Danas rođendan slavi Big Brother - najpoznatiji, najzabavniji i najprovokativniji reality show na svijetu, o kojem svi sve znaju, ali nitko ne želi priznati da ga gleda. Ideja o Big Brotheru je rođena na današnji dan prije 19 godina u Nizozemskoj kada su za vrijeme 'brain storminga' producenti nizozemske kuće Endemol došli na ideju o novoj vrsti reality showa koji je vrlo brzo postao najpopularniji format te vrste diljem svijeta.
- Ideja o tome da promatramo i analiziramo druge ljude je nešto što mi svakodnevno radimo. Zanimljivije je to raditi u televizijskom showu, gdje možemo 'skuhati' to jelo na način na koji želimo, dodajući mu razne namirnice i začine poput dnevnih ili tjednih zadataka. To je dobra baza za Big Brother koji se od ideje do realizacije razvijao mjesecima. I što se tiče sadržaja i što se tiče tehničke realizacije - rekao je kreativni producent i jedan od članova ekipe koja je sudjelovala u 'rođenju' formata, Martijn Raadgever.
Originalni reality format Big Brother prvi se put na malim ekranima prikazao u nizozemskom eteru davne 1999. godine. Tijekom petnaest godina emitirano je čak 25 izdanja showa u više od 70 zemalja, a danas je ovaj najpopularniji reality format i dalje hit u Americi, Velikoj Britaniji, Italiji, Španjolskoj, Kanadi i Izraelu kao i u Južnoj Americi, Europi, skandinavskim zemljama te Africi i Aziji.
- U cijelom svijetu se pokazalo isto, a to je da ljudi jednostavno žele biti zabavljeni. Žele sjediti u fotelji, piti kavu ili čaj i ne prebacivati program. A mi smo s Big Brotherom stvorili potpuno novi televizijski žanr. Iako mu je prva svrha zabava, Big Brother je zapravo odraz onoga što se događa u stvarnom svijetu. Rasprave o njemu su normalne i primjer su generacijskog jaza. Tako je bilo 50-ih godina prošlog stoljeća kada se pojavio Elvis Presley, koji je mnogima bio pretjerano seksi i kontroverzan jer je brijao noge, ali mlade generacije su ga obožavale - objasnio je ideju danas najslavnijeg reality showa njegov idejni začetnik i tvorac, nizozemski televizijski mogul John de Mol kojeg su nakon golemog uspjeha njegova projekta s razlogom prozvali 'televizijskim Billom Gatesom'.
Iako je svaka zemlja napravila svoju adaptaciju formata, svi stanari najpoznatije kuće na svijetu itekako imaju nešto zajedničko – boravak pod 24-satnim nadzorom u posebno dizajniranom interijeru. Naziv 'Big Brother' originalno dolazi iz romana Georgea Orwella '1984.' kojim je John de Mol bio fasciniran, a tijekom godina format se 'brusio', nadopunjavao i postajao sve zanimljiviji i zabavniji, ali i, prema nekima, kontroverzniji.
Od prve emitirane minute iz Big Brother kuće s bilo koje lokacije u svijetu u javnosti se stvorila određena grupa ljudi koji su se protivili showu koji se, prema njihovim riječima, ponaša prema ljudima kao prema životinjama zatvorenim u zoološkom vrtu'.
- Ono što mnogi ne znaju ili ne žele znati je to da je na svakom Big Brother projektu angažiran tim psihologa koji svakog tjedna razgovara s ukućanima. To, naravno, nećete vidjeti u emisijama. A danas, kada su društveni mediji preuzeli ulogu Big Brothera i kada sami svjesno objavljujemo najintimnije detalje iz svog privatnog života, licemjerno je tvrditi da je to show koji je nepristojan prema ljudskoj intimi - smatra Raadgever koji naglašava pozitivan utjecaj Big Brothera na društvo.
Naime, u njegovoj kući se pod istim krovom nalaze pripadnici svih društvenih slojeva, različiti u odgoju, obrazovanju, nacionalnoj i vjerskoj pripadnosti. 'Pravi odraz društva, društvo u malom', dodaje.
U prilog tome ide i činjenica da je u finalu druge sezone bio nacionalisticki nastrojeni Matko Okmažić, pripadnica srpske nacionalne manjine Daca Bosančić i pripadnik romske nacionalne manjine Hamdija Seferović koji je i pobijedio. Vijest o pobjedi Roma u najgledanijoj emisiji u Hrvatskoj došli su popratiti i reporteri CNN-a, BBC-a i Deutsche Welle.
RTL je s emitiranjem prve sezone svoje inačice showa naziva 'Big Brother: Vidi sve' započeo 18. rujna 2004. godine. Tada su stanari 'najpopularnije kuće u Hrvatskoj' bili glavna tema društvenih razgovora, a svaku prikazanu epizodu pratilo je preko milijun gledatelja prikovanih pred malim ekranima. Na emisiju uživo, koja se jednom tjedno emitirala iz studija smještenog tik do Big Brother kuće u zagrebačkom Jadran filmu dolazili su autobusi puni fanova iz svih djelova Lijepe Naše koji nisu željeli propustiti i najmanju šansu da barem na tren vide svog omiljenog kandidata prilikom izlaska iz izolacije. A i kada bi se ugasila svjetla prijenosa uživo, deseci njih bi i dalje ostajali „kampirati“ pred kućom kroz čiju su ključanicu baš svi željeli proviriti. Priznali oni to ili ne.
U toj prvoj sezoni gledatelji su upoznali četrnaestero stanara, a danas, nakon 12 godina, svi još pamte prvog pobjednika hrvatskog Big Brothera, Sašu Tkalčevića iz Bjelovara, koji je svojom neposrednošću osvojio gledatelje i kući odnio milijun kuna. Gledatelji su tada upoznali i danas zaštitno lice RTL-a, Antoniju Blaće. U prvoj sezoni se natjecala i Ana Gotovac koja je po izlasku iz kuće postala ambasadorica UNICEF-a.
Kandidati su tijekom boravka u kući morali izvršavati dnevne i tjedne zadatke, a jedan od njih je bio izrada malih drvenih stolica koje su po izlasku iz izolacije odnjeli na dar dječjem vrtiću u Vinkovcima. U prilog tome koliku su popularnost uživali i koliko je show bio dobro prihvaćen u svim djelovima zemlje i svim dobnim skupinama ide i činjenica da, kada su stigli pred vrtić, kandidati nisu mogli fizički izići iz kombija zbog djece koja su doslovno opkolila vozilo u želji da upoznaju svoje idole.
Big Brother je punoljetan te je i dalje najveći i najpoznatiji svjetski reality show o kojem baš svi znaju sve, a nitko to ne želi priznati! Sretan rođendan!