Brojke zvuče nestvarno: za osamnaest dana prikazivanja kineski propagandni ratni spektakl “Bitka na jezeru Changjin” (“The Battle at Lake Changjin”) zaradio je više od 4,8 milijardi juana (745 milijuna dolara) i srušio 24 rekorda u povijesti kineskog filma. Jedan od njih je posebno fascinantan: “Bitka na jezeru Changjin” je prvi kineski film koji je na kino blagajnama šest dana zaredom zarađivao više od 400 milijuna juana (oko 70 milijuna dolara) dnevno. Dakle, za šest dana prikazivanja film je imao zaradu veću od 400 milijuna dolara. Ne vjerujem da postoji sličan primjer u povijesti filma. Špekulira se da je već sad, nakon dvadesetak dana prikazivanja, ovo najgledaniji film na svijetu. Film nije, što je vrlo važno naglasiti, financirala država, nego privatni producent, filmska kompanija koja djeluje u sastavu jednog od najvećih poslovnih carstava na svijetu, kineske online trgovine Alibaba. Film se još nigdje izvan Kine ne može pogledati, ali postoji niz trailera, pored onog službenog, koji se mogu pronaći na internetu. Mora se priznati da scene iz trailera djeluju poprilično spektakularno, što se pogotovo odnosi na masovne scene. Sasvim dovoljno za zaključak da se danas na Zapadu već dulje ne snimaju slični filmovi. Sudeći po viđenom, jedini film koji bi mogao stati uz bok ovom je Spielbergovo “Spašavanje vojnika Ryana”, što se odnosi isključivo na uvodne scene filma. Ili djelomično “Dunkirk”, zahvaljujući prije svega majstorskoj režiji Christophera Nolana.