoj je simuliran požar na snimanju u luci Posatu. Plamen se stvarao mehaničkim plinskim mlaznicama, a kako bi se spriječilo da se zapale drveni setovi, oni su bili premazani protupožarnom tekućinom.
Cijela akcija izvodila se na sigurnoj udaljenosti od gradskih zidina te pod nadzorom iskusnih stručnjaka kad je riječ o specijalnim efektima, a osigurana su i vatrogasna vozila kao dodatna sigurnosna mjera, navodi se u priopćenju.
Također tvrde da su svi konji koji su prolazili Stradunom tijekom snimanja filma 'bili raskovani, ili su na kopitima imali tzv. gumene cipelice, a kotači na kočijama imali su gumene obloge'. Dodaju kako su svi scenografski zahvati u javnom prostoru rađeni pod nadzorom i u suradnji s konzervatorima te da su bili u skladu s pravilima struke i pravnim propisima.
U priopćenju zaključuju kako - osim priljeva od desetak milijuna kuna lokalnoj zajednici, niza donacija i nesporno velikog publiciteta - snimanje te visokobudžetne holivudske produkcije nije ostavilo nikakvih drugih posljedica.
Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske u četvrtak je oštro osudilo 'bezobzirni odnos prema spomeničkoj sredini Dubrovnika za svrhe filma 'Robin Hood: Origins'', ocjenjujući da je riječ o 'prekomjernoj eksploataciji i sramotnoj degradaciji jednog od najvažnijih hrvatskih spomenika s atributom svjetske baštine'.
Među ostalim, zamjerili su što je Stradun za vrijeme postavljanja kulisa bio opterećen teškim vozilima, kamionima i dizalicama te što su tijekom snimanja njime 'prolazili konji nezaštićenih kopita', a potpuno maskirani Posat bio je zasut šljunkom i pijeskom.
- Konstrukcije su se bez mjera zaštite postavljale na zidove građevina, a vrhunac je bio završni prizor paljenja kvazisela u Posatu, što je prikazano kao specijalni efekt, a zapravo je bio kontrolirani požar - napisali su povjesničari umjetnosti Hrvatske, ističući da su nakon snimanja na oba poprišta, na putovima do njih i nizu objekata ostale višestruke štete o kojima, tvrde, svjedoče dubrovački arhitekti.
Prozvali su gradsku upravu te najavili da će DORH-u postaviti upit o legalnosti procedure odlučivanja i poštovanja zakona, a postavljaju i pitanje odgovornosti Konzervatorskog odjela Ministarstva kulture RH u Dubrovniku, koji je s producentom sklopio ugovor u kojem se navodi mogućnost oštećenja i producentova obveza popravka.
Pomoćnik ministrice kulture Davor Trupković izjavio je u petak popodne kako su filmska ekipa i stručnjaci za snimanje filma u Dubrovniku izradili detaljnu projektnu dokumentaciju, što je Konzervatorski odjel ovjerio za sve mjere, a grad Dubrovnik utvrdio je posebnim uvjetima i nazočnost vatrogasaca te ostalih služba koje su trebale biti na mjestu događaja.
Ako je stvarno bilo nekih oštećenja, istaknuo je Trupković, filmaši su svjesni toga da u skladu s ugovoru koji su imali to moraju vratiti u prvobitno stanje i ukloniti nastale štete.