Prema podatcima Centra za vozila Hrvatske, u prvoj polovici ove godine ukupno je registrirano 1.308.737 vozila, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine, ukazuje na porast ukupnog broja registriranih vozila na hrvatskim cestama za 5,16 posto. Uz to, dogodio se i značajan porast novoregistriranih osobnih automobila (kategorija M1) za 33,94 posto, u odnosu na isto razdoblje lani.
Svoju prvu registraciju u RH dobilo je 33,94 posto osobnih automobila (kategorija M1) više u odnosu na isto razdoblje prošle godine; što je ukupno 72.905 automobila, od kojih 34.503 čine nova vozila, a 38.402 rabljena. Iako se radi o malom udjelu u ukupnom broju registriranih vozila u RH, veseli podatak da se povećao i broj registracija novih automobila u odnosu na prošlu godinu, s 23.777 na 34.503, što ukazuje na povećanje kupnje novih automobila čija je moguća posljedica oporavak u proizvodnji novih automobila, oporavak lanaca nabave te općenito rast gospodarstva.
Analizom prvi put registriranih osobnih automobila prema vrsti goriva, zaključuje se kako u prvoj polovici godine među novim automobilima prevladavaju oni na benzinsko gorivo (17.907 ili 51,89 posto), dok među rabljenim prevladavaju automobili na dizelsko gorivo (28.428 ili 72 posto). Također je zanimljivo za spomenuti da su, prema podatcima, hibridni automobili popularniji od električnih, jer je od ukupnog broja novoregistriranih osobnih automobila, hibridnih 8.493, a električnih 1.217.
Konstanta u statističkim podatcima je i dalje starost vozila, koja prosječno iznosi 14,83 godine (za sve kategorije), dok u kategoriji M1 iznosi 13,36 godina.
„Podatci o registriranim vozilima govore nam kako starosna struktura voznog parka nije povoljna, a broj novoregistriranih vozila niti svojim udjelom niti svojom prosječnom starošću još ne može značajno utjecati niti na stagnaciju, a kamoli na smanjenje prosječne starosti voznog parka u RH. Svi rezultati nam ukazuju kako je važno redovito održavati svoje vozilo i ulagati u njega, kako bi ono zadržalo svoju izvornu tehnološku razinu sigurnosti, udobnosti i ekološke podobnosti. Zbog toga svoje vozilo treba redovito, samostalno ili uz profesionalnu pomoć, provjeravati kako bi se na vrijeme prepoznali bilo kakvi nedostatci ili poteškoće. Bez obzira radi li se o novom ili rabljenom vozilu, isključivo pravilno i redovito održavana vozila sigurna su za vožnju, za putnike i sve sudionike u prometu, a ne treba zanemariti ni činjenicu da su takva vozila sigurna i za okoliš te da imaju manje štetan utjecaj na prirodu.“ – izjavio je Tomislav Škreblin, pomoćnik Uprave za tehničke poslove.
Više statističkih podataka za prethodne godine moguće je naći na linku: https://www.cvh.hr/gradani/tehnicki-pregled/statistika/