Projektom Lijepa naša Sava već petu godinu potiče se svjesnost o važnosti očuvanja rijeke Save, a savskim sajmovima i brojnim popratnim sadržajima nastoji se potaknuti i održivi turizam. To je dosad prepoznalo 45 partnera koji su na državnoj razini partneri projekta
Promjenjivo lipanjsko vrijeme nije uspjelo spriječiti brojne Siščane da uz melodije tamburaškoga orkestra „Janko Stjepušin“ i folklornoga ansambla „Ivan Goran Kovačić“ kod Staroga grada jučer kušaju najbolji riblji paprikaš državnoga prvaka Darka Kirina i brojne druge specijalitete savskoga kraja. U okviru petoga izdanja Coca-Colina društveno odgovornoga projekta Lijepa naša Sava pred nekoliko stotina posjetitelja izveden je i dojmljiv prikaz o povijesti uz Savu s dresiranim konjima i psima te kostimiranim članovima Udruge „Lipicanska barokna raskoš“ u ulogama vitezova, paževa i dvorskih dama. Na sajmu se uz tradicijske proizvode, suvenire, jela i pića ove godine moglo razgledati i stari savski čamac, izvorne posavske guske, rasne arapske konje te izložbu fotografija Borisa Krstinića „Život uz rijeku Savu“.
- Posavci se sve više vraćaju svojoj tradiciji i onomu izvornom što krasi ovaj kraj. Ovdje su uvijek bili snažni zanati i obrti te poljoprivreda i mislim da ovaj projekt može dodatno pridonijeti njihovu jačanju - izjavio je tijekom obilaska sajma sisački dogradonačelnik Agan Velić.
Dodao je kako turizam koji poštuje zakonitosti prirode i kraja u kojemu se živi nije samo suvremen, nego je i iznimno važan za svaku sredinu. Važnost je Savskoga sajma, prema njegovim riječima, upravo u tome što poručuje da se mogu poštivati priroda i tradicija te graditi ljepša budućnost razvijanjem ekoturizma i drugih sadržaja koji uz njega idu.
- Projektom Lijepa naša Sava potičemo svjesnost građana o važnosti zaštite Save i njezinih vodnih bogatstava, ali i o važnosti očuvanja izvornih tradicijskih i kulturnih bogatstava posavskoga kraja koji mogu postati jedinstvenim turističkim sadržajem i građanima uz Savu omogućiti novu razvojnu perspektivu. Ovogodišnje peto izdanje projekta okuplja 45 partnera na državnoj razini, što je čak deset puta više nego kada smo projekt pokretali. To nas raduje jer pokazuje da građani i lokalna zajednica prepoznaju vrijednost projekta i žele biti njegovim aktivnim sudionikom - izjavio je voditelj odnosa s javnošću Coca-Cole HBC Hrvatska Igor Ćutuk.
Jedna od zanimljivosti ovogodišnjega sajma bio je i brod „Juran i Sofija“ koji je do večernjih sati vozio od Kaptola do Staroga grada, a posjetitelje je razveselio i pomladak Kulturno-umjetničkoga društva „Martinčani“ iz Martinske Vesi. Dvadesetoro djece odjevene u mjesnim narodnim nošnjama izvelo je dječje folklorne plesove iz Gornje Posavine. Savski sajam posjetila je i Dijana Katica, predsjednica Uprave tvrtke Hrvatskoga farmer koja je jedan od partnera projekta te sisačka gimnazijalka Mirna Berend.
- U Sisku sam išla u srednju školu i dobar dio života provela sam tu te sam jako dobro upoznata s čudesnim stvarima koje pripremaju ovdašnji ljudi na svojim malim gospodarstvima, a koje nažalost teško dolaze do izražaja - rekla je Mirna Berend.
Naglasila je da su zbog toga projekti poput Lijepe naše Save iznimno bitni za lokalnu zajednicu i ljude koji žive u manjim sredinama i koji se trude poticati tradiciju, kulturu, zdrav život i čist okoliš.
- To su stvari koje bi trebali organizirati i provoditi gradovi, županije i država. Koliko god je to pohvalno, tužno je što kod nas inicijative za takve projekte prve pokreću strane tvrtke. Toliko se govori o turizmu, a ja u hotelu ne mogu pojesti domaći kulen - dodala je.
Lijepa naša Sava društveno je odgovorni projekt Coca-Cole u Hrvatskoj, a ostvaruje se u partnerstvu s Ministarstvom poljoprivrede, Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture, Ministarstvom turizma, Međunarodnom komisijom za sliv rijeke Save, Hrvatskim vodama, Agencijom za vodne putove, Hrvatskom gospodarskom komorom, Hrvatskom turističkom zajednicom, Institutom za turizam, Ansamblom narodnih plesova i pjesama LADO, Državnim zavodom za zaštitu prirode i Hrvatskim farmerom, a uključuje i niz ustanova na svim razinama, od državnih tijela do gradskih vlasti Zagreba, Siska, Slavonskoga Broda i Županje te turističkih zajednica i muzeja u Zagrebu, Sisku, Slavonskome Brodu i Županji.
Ovogodišnji program nastavit će se savskim sajmovima u Županji 20. lipnja i Slavonskome Brodu 6. srpnja. Brojni sadržaji povezani s projektom mogu se pronaći i na mrežnoj stranici www.lijepanasasava.hr te na Facebooku.