Postoje redatelji koji u svojoj karijeri nižu uspjeh za uspjehom. No potom se pojavi onaj jedan film, ono čudno djelo o kojem gotovo nitko nema ništa pozitivno za reći. No iako je taj film tamo, kasnija je karijera tog redatelja ponovno besprijekorna, kao da se nije ništa dogodilo.
Takve je filmove ponekad i teško objasniti. Ipak, često su u igri prvi filmovi u karijeri tih majstora, ili filmovi koji su značajno drugačiji od ostatka opusa, tako da najčešće postoji jako dobro opravdanje za njih.
Donosimo vam popis petero takvih redatelja, za koje se mnogi slažu da su majstori i majstorice svojeg zanata, no koji u svojim karijerama imaju taj jedan film za kojeg bismo svi željeli da ne postoji.
1) James Cameron
Neki filmovi jednostavno ne bi trebali dobiti nastavak, ma koliko god se itko trsio da ga dobiju. Jedan od tih svakako je i film 'Piranja', koji je samo četiri godine poslije svojeg dolaska u kina dobio upravo svoj nastavak.
VIDI OVO: Novi trend: Povećavanje bradavica je sada IN!?
A redatelj nastavka nije bio nitko drugi doli James Cameron. Redatelj je poslije tog filma užasa snimao uspjeh za uspjehom, kako s kritičke, tako i s financijske strane. Nakon 'Piranje 2', Cameron je snimio svoje remekdjelo 'Terminator', da bi zatim snimio 'Aliens'. Nešto kasnije bacio se na 'Bezdan' i drugi dio o Terminatoru, pa potom film o brodu koji tone u Atlantiku, da bi na koncu došao do vanzemaljske sage 'Avatar'.
Iako je većina njegovih filmova i kvalitetna i uspješna, 'Piranja 2', tj. punim imenom 'Piranha Part Two: The Spawning', ne samo da je užasne kritike dobio već je film izgubio novce koliko nije bio gledan. Doduše, kako se film zove 'Piranja 2: Mriještenje' te ima leteće piranje, možda je jasno zašto nije bio uspješan.
2) Ava DuVernay
Redateljica Ava DuVernay ima jednu od onih karijera na kojima joj gotovo svatko može zavidjeti. Od svojeg prvog filma, 'I Will Follow' iz 2011. godine, koji ima ocjenu 80% na stranici Rotten Tomatoes, je redateljica nizala uspjeh za uspjehom.
Sve do ove godine kada je u kina došao njen posve nezavidan uradak 'Nabor u vremenu'. Među njenim prethodnim filmovima samo dva imaju ocjenu ispod 90%, svi preostali su iznad. Tako da je podosta iznenađujuće bilo vidjeti katastrofalne ocjene i grozan financijski učinak njenog najnovijeg filma.
Jedan od razloga zašto je DuVernay, redateljica niskobudžetnih drama, dobila priliku upravo je bio taj što su njeni prethodni filmovi dobivali i nagrade, a i dobro su povratili uloženo. Na žalost, njen talent nije došao do izražaja s prvim visokobudžetnim filmom. Doduše, to nije poljuljalo vjeru velikih studija u nju, pa bismo ju trebali vidjeti na čelu snimanja filma o DCovim negativcima, 'New Gods'.
3) Mel Gibson
Mel Gibson jedan je od redatelja koje mnogi vole kritizirati zato što je snimio podosta neugodan film, koji je i loše prošao kod kritičara.
Jasno, pričamo o filmu 'Pasija', kojeg je publika obožavala i to je pokazala svojim novcem. Na proračunu od smiješnih 30 milijuna dolara film je utržio čak 611 milijuna diljem svijeta, što je impresivno dobar omjer uloženog i zarađenog. Međutim, kritika mu nije bila naklonjena od prvog trenutka.
Tako je 'Pasija' ostala zabilježena kao jedini Gibsonov film koji nije odgovarao filmskom svijetu. 'Braveheart', 'Apocalypto', a i njegov posljednji film, 'Greben spašenih', pokazuju nam da je taj Australac jedan od redatelja koji će nas još mnogo puta oduševiti.
4) David Yates
Nakon desetljeća rada na televiziji, David Yates dobio je priliku režirati film iz serijala o Harryju Potteru. Zatim je dobio još jednu, pa potom još jednu i tako do kraja serijala.
A nakon što je taj serijal utržio milijarde, Yatesa su tražili da režira još filmova iz tog svijeta, pa je tako režirao film 'Čudesne zvijeri i gdje ih naći', a vraća nam se i s djelom 'Čudesne zvijeri: Grindewaldova zlodjela'. Ne samo da su bili iznimno financijski uspješni, već su filmovi bili i odlično primljeni.
Međutim, njegov rad na najnovijem filmu o Tarzanu nije uspio niti jedno od to dvoje postići. Reboot klasika Edgara Ricea Burroughsa uglavnom je tjerao ljude da u tišini šire oči, ne vjerujući koliko se beživotan film pred njima odvija.
5) Christopher Nolan
Cristopher Nolan jedan je od hvaljenijih današnjih redatelja, i premda je njegova karijera napučena filmovima koje s pravom smatramo legendarnim, ipak se i njemu potkrao film kojeg se baš i ne prisjećamo rado.
U pitanju je triler 'Following', kojeg je redatelj snimio prije svojeg legendarnog hita 'Memento'. Film nije imao osobito veliku distribuciju, pa je tako prikazivan gotovo isključivo po Europi, dok je u Sjedinjenim Američkim Državama samo nekoliko kina preuzelo taj film.
Snimljen u crno-bijeloj tehnici, film je i danas teško za 'prožvakati'. Ipak, s vremenom je počeo dobivati kultni status, pa je posve moguće da će jednom taj film biti ocijenjen bolje, no po današnjem mišljenju kritičara, u pitanju nije Nolanov (ili ičiji) film kojeg bismo trebali pamtiti.