Njihov je videorad trijumfirao na Hanfinu natječaju za izradu videoradova, koji je ove godine bio posvećen temi „I financije mogu biti zelene". Hanfa već četvrtu godinu zaredom organizira ovaj natječaj u sklopu obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca.
Učenici iz različitih dijelova Hrvatske sudjelovali su u stvaranju videoradova, a tročlano povjerenstvo Hanfe ocjenjivalo je kreativnost, kvalitetu videosadržaja te razumijevanje i objašnjavanje održivih, zelenih financija.
S obzirom na sve veći naglasak na održivosti i ekološkim pitanjima u financijskom sektoru, važno je educirati učenike o njihovoj ulozi u Zelenom planu i ekološki održivom gospodarstvu. Stoga je cilj ovog natječaja bio upoznati mlade s mogućnostima i važnosti zelenih financija.
Opisali tranziciju na primjeru svoje škole
U pobjedničkom su radu učenici na jasan način objasnili koncept zelenih financija i održivih ulaganja. Pritom su istaknuli primjere kako pojedinci mogu doprinijeti zelenoj tranziciji, koristeći primjer svoje škole da bi ilustrirali važnost održivosti.
Na sam natječaj, ali i uspjeh svojih učenika osvrnuo se i ravnatelj Tehničke škole Bjelovar Dario Malogorski istaknuvši da povezivanje medijske kulture, financijske pismenosti i zelenih financija daje učenicima ključne vještine koje su im potrebne za uspjeh u 21. stoljeću.
„Učenici kroz fakultativne predmete stječu kompetencije kao što su razvoj kritičkog razmišljanja i sposobnosti analize informacija, razumijevanje financijskih koncepata i navike upravljanja financijama, sposobnost donošenja informiranih odluka o zelenim financijama te bolje razumijevanje održivosti i uloge zelenih financija u rješavanju globalnih problema,“ dodao je Malogorski.
Važno je kombinirati financijsku i medijsku pismenost
Mentorice Ivana Cikoja i Ana Kralj istaknule su: „Prijavili smo se na natječaj 'I financije mogu biti zelene' kako bi učenici primijenili znanja i vještine iz fakultativnih predmeta Financijske pismenosti i Medijske pismenosti i proizvodnje medijskih sadržaja, a da time i drugima omogućimo stjecanje znanja o ovoj temi.
Vjerujemo da je važno kombinirati financijsku i medijsku pismenost kako bismo razvijali održive financijske prakse i podizali svijest o važnosti ekološke odgovornosti u financijskim odlukama. U današnjem su svijetu sveprisutni ekološki izazovi, stoga razumijevanje financijskih i ekoloških principa postaje ključno za održivi razvoj. Sudjelovanje u ovom natječaju pruža priliku da se istraže novi pristupi financijskim pitanjima s fokusom na očuvanje okoliša. Povezivanje s temama medijske pismenosti potiče razvoj kritičkog razmišljanja, a proizvodnja medijskog sadržaja omogućuje osmišljavanje kreativnih rješenja za prenošenje ključnih poruka.“
Osim znanja, natječaj donosi i vrijednu nagradu
Pobjednički rad školi je donio i vrijednu nagradu: interaktivni zaslon. Priznanja su dodijeljena i drugoplasiranoj Srednjoj školi Novska te trećeplasiranoj XVI. gimnaziji iz Zagreba.
Hanfa kroz kontinuirani natječaj za izradu videoradova želi potaknuti učenike na interaktivan pristup učenju o financijskim temama. Velik odaziv škola i pozitivne povratne informacije potvrđuju važnost ovakvog pristupa učenju. Pobjednički rad možete pogledati ovdje.