To je to što me zanima!

Studenac donirao 15 tisuća eura ekološkim udrugama koje brinu o podzemnim vodama

Dio zarade od prodaje limited edition boca vode Studena izrađenih od 100 posto reciklirane plastike Studenac je odvojio s ciljem zaštite ovog vrijednog resursa
Vidi originalni članak

Nakon što je projektom „Podzemne vode, čuvari života“ uspješno proveo niz aktivnosti kojima je javnost osvještavao o važnosti podzemnih voda za budućnost ekosustava, trgovački lanac Studenac donirao je ukupno 15 tisuća eura udrugama koje su mu pružile podršku u provedbi projekta. Doniranim iznosom pružena je potpora radu udruga OSMICA Karlovac, Zeleni Osijek te Udruzi mladih Kolektiv koje svojim ekološkim djelovanjem sustavno brinu o zaštiti podzemnih voda u Hrvatskoj. Svečana dodjela donacija održala se u Centru podzemne baštine Speleon u Rakovici, u sklopu koje je održana i panel-rasprava o aktualnim opasnostima koje prijete onečišćenju podzemnih voda i potencijalnim rješenjima kojima bi se zaustavili negativni trendovi. 

Podzemne vode čine najveću zalihu pitke vode na Zemlji, no često su neopravdano zanemarene. Primjerice, u Hrvatskoj čak 90 posto vode za potrebe vodoopskrbe dolazi iz podzemnih izvora, a u javnosti se iznimno malo govori o rizicima koji prijete njihovom onečišćenju. Upravo iz tog razloga Studenac je na Svjetski dan voda u ožujku ove godine pokrenuo projekt „Podzemne vode, čuvari života“ kako bi educirao javnost, potaknuo konkretne ekološke akcije i pridonio očuvanju ovog vitalnog resursa.  

Projekt je realiziran uz podršku institucija, predstavnika lokalnih vlasti i partnera, među kojima se posebno ističe stručna suradnja s Institutom za vode Josip Juraj Strossmayer te s tvrtkom Radenska Adriatic. Naime, Studenac je na policama svojih trgovina kupcima ponudio 120 tisuća boca posebne serije vode Studena, od čije je prodaje izdvojio iznos za donaciju udrugama. Boca je posebna i po tome što njenu etiketu krasi pobjednički rad devetogodišnje Sare Lozić odabran u kreativnom likovnom natječaju u kojem su sudjelovala djeca zaposlenika Studenca.   

Kada su nas iz Studenca uputili u vrijedne ekološke ciljeve projekta 'Podzemne vode, čuvari života' znali smo kako je riječ o priči u koju se idealno uklapamo i u kojoj želimo sudjelovati. Iznimno nam je drago što smo produkcijom boca vode izrađene od 100 posto reciklirane plastike postali dijelom inicijative koja će sustavno podizati ekološku svijest građana i poticati pozitivne društvene promjene“, istaknula je Ivana Fočić, senior brand manager u kompaniji Radenska Adriatic.  

Institut za vode Josip Juraj Strossmayer od samog početka podržava projekt 'Podzemne vode, čuvari života'. Kao instituciji koja provodi sustavni monitoring površinskih i podzemnih voda, cijenimo kako je edukacija javnosti od neprocjenjive važnosti za zaštitu naših voda. Uspješni rezultati aktivnosti koje je Studenac predstavio pokazali su da je naša podrška ovom projektu bila odličan odabir i drago nam je da smo svojim stručnim savjetima i sudjelovanjem naših stručnjaka doprinijeli izgradnji ove iznimno kvalitetne ekološke priče“, poručio je Mario Šiljeg, ravnatelj Instituta za vode Josip Juraj Strossmayer.  

Podzemne vode čine 30 posto globalne opskrbe vodom i do 50 posto pitke vode u svijetu. Nažalost, ova tema često ostaje u sjeni, a njezina važnost zanemarena. U ovoj smo inicijativi okupili snažne partnere, među kojima su najvažniji naši kupci - kupnjom limitirane serije Studena boca vode odlučili su aktivno sudjelovati u očuvanju ovog dragocjenog resursa na području Lijepe Naše. Aktivnostima u sklopu projekta pokazali smo da je očuvanje ovog resursa i osiguravanje njegovog održivog korištenja kolektivna odgovornost svih nas“, zaključila je Tatjana Spajić, direktorica korporativnih komunikacija u Studencu.  

Među brojnim aktivnostima, Studenac je u sklopu projekta „Podzemne vode, čuvari života“ educirao karlovačke osnovnoškolce, podržao ekološki obrazovni program GLOBE te akcijom čišćenja dijela obale rijeke Neretve u Metkoviću prikupio gotovo 10 kubika otpada. Osim toga, posebna pažnja posvećena je edukaciji zaposlenika postavljanjem prigodnih naljepnica i postera sa savjetima o očuvanju vode u svakodnevnom životu u 1400 trgovina i uredskim prostorima. 

Idi na 24sata