To je ono kad, primjerice, u košarci kažu da je netko “uzeo šut, “uzeo skok”, u nogometu je to postala predasistencija, a jedna od najlošijih, koju, istina, ne koriste samo komentatori, vole je i treneri, ona je “obrana krvavih koljena”.
Upravo bi nju mogao iskoristiti i Damir Martinović Mrle, samo malo modificiranu. “Umjetnost krvavih koljena”, mogao bi glazbenik reći za sebe, iako se duboko nadamo da neće krenuti tim putem. Ipak je daleko maštovitiji. A upravo ga je mašta i koštala zdravlja, odnosno koljena. Na Dubrovačkim ljetnim igrama nedavno se pojavio na premijeri predstave “Oluja” za koju je s Ivankom Mazurkijević radio glazbu, a na lijevom koljenu imao je steznik.
Cijena je to njegovih scenskih nastupa i kostima, odnosno visokih potpetica koje su glavni dio njegovih nastupa. Stigla ga je sad “kazna” što nije, kako sam kaže, “slušao one malo desno da muškarci ne nose visoke pete”. Vjerojatno će morati na operaciju, ali i promijeniti “šlape”, odnosno pozdraviti se s visokim potpeticama.
No to je Mrletov stil, zbog toga je jedinstven i poseban, a cijenu koju je platio za svoju umjetnost neće ga zadržati. Zadovoljan je izborom sandala, a već je najavio pohod kostimografu koji će ga “pripremati” za daljnje nastupe. A dok se oporavlja, može pjevušiti Konstraktine stihove: “A umjetnica mora biti zdrava, biti zdrava, biti zdrava...”. Zdravlja mu želimo, a štikle nek’ objesi o klin.