Filmski redatelj i scenarist Dalibor Matanić (44) stoji iza novog promidžbenog spota o Rijeci kao Europskoj prijestolnici kulture 2020., videa koji je podijelio građane Rijeke, ali i Hrvatske. U video materijalu, čiju režiju potpisuje Matanić, pojavljuju se astronaut na ribarnici i Titovom Galebu, djevojka na konju, mladić koji pleše u baletnoj haljini, zvončari, a sve ih na kraju zabavlja riječki indie rock band Jonathan.
POGLEDAJTE VIDEO:
I dok su neki oduševljeni ovakvim, distopijskim prikazom lučkog i industrijskog grada te njegovih vizura koje je Matanić već portretirao u TV seriji Novine, čini se da mnogima nije najbolje 'sjeo' ovakav, pomalo neuobičajeni prikaz Rijeke.
- Ovo nije različitost, ovo je promocija LGBTQ-a, a oni nemaju pravo Rijeku nazivati svojim gradom. Rijeka je sve, samo ne to. Toliko toga ima u gradu, a vi pokažete pijane klošare, perverziju svojih viđenja kako 'muško' treba izgledati, rogove Sotone i američku zastavu jer se sramite hrvatske. To nije Rijeka - jedan je od mnogobrojnih komentara na YouTubeu, za video čiji scenarij potpisuje Magdalena Lupi Alvir (51), a produkciju riječka tvrtka Filmerija.
Matanić je, pretpostavljamo, bio svjestan što ga čeka čim je krenuo u realizaciju projekta.
- Umirem od smijeha na to koliko su neki ljudi neuki i primitivni. To su tipične hrvatske seljačine. Takav spot sam napravio kako bi ljudi iz drugih zemalja poželjeli doći u Hrvatsku i u ovaj grad, a mnogi od ovih koji sad pljuju po meni nisu ni znali da je Rijeka europska prijestolnica kulture iduće godine - rekao nam je redatelj, osvrnuvši se na hejtere.
Ipak, video je izmamio i puno pozitivnih osvrta.
- Apsolutno fantastičan spot! Rokerski, pankerski, alternativno, moderno, urbano, multikulturalno, slobodoumno... Sve ono što Rijeka i je, onakva kakvu je ja vidim i želim. Luka različitosti. Bravo! - jedan je od komentara podrške na umjetnički izražaj 'spornog' promidžbenog spota.
S tim viđenjem složila se i još jedna komentatorica.
- Ovaj spot baš odražava grad. Moderno, urbano, različito, ispred svih. Bravo za autora! Iz komentara vidim da je ovo ipak još uvijek previše za Hrvatsku, ali takva je Rijeka, uvijek drugačija, prva i ispred svih - zaključila je i bocnula one konzervativnije.
Promidžbeni video financirale su Hrvatska turistička zajednica i Turistička zajednica grada Rijeke, u suradnji s Gradom Rijekom i TD-om Rijeka 2020. Spot je premijerno prikazan u riječkom Art-kinu Croatia, a riječ je o jednom od triju promotivnih spotova, kako piše Novi list. U pripremi su i jedan klasičniji turistički spot te jedan u kojem će fokus biti isključivo na kulturi.
ŠOK U KRALJEVSKOJ OBITELJI: Meghan Markle priznala zašto bježi iz palače, ne može više ovako