To je to što me zanima!

Big Brother: Rođendan ideje koja je promijenila televiziju

Ideja o Big Brotheru je rođena na današnji dan prije 19 godina u Nizozemskoj kada su za vrijeme 'brain storminga' producenti došli na ideju o novoj vrsti reality showa
Vidi originalni članak

Danas rođendan slavi Big Brother - najpoznatiji, najzabavniji i najprovokativniji reality show na svijetu, o kojem svi sve znaju, ali nitko ne želi priznati da ga gleda. Ideja o Big Brotheru je rođena na današnji dan prije 19 godina u Nizozemskoj kada su za vrijeme 'brain storminga' producenti nizozemske kuće Endemol došli na ideju o novoj vrsti reality showa koji je vrlo brzo postao najpopularniji format te vrste diljem svijeta.

- Ideja o tome da promatramo i analiziramo druge ljude je nešto što mi svakodnevno radimo. Zanimljivije je to raditi u televizijskom showu, gdje možemo 'skuhati' to jelo na način na koji želimo, dodajući mu razne namirnice i začine poput dnevnih ili tjednih zadataka. To je dobra baza za Big Brother koji se od ideje do realizacije razvijao mjesecima. I što se tiče sadržaja i što se tiče tehničke realizacije - rekao je kreativni producent i jedan od članova ekipe koja je sudjelovala u 'rođenju' formata, Martijn Raadgever.

Originalni reality format Big Brother prvi se put na malim ekranima prikazao u nizozemskom eteru davne 1999. godine. Tijekom petnaest godina emitirano je čak 25 izdanja showa u više od 70 zemalja, a danas je ovaj najpopularniji reality format i dalje hit u Americi, Velikoj Britaniji, Italiji, Španjolskoj, Kanadi i Izraelu kao i u Južnoj Americi, Europi, skandinavskim zemljama te Africi i Aziji. 

- U cijelom svijetu se pokazalo isto, a to je da ljudi jednostavno žele biti zabavljeni. Žele sjediti u fotelji, piti kavu ili čaj i ne prebacivati program. A mi smo s Big Brotherom stvorili potpuno novi televizijski žanr. Iako mu je prva svrha zabava, Big Brother je zapravo odraz onoga što se događa u stvarnom svijetu. Rasprave o njemu su normalne i primjer su generacijskog jaza. Tako je bilo 50-ih godina prošlog stoljeća kada se pojavio Elvis Presley, koji je mnogima bio pretjerano seksi i kontroverzan jer je brijao noge, ali mlade generacije su ga obožavale - objasnio je ideju danas najslavnijeg reality showa njegov idejni začetnik i tvorac, nizozemski televizijski mogul John de Mol kojeg su nakon golemog uspjeha njegova projekta s razlogom prozvali 'televizijskim Billom Gatesom'.

Iako je svaka zemlja napravila svoju adaptaciju formata, svi stanari najpoznatije kuće na svijetu itekako imaju nešto zajedničko – boravak pod 24-satnim nadzorom u posebno dizajniranom interijeru. Naziv 'Big Brother' originalno dolazi iz romana Georgea Orwella '1984.' kojim je John de Mol bio fasciniran, a tijekom godina format se 'brusio', nadopunjavao i postajao sve zanimljiviji i zabavniji, ali i, prema nekima, kontroverzniji. 

Od prve emitirane minute iz Big Brother kuće s bilo koje lokacije u svijetu u javnosti se stvorila određena grupa ljudi koji su se protivili showu koji se, prema njihovim riječima, ponaša prema ljudima kao prema životinjama zatvorenim u zoološkom vrtu'.

- Ono što mnogi ne znaju ili ne žele znati je to da je na svakom Big Brother projektu angažiran tim psihologa koji svakog tjedna razgovara s ukućanima. To, naravno, nećete vidjeti u emisijama. A danas, kada su društveni mediji preuzeli ulogu Big Brothera i kada sami svjesno objavljujemo najintimnije detalje iz svog privatnog života, licemjerno je tvrditi da je to show koji je nepristojan prema ljudskoj intimi -  smatra  Raadgever koji naglašava pozitivan utjecaj Big Brothera na društvo. 

Naime, u njegovoj kući se pod istim krovom nalaze pripadnici svih društvenih slojeva, različiti u odgoju, obrazovanju, nacionalnoj i vjerskoj pripadnosti. 'Pravi odraz društva, društvo u malom',  dodaje. 

U prilog tome ide i činjenica da je u finalu druge sezone bio nacionalisticki nastrojeni Matko Okmažić, pripadnica srpske nacionalne manjine Daca Bosančić i pripadnik romske nacionalne manjine Hamdija Seferović koji je i pobijedio. Vijest o pobjedi Roma u najgledanijoj emisiji u Hrvatskoj došli su popratiti i reporteri CNN-a, BBC-a i Deutsche Welle.

RTL je s emitiranjem prve sezone svoje inačice showa naziva 'Big Brother: Vidi sve' započeo 18. rujna 2004. godine. Tada su stanari 'najpopularnije kuće u Hrvatskoj' bili glavna tema društvenih razgovora, a svaku prikazanu epizodu pratilo je preko milijun gledatelja prikovanih pred malim ekranima. Na emisiju uživo, koja se jednom tjedno emitirala iz studija smještenog tik do Big Brother kuće u zagrebačkom Jadran filmu dolazili su autobusi puni fanova iz svih djelova Lijepe Naše koji nisu željeli propustiti i najmanju šansu da barem na tren vide svog omiljenog kandidata prilikom izlaska iz izolacije. A i kada bi se ugasila svjetla prijenosa uživo, deseci njih bi i dalje ostajali „kampirati“ pred kućom kroz čiju su ključanicu baš svi željeli proviriti. Priznali oni to ili ne.

U toj prvoj sezoni gledatelji su upoznali četrnaestero stanara, a danas, nakon 12 godina, svi još pamte prvog pobjednika hrvatskog Big Brothera, Sašu Tkalčevića iz Bjelovara, koji je svojom neposrednošću osvojio gledatelje i kući odnio milijun kuna. Gledatelji su tada upoznali i danas zaštitno lice RTL-a, Antoniju Blaće. U prvoj sezoni se natjecala i Ana Gotovac koja je po izlasku iz kuće postala ambasadorica UNICEF-a. 

Kandidati su tijekom boravka u kući morali izvršavati dnevne i tjedne zadatke, a jedan od njih je bio izrada malih drvenih stolica koje su po izlasku iz izolacije odnjeli na dar dječjem vrtiću u Vinkovcima. U prilog tome koliku su popularnost uživali i koliko je show bio dobro prihvaćen u svim djelovima zemlje i svim dobnim skupinama ide i činjenica da, kada su stigli pred vrtić, kandidati nisu mogli fizički izići iz kombija zbog djece koja su doslovno opkolila vozilo u želji da upoznaju svoje idole. 

Big Brother je punoljetan te je i dalje najveći i najpoznatiji svjetski reality show o kojem baš svi znaju sve, a nitko to ne želi priznati! Sretan rođendan!

 

Idi na 24sata

Komentari 2

  • Judita👥 10.03.2016.

    najdosadniji mi bio na Tajlandu:)

  • --- DAVOR --- 10.03.2016.

    Nije to nova vrsta showa nego ozbiljni socijalni eksperiment koji treba pokazat kako se ljudski štakori ponašaju u zatočeništvu i do kojih granica ih se može pritisnut a kad i gdje treba popustit. Sve to je u sklopu pripreme za stvarni svjetski globalni BIG BROTHER,kamere več imamo na 70% planeta od ulica do zgrada. Veliki brat nas dakle promatra. Sada terorizam koriste za militarizaciju svijeta da nas preplaše kako bi čovječanstvo još i molilo za više vojske i policije na ulicama i zatvaranje u geta radi lakše kontrole, ko kad miša navodiš tragovima sira u stupicu. Uvest će isključivo elektronski novac što je još jaće stezanje za muda jer ti tada susjed ako nemaš za kruh neće moć posudit. Več sada 1% tog ološa posjeduje 99% svjetskog bogatstva a šta mislite čemu privatizacija služi?? pa da se preuzme i ostatak. Demokracije se već danas ako se samo malo bolje okrenete oko sebe i razmislite svodi isključivo na pravo na pišanje,kenjanje,disanje,rad i krepavanje i to ako imaš para da te pokopaju. Zapravo več nam i zrak naplačuju samo toga nismo svjesni i to putem eko auta pa ako imaš veliki zagađivač masno platiš pa onda možeš vozit tad okoliš više nije bitan a ako imaš elektro onda si faca. Naspram testiranja samo jedne nuklearne bombe svi dizelski auti u Europi su štetni ko i prdac malog mišeka šta bomba napravi i to dugoroćnije od auta.

Komentiraj...
Vidi sve komentare