Kultni slovenski avangardni sastav Laibach izveo je 'Alamut' u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog u nedjelju. Radi se o njihovom originalnom djelu koje se bavi pričom temeljenom na povijesnim događajima iz Perzije u 11. stoljeću, a kako ih je u svojoj knjizi opisao slovenski književnik Vladimir Bartol
Središnji lik u 'Alamutu' je heretiik Hasan ibn Saba (Hassan-i Sabbah), karizmatični vjerski i politički vođa Ismaelita i osnivač misteriozne islamske sekte Asasina (Hash’shasina).
Kako se dvorana punila, a izvođači dolazili na pozornicu, nije bilo teško pretpostaviti da se radi o spektakularnom djelu na kojemu je radilo puno ljudi. Uz 'Laibach' na pozornici je bio Simfonijski orkestar RTV Slovenije, Human Voice Ensemble iz Teherana te vokalna skupina Gallina.
Naknadno su im se, na jednom stavku, pridružile djevojke iz AccordioOna Disharmonic Cohort. Digirao je Navid Gohari.
Svjetlosni show, videozid i jak, prepoznatljiv Laibachov zvuk, odlike su svakog njihovog nastupa. Tako je bilo i na 'Alamutu'. Priča je prepričana u devet stavaka, od kojih se Milan Fras, zaštitno lice Laibacha, pojavljuje samo dva puta.
Nakon laganog uvoda, treći stavak 'Alamuta' bila je skladba 'Fedayeen (The Axe Is Sharpened)', koja je donijela žestinu. Iako je skladba objavljena na YouTubeu, i to snimka izvedbe uživo, ne može se mjeriti s time što se čulo i osjetilo u Lisinskom.
Iduća značajna točka 'Alamuta' bio je stavak naziva 'War (Every Death Brings a New Victory)', a na samom početku su u dvoranu počele ulaziti djevojke iz harmonikaškog orkestra AccordioOna Disharmonic Cohort. Cijela skladba kulminira i pretvara se u kaos i buku. Međutim, sam prizor svih glazbenika na pozornici, u kombinaciji s vizualima, bio je nevjerojatan.
'Alamut' završava s decrescendom, ugasila su se svjetla, Fras ponavlja jednu rečenicu, dok se u pozadini zbor iz Teherana polako stišava...