DIPMOD, revija diplomskih kolekcija studenata modnog dizajna na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu, nakon dvije godine pauze dobiva svoje šesto izdanje.
- Iznimno, ove akademske godine DIPMOD prikazuje kolekcije dviju generacija diplomanata modnog dizajna pri čemu oznakom _6_7 apostrofiramo činjenicu dvogodišnjeg izbivanja s modne scene te potrebu nadoknađivanja propuštenog tijekom Covid-19 perioda - kaže izv. prof. art. dr. sc. Jasminka Končić, osnivačica i art direktorica DIPMODA.
DIPMOD_6_7 donosi kolekcije sedmero dizajnera koji su svoje akademsko obrazovanje završavali u vremenu obilježenom turbulentnim promjenama, produkcijskim izazovima i stvaranjem u digitalnom okruženju. U pojedinim diplomskim radovima kao i u svijetu mode u posljednje dvije godine općenito, to je vidljivo kroz koncepte kolekcija u kojima se nemali broj dizajnera fokusira na prošla vremena koja nerijetko romantiziraju i glorificiraju. Tendenciju problematiziranja našeg odnosa s prošlošću pronalazimo i u dvije kolekcije predstavljene na ovogodišnjem DIPMODU.
Tako Matea Ribičić diplomsku kolekciju 50s'Athleisure koncipira na prepoznatljivim modnim obrascima ženskog odijevanja 1950-ih godina. Odjevni stil 1950-ih hibridizira estetskim elementima preuzetim iz sportske odjeće pri čemu je posebno apostrofiran odjevni predmet hoodie.
Na pogledu u prošlost temelji se i diplomska kolekcija MAx2 Jelene Geštakovski. Proučavanje modne siluete 1980-ih dizajnerica temelji na istraživanju odjevnih obrazaca svoje majke unoseći u kolekciju naglašen osobni pristup oblikovanju odjevnih silueta. Estetski obrazac gradi na fotografijama iz obiteljskih albuma, usmenim predajama i vlastitom sjećanju u kojem je zabilježen kolorit kućnog ogrtača, tekstura imitacije devine dlake ili pak raskoš lažnog biserja.
Mihaela Brajković koncipira diplomsku kolekciju CPR /9674/ MCT na jednostavnoj, gotovo geometrijski čistoj formi Mao odijela. Ikonički antimodni odjevni predmet provlači kroz prizmu pop kulture Zapada, slikarstvo Andy Warhola i skulpturalni opus kineskog umjetnika Sui Jiangua.
Diplomska kolekcija Blubači Josipe Fostač progovara o fenomenu ‘plemenske’ pripadnosti. Slaveni i Bad Blue Boysi odabrane su skupine u kojima dizajnerica prepoznaje zajednice s karakteristikama čopora i grupnog identiteta. Ideju grupnog identiteta Josipa Fostač hibridizira i kritički sagledava redizajniranjem navijačkih i staroslavenskih simbola i odjevnih predmeta oblikujući suvremenu modnu kolekciju dominantno maskulinog karaktera.
Ana Krgović u diplomskoj kolekciji The Invisible Path progovara o sudaru kultura kao posljedici migracijskih tokova između afričkog i europskog kontinenta. Upotrebom vodootpornih tekstilija te simboličnim krugom asocijativno povezanim s pojmom stalnog kretanja i metaforom pojasa za spašavanje, kolekcija The Invisible Path postaje apel za spas na najsmrtonosnijoj migracijskoj ruti u Sredozemnom moru.
Apel za spas iščitavamo i u kolekciji Nautilus Nike Vrbice. U oblikovanju odjeće dizajnerica koristi bogatstvo oblika, boja i tekstura podmorskog svijeta kako bi odaslala apel za njegovo očuvanje. Tendencija zaštite vidljiva je i u ponovnoj upotrebi starih tekstilija te tretiranju istih postupcima destrukcije i prirodnim bojilima usmjeravajući kolekciju u smjeru slow fashion filozofije.
Dominik Brandibur diplomsku kolekciju Polari temelji na bogatstvu i kombinatorici elemenata neverbalne komunikacije unutar LBGT zajednice. Kolekcija Polari svojevrsna je neverbalna vremenska crta na kojoj pomoću izdvojenih odjevnih predmeta i modnih detalja pratimo transformaciju LBGT komunikacije - opisuje Končić radove studenata koje je mentorirala, a koji će se predstaviti na ovogodišnjem DIPMODU.
DIPMOD je prvi put održan 2013. godine u predvorju kina SC, a od 2015. odvija se pod pokroviteljstvom Rektora Sveučilišta u Zagrebu. Uskoro predstavljanje seli u Francuski paviljon, a od 2018. dodjeljuje se nagrada studentu s najboljom kolekcijom od strane stručnog žirija.
Ove će se godine DIPMOD ponovno održati u Francuskom paviljonu, u četvrtak 21. travnja, u 20 sati. Stručni žiri koji će birati pobjednika ili pobjednicu za DIPMOD_6_7 čine stilist i kreativni direktor Romano Decker, fotograf Franjo Matković, kreativna direktorica Varteksa Martina Vrdoljak Ranilović, pobjednica posljednjeg DIPMODA 2019. godine Tena Zovak te jedina stalna članica i predsjednica žirija Jasminka Končić.
- Zbog neizmjerne ustrajnosti i gorljivosti u pristupu modnom dizajnu koje su do sad pokazali, a istovremeno sagledavajući sve izazove koji su pred njih stavljeni i koji ih još čekaju, ove mlade modne dizajnere slobodno možemo nazvati modnom divizijom dizajnera nove generacije koju treba najozbiljnije shvatiti - zaključuje Končić.