U tonskom studiju zagrebačkog HNK premijerno je 6. ožujka izveden suvremeni kazališni projekt 'Znaš ti tko sam ja', autora najmlađe generacije, ali već višestruko nagrađivanog dramaturga i redatelja Ivana Penovića. Praizvedba zakazana za petak svoje reprizne izvedbe imala je u subotu i nedjelju pa je cijeli vikend prošao u duhu ovog postmodernog komada; pomalo šizofrenoj, ali svakako duhovitoj predstavi, što su potvrdile i reakcije publike.
- Zamislite dva brata. Naši su ljudi, ali su i onako, malo svjetski, tako izgledaju. Zamislite ih sada kao dvorske savjetnike, na francuskome dvoru, negdje u osamnaestom stoljeću. Zatim ih zamislite u rasponu od tjedan dana i na ruskome dvoru. A potom i na engleskome. Zamislite ih sada na sva tri mjesta odjedanput. Na jednome falsificiraju novac, na drugome spavaju s kraljicom, a na trećemu im sude, ali se oni izvuku s ispričnicama s drugih dvaju dvorova. Sada zamislite da nisu dvojica, nego da ih je najmanje sedam. Možda su ipak trojica. Kamo god dođu, dočekaju ih lijepo, iako nisu sigurni zašto. Kamo god dođu, odmah je jasno kako neće dugo ostati. I primjećujemo da se pojavljuju u svim važnim, povijesnim događanjima. Uvijek se nađu na pravome mjestu u pravo vrijeme, ali samo kao prisutni, dok uvijek netko drugi djeluje. Oni su samo prisutni, kao dvorski savjetnici, kao gosti dvora, kao prijatelji naših prijatelja koje odavno nismo vidjeli - opisao je Penović vlastiti projekt.
Predstava polazi od likova po uzoru na djela Stjepana Zanovića i pjesnika Miroslava Zanovića iz osamnaestoga stoljeća. Glumačkim improvizacijama nastao je izvedbeni tekst, a uz prvakinje drame HNK, Ninu Violić i Lanu Barić te dramskog prvaka Livija Badurinu, u predstavi glume i mladi glumci Silvio Vovk, član ansambla HNK te Bernard Tomić, Penovićev stalni i, čini se, omiljeni suradnik, kojem je predstava očekivano dobro 'sjela'.
Radnja obuhvaća likove s dvorova 18. stoljeća, ali i namjerno izvrće činjenice, referira se na povijesne trenutke, spaja nespojive osobe i vremenske periode, a sve kulminira završnom verzijom talk showa na pozornici, smještenog negdje između stand-upa i dramskog teksta. Nagrađivani autor svoj je stil već izgradio nekolicinom uspješnih predstava u manjim kazalištima poput nezavisnog Kunsta i Teatra &TD, a tonski studio zagrebačkog HNK još se jednom pokazao prigodnom lokacijom koja može i treba poslužiti kao poligon za drugačiji, intimniji, alternativni teatar.