To je to što me zanima!

Iza njih je vrlo uspješna poslovna godina: 'Ponosni smo na predani rad BIPA tima'

U BIPI kažu da se trude biti korak ispred kupaca, osluškivati tržište i predviđati sljedeće korake. U 2023. povećali su djelatnicima plaće te promaknuli čak 520 ljudi što je dodatno pridonijelo povećanju zadovoljstva zaposlenika
Vidi originalni članak

Od otvaranja prve poslovnice u Vinkovcima pa sve do danas, BIPA se na hrvatskom tržištu pozicionirala kao jedna od vodećih drogerija koja trenutno broji 140 poslovnica i zapošljava 950 zaposlenika diljem Hrvatske. Unatoč svim izazovima s kojima se cijela industrija susreće u posljednje vrijeme, BIPA nastavlja sa snažnom ekspanzijom kroz kontinuirano otvaranje novih poslovnica, ulaganje u zaposlenike i proširenju asortimana kojim nastoje zadovoljiti široke potrebe kupaca. Uvođenjem novih prodajnih formata poput BIPA Backstage studija i BIPA Pharma kutka nastoje dokazati da su više od obične drogerije, što dodatno potvrđuju brojne aktivnosti i kampanje koje provode u cilju osnaživanja žena.

O poslovnim rezultatima, strateškim inicijativama te planovima za 2024. godinu govore članovi uprave BIPE Hrvatska: Tina Jurjević, izvršna direktorica; Marijan Bošković, financijski direktor te Arthur Pichler, operativni direktor.

Kakva vam je bila prošla poslovna godina? Kakve ste poslovne rezultate ostvarili i koji su najveći izazovi s kojima ste se susreli?

Marijan: Možemo se pohvaliti vrlo uspješnom poslovnom godinom te iznimnim rezultatima. BIPA je u samo prošloj godini ostvarila preko 150M EUR BRUTO prodaje, uz ukupan rast prodaje od 27%. Za dobre poslovne rezultate zaslužan je niz strateških inicijativa zbog kojih bilježimo rast prodajnih količina, kao i pozitivni proizvodni miks.

Kad već spominjemo proizvodni miks, bitno nam je naglasiti da posebnu pažnju pridajemo kategorijama asortimana u kojima želimo da BIPA bude prepoznata kao glavna destinacija za kupnju - kategoriji proizvoda za lice, kose i dekorativne kozmetike. Poslovni rezultati potvrđuju nam da u tome i uspijevamo jer upravo smo na tim kategorijama ostvarili najveći rast tržišnih udjela, zbog čega smo iznimno ponosni.

Naravno, ništa od toga ne bi bilo moguće bez podrške naše prodajne mreže koju smo u zadnjih godinu dana ojačali kroz otvaranje pet novih lokacija i preuređenje čak 23 postojeće poslovnice koje danas, u prosjeku, ostvaruju 13% više prometa.

Iako se sad na sve možemo osvrnuti s osmijehom pamteći samo dobre trenutke, i BIPA se, kao i ostatak tržišta, borila s makroekonomskim utjecajima poput inflacije. Hrvatskoj se dogodio i potpuni prelazak na EURO početkom godine koji je također predstavljao svojevrstan izazov te je bio osjetan oprez kupaca prilikom kupovine. Naravno, svima je trebao period prilagodbe, koji kod dijela kupaca još uvijek traje, no trudili smo se spremni dočekati sve promjene i vjerovali u pozitivan ishod naših poslovnih inicijativa. Drago nam je da smo bili u pravu.

U prošloj godini susreli smo se sa znatno povećanim troškovima života. Kako ste odgovorili na taj trend i na koji način pomažete svojim kupcima da se nose s trenutnom ekonomskom situacijom

Tina: Kupci su uvijek u centru našeg poslovanja i sve što radimo je u svrhu kontinuiranog prilagođavanja novim izazovima i zahtjevima tržišta i ponudi koja će zadovoljiti sve njihove potrebe.

Tako smo već u 2023.godini uveli novu ponudu u Bipu – Non-stop povoljno proizvode, koja garantira tri mjeseca povoljnih cijena bez promjena. U Non-stop povoljno kategoriju proizvoda ulazi preko 250 ključnih artikala za koje smo detektirali najveću potražnju te za njih osigurali atraktivnu cijenu. Tim potezom cilj nam je bio omogućiti kupcima da uvijek pronađu ono što im treba, bez iznenađenja i straha od "cjenovnog šoka".

Bitnu kategoriju iz aspekta poslovanja, ali i potreba potrošača čine roditelji te smo upravo kategoriji proizvoda za bebe pridali posebnu pažnju u 2023.godini. Naime, prilagodili smo se potrebama naših kupaca te u srpnju modificirali redovnu ponudu za bebe. Za početak, snizili smo redovne cijene asortimana za bebe za više od 20%. To znači da svi postojeći i novi kupci Bipe od srpnja 2023. mogu kupovati taj asortiman po povoljnijim redovnim cijenama.

U isto vrijeme, revidirali smo i naš program vjernosti za roditelje i bebe – BIPO klub i osvježili benefite za sve članove programa. Uveli smo posebnu pogodnost - Dane beba koji kreću svakog prvog ponedjeljka u mjesecu te traju do srijede, u sklopu kojih članovi BIPO kluba mogu pronaći sjajne popuste.

Osim redovne ponude, uveli smo dodatne kampanje usmjerene na roditelje i bebe, u sklopu kojih kupce nagrađujemo posebnim benefitima, poput nedavne kampanje u sklopu koje su svi kupci kupnjom Pampers proizvoda u određenom iznosu ostvarili pravo na tricikl gratis.

U BIPI se uvijek trudimo biti korak ispred svojih kupaca, osluškivati tržište i predviđati sljedeće korake pa možemo reći da izazove većinom dočekujemo spremni.

Na koje uspjehe ste najviše ponosni u prošloj godini?

Tina: Za početak, ponosni smo na tim ljudi koje smo okupili u Bipi, a koji je predano radio kako bi uspješno doskočio svim izazovima koji su nas snašli. Primarno smo radili na tome da najveće investicije usmjerimo u ljude, tj. povećamo ulaganja u zaposlenike i plaće kako bismo im olakšali povećanja troškova života. Tu težnju pratio je i niz promaknuća – čak 520 unutar kompanije, od kojih su 500 promaknuća u prodaji. Sve je to doprinijelo da smo u 2023. uspjeli povećati zadovoljstvo zaposlenika, s naglaskom na zadovoljstvo zaposlenika u prodaji, zbog čega smo jako sretni.

Također, u 2023. ulagali smo u najfrekventnije iskustvo koje kupci imaju s BIPOM –  modernizaciju i proširenje maloprodajne mreže. BIPA od 2023. broji pet novootvorenih lokacija, čak 23 preuređene poslovnice i jednu potpunu rekonstrukciju poslovnice, što je rezultiralo s porastom od čak 8% više novih kupaca, kao i povećanjem broja lojalnih kupaca te povećanjem same frekvencije tj. broja mjesečnih posjeta Bipi po kupcu. Više nego uspješno odradili smo ljetnu sezonu, kroz aktivnu prodaju ostvarili smo gotovo 2M EUR prometa te ulistali 4000 novih artikala i 110 novih brandova. Imamo zaista puno razloga za biti ponosni.

Drogerijsko tržište u Hrvatskoj dosta je konkurentno. Po čemu se nastojite istaknuti u odnosu na konkurenciju?

Tina: BIPA je od početaka prepoznata kao destinacija za širok i raznolik izbor proizvoda za ljepotu, koji kontinuirano proširujemo. Kategorija dekorativne kozmetike jedna je od naših destinacijskih kategorija, a da se zaista u njoj ističemo potvrđuje rast tržišnih udjela koji je ostvaren upravo u toj kategoriji. Uz to, kupci nas prepoznaju po atraktivnim akcijama u sklopu kojih se uvijek može naći nešto za svačiji džep. Također, puno pažnje pridaje se samom iskustvu kupovine, zbog čega se kontinuirano ulaže u izgled i ambijent poslovnica.

Povećavate udio proizvoda vlastite robne marke u vaš asortiman. Što ćete točno ponuditi vašim kupcima i koja su vaša očekivanja?

Arthur: Upravo u ožujku predstavili smo 14 brendova BIPA marke s više od 900 proizvoda za ljepotu, njegu i kućanstvo koji su ekskluzivno dostupni na policama BIPA poslovnica: Look by BIPA, Babywell, BI Care, BI Good, ZooRoyal, te BI Comfort, Clever, BI Home, BI Kids, BI Life, BI Styled, Billa Bio, Today i Vivess.

Cilj je omogućiti kupcima provjerene i kvalitetne proizvode po povoljnijim cijenama koji zadovoljavaju široke svakodnevne potrebe, od dekorativne kozmetike i proizvoda za njegu lica i tijela, pa sve do proizvoda za domaćinstvo, bebe i kućne ljubimce.

Proizvodi su kreirani prema visokim standardima kvalitete, s učinkovitim formulama i praktičnim pakiranjima, posebice proizvodi za djecu koji su prošli temeljita dermatološka ispitivanja. U sljedećih nekoliko godina cilj nam je značajno povećati ponudu i kontinuirano je prilagođavati potrebama naših kupaca.

Znamo da je situacija na tržištu rada u Hrvatskoj u najmanju ruku izazovna i da tvrtke moraju ulagati velike napore kako bi privukle kvalitetnu radnu snagu kao i zadržale postojeću. Što BIPA čini po tom pitanju?

Marijan: 2023.godinu zaista smo posvetili zaposlenicima. Nove smo odlučili privući kvalitetnijim postupkom selekcije kandidata i strukturiranijim pristupom zapošljavanju, čime smo povećali stopu prihvaćanja ponuda za 30%. Uložili smo i u onboarding program i smanjili stopu odlazaka zaposlenika za 10%. Sadašnjim smo zaposlenicima pokušali stvoriti još bolje radne uvjete u BIPI. Tijekom 2023. dva puta smo ulagali u plaće zaposlenika, uveli dodatne benefite, zaposlili 100 novih zaposlenika i rasteretili neke od timova.

U veljači ove godine, zbog uspješnih rezultata kompanije, isplatili smo izvanredni bonus u iznosu jedne BRUTO plaće svim zaposlenicima. Ukupna dodatna ulaganja za zaposlene u 2023. iznose 3M EUR.

Uz povećanje plaća, zaposlenicima prodaje omogućili smo raznolike benefite, a samo neki od istaknutih su ugovor na neodređeno, plaćeni putni troškovi, božićnica, uskrsnica i jednokratne naknade za odjeću, osiguranje od nezgode 24 sata, jednokratnu naknadu za rođenje djeteta i slobodan dan za roditelje prvašića.

Sva ulaganja su prepoznata od strane naših zaposlenika gdje smo putem istraživanja zadovoljstva ostvarili pozitivne pomake u gotovo svim segmentima.

Koji su vam poslovni planovi za tekuću godinu?

Tina: U 2024. nastavljamo se orijentirati na ljude, a pritom podrazumijevamo kako naše zaposlenike tako i naše kupce. U skladu s tim, u planu su nam daljnja ulaganja u razvoj i zadovoljstvo naših djelatnika.

Osim toga, planirane su i različite inicijative za kupce BIPE, kao što su povećanje i optimizacija maloprodajne mreže kako bismo kupcima bili još dostupniji i bliži. Također, od prošle godine trudimo se optimizirati upotrebu kanala komunikacije prema kupcima kako bi naše ključne poruke doprle do njih, a to ćemo nastaviti raditi i u 2024.

Cilj nam je nastaviti pratiti potrebe kupaca i prilagoditi se tržišnim okolnostima koje se stvaraju pa je neupitan i nastavak ulaganja u nove ponude, optimizaciju cijena te atraktivne akcije. Već u ožujku osigurali smo povećanje asortimana na brendovima BIPA marki, tako da se na policama BIPE, od ožujka, može pronaći preko 900 artikala razvijenih u skladu sa stručnjacima. Također, aktivno radimo na proširenju asortimana pa smo tako u nekoliko naših poslovnica uveli novi prodajni koncept BIPA Pharma u kojem će se naći više od 800 različitih proizvoda koji uključuju medicinske proizvode, dermokozmetiku, lijekove bez recepata i dodatke prehrani. BIPA Backstage prošle godine je proslavio svoj peti rođendan, a uskoro planiramo i proširenje ovog koncepta.

Marijan: U 2023. uspješno smo proširili mrežu Wolt poslovnica i povećali promet po poslovnici za više od 80%, a uložili smo i u alternativne kanale prodaje.  Ove godine pokrenuli smo suradnju s Glovom koji će nam dodatno pomoći dostavljati asortiman kupcima na kućni prag.

Ostali planovi uključuju podizanje energetske učinkovitosti putem centralnog upravljanja, digitalizaciju kompanije te uvođenje Data Management sustava.

U poslovnice planiramo uvesti modernije sustave plaćanja koji će omogućiti brže obavljanje transakcija i plaćanje na rate.

Idi na 24sata

Komentari 10

  • prstom 10.06.2024.

    Kaj je bipa , kaj oni proizvode ❓❓

  • Korni_ 09.06.2024.

    Ne znam kakve plaće ima Bipa ali po tome kako su neraspoložene i neljubazne prodavačice u Šibeniku jasno je da su nezadovoljne.

  • Kamičko 08.06.2024.

    Koliko su love na ovo potrošili, a nisu si platili lektora. Živimo roza, a ne živimo rozo. Kad već ne može biti ružičasto. A dućan preskup.

Komentiraj...
Vidi sve komentare