Ne želim nikoga tužiti, nisam tip za tužbe, rekao nam je Alen Vitasović (50). Karlovačko pivo godinama se reklamiralo uz slogan “Ja ne morem bež nje”, što je stih iz Vitasovićeva istoimenog glazbenog hita.
- Nitko me nije nazvao ni pitao može li koristiti moje stihove. Nisam Coca-cola da štitim svoj slogan, ali bio bi red da su me pitali - kaže pjevač, čiji su stihovi godinama na jumbo plakatima u cijeloj Istri, ali i šire, reklamirali pivo.
- Ne želim novac. Da su me pitali, dao bih im pjesmu i besplatno jer mi je drago što su moji stihovi svugdje - objasnio je Vitasović. Naglašava kako stihove pjesme nije smislio on nego Livio Morosin (55).
- Liviju pripadaju autorska prava. On je napisao pjesmu, a ja je samo proširio - kaže skromni Vitasović. Morosin nam je potvrdio da ga nitko iz pivovare nije kontaktirao, ali je također naglasio da ne namjerava sudskim putem tražiti naknadu troškova. Vitasović nam je ispričao da sam uvijek pazi kad uzima tuđa autorska djela.
- Moja pjesma ‘Jenu noć’ zapravo je obrada hita Johna Hiatta. Kad sam je radio, iako nisam trebao, osobno sam kontaktirao gospodina Hiatta i pitao ga ima li što protiv da obradim njegovu pjesmu - ispričao je istarski glazbenik. Slično je, objašnjava, mogla postupiti i pivovara, a volio bi i da ostali glazbenici uvažavaju rad svojih kolega.
- Nisam ja Thompson da od ABBA-e bez pitanja uzmem pjesmu i pjevam ‘Daleko, daleko, iza devet sela’ - objasnio je Alen na primjeru. Tvrtka Heineken Hrvatska, koja proizvodi Karlovačko, potvrdila nam je da je bez pitanja koristila Vitasovićeve stihove.
- I u vrijeme nastanka te lokalne kampanje, a i danas, u našoj marketinškoj komunikaciji izbjegavamo neovlašteno korištenje stihova ili drugih elemenata koji su zaštićeni autorskim pravom, pa nam to nije bila namjera ni u ovom slučaju - kažu. Nakon našeg upita najavili su i ispriku autorima.
VIDI OVO: 10 slučajeva u kojima je Meghan Markle kopirala stil princeze Diane.