Što je zapravo Nielsen One? U ovom slučaju riječ je o standardiziranom analitičkom alatu koji će omogućiti medijima, klijentima i agencijama praćenje jedinstvenih video korisnika kroz sve linearne i digitalne kanale. Spomenutim akterima Nielsen One pružit će jasan prikaz dosega kampanje i učestalost njezina prikazivanja na svim kanalima (CTV, digital, streaming...). Za one koji ulažu u oglašavanje u medijima i one koji to isto prodaju ovo znači bolju optimizaciju i maksimizaciju njihovih ulaganja te bolju monetizaciju.
Veliko istraživanje koje Styria kao najjača medijska kompanija radi u suradnji s istraživačkom agencijom Nielsen napokon će pokazati tko su top influenceri. Rezultati ovog istraživanja influencerskog tržišta promijenit će dosadašnju praksu rangiranja influencera. Agencija Nielsen kao priznata međunarodna kompanija, prisutna na svih pet kontinenata, posvećena je najvišim standardima nezavisnog mjerenja ponašanja potrošača. Suradnja Styrije i Nielsena na velikom istraživanju ovakvog tipa u Hrvatskoj korak je prema razbijanju mitova o influencerskoj sceni i dubinskoj analizi činjenica. Direktorica Nielsena za Hrvatsku, Alida Žorž Miketek, pojasnila je kojim alatima su se koristili kako bi došli do relevantnih rezultata.
- Možda na prvu zvuči apstraktno, kad spominjemo mjerenje koliko je netko top influencer, no zato se tome pristupa kroz InfluenceScope. InfluenceScope možemo opisati kao holistički pregled i analizu aktivnosti influencera na društvenim mrežama kako bi se osigurao objektivan i pouzdan proces njihove evaluacije - otkriva Žorž Miketek.
Više o samome mjerenju i analizi podataka u ovom velikom istraživanju influencera rekla nam je i Kateryna Edelshtein, zastupnica Nielsena za Istočnu Europu.
- InfluenceScope je Nielsenovo jedinstveno metričko rješenje koje je razvio naš tim za društvene mreže. Spomenuti alat omogućava tvrtkama da izaberu influencere diljem svijeta koji bi predstavljali njihov brend te da usporede njihove performanse na temelju njihova dosega koji postižu kod publike, važnost (kad je riječ o prezentiranju brenda publici), učinkovitost brendiranih objava kod influencera, koje se mjere kao ‘odjek’ uzrokovan engagementom pratitelja s influencerskim sadržajem. Naravno, mjeri se i koliko je publike influencer uspio pretvoriti u vjerne pratitelje. Kroz naše dugotrajno iskustvo u mjerenju i vrednovanju tradicionalnih medija, u mogućnosti smo procijeniti medijsku vrijednost stvorenu kroz partnerstvo s influencerima - pojašnjava Kateryna Edelshtein te dodaje kako će se, prema procjenama, u 2022. godini 15 milijardi dolara potrošiti na influencersko oglašavanje. Smatra kako je sad vrijeme za preslagivanje budžeta u oglašavanju, kako bi si na taj način tvrtke osigurale doseg kod publike te kako bi mogli odabrati najboljeg influencera koji će njihov brend i njegove vrijednosti predstaviti na najbolji mogući način.
- Iako se potrošnja povećava u svim sektorima, mjerenje povrata ulaganja i učinkovitost medija kad je riječ o influencerskom oglašavanju ostaju pomalo nejasni. Dolazimo tako do pomalo nezgodne situacije za brendove, posebno u vrijeme pandemije Covid-19, kad marketinški timovi trebaju opravdati svaki potrošeni cent, u vašem slučaju kunu, kako bi pokazali učinkovitost kampanja. I baš zbog toga vjerujemo da mi u tome svemu imamo krucijalnu ulogu koju obavljamo za klijente - kaže direktorica Nielsena za Istočnu Europu.
- Godinama već ulažemo u razvoj rješenja koja bi mjerila vrijeme zadržavanja u digitalnom oglašavanju i digitalni sadržaj kao takav. Digital AD Ranking predstavlja naše rješenja za mjerenje digitalnih kampanja, a SDK je naša novost. Riječ je o metrici koja mjeri digitalni sadržaj na svim kanalima na kojima se prikazuje digitalni video sadržaj, primjerice web playeri i streaming platforme. Partneri smo s BiScienceom kako bismo mjerili potrošnju oglašavanja na društvenim mrežama na različitim tržištima i platformama - otkrila je Edelshtein te zaključila s planovima koje Nielsen ima u Hrvatskoj. No ne samo kod nas nego i u cijeloj mediteranskoj regiji.
- Za Hrvatsku i mediteransku regiju općenito morat ćemo raditi dalje na usavršavanju i implementaciji metrike Nielsen One.
Počinjemo nadogradnjom našeg linearnog mjerenja kroz RPD integraciju i partnerstva s velikim pružateljima video usluga, a zatim pokrećemo mjerenje streamova i digitalnog sadržaja kroz sustav SDK. Kad tržište bude spremno za potpunu integraciju u samo jednu metriku za sve video platforme, uložit ćemo sve svoje napore u Nielsen One - zaključuje Kateryna Edelshtein.
Koliko su relevantni rezultati koji će napokon pozicionirati influencere u Hrvatskoj, pojašnjava i Matej Lončarić, direktor video sadržaja u 24sata i osnivač JoomBoosa.
- Već smo šest godina prvaci u digitalnom videu na hrvatskom tržištu, a lani smo ponovno oborili svoj rekord u gledanosti. Cilj nam je imati transparentne metrike koje su priznate i razumljive cijelom tržištu. Kao i ostali ‘igrači’, koristimo mnogobrojne alate koji mjere gledanost videa ili vrijeme provedeno uz video. Mediji, influenceri, agencije... svatko metrike tumači na svoj način. Tako se nameće potreba na tržištu za unificiranim metrikama i analitikama. Ovo je tek prva u nizu suradnji s Nielsenom, za koju se nadam da će utjecati na još veći razvoj tržišta - kaže Lončarić.
Rezultati ovog velikog istraživanja o top influencerima koje je Styria radila u suradnji s agencijom Nielsen bit će poznati u svibnju te će donijeti velike promjene na sceni i u samoj percepciji oglašavanja u digitalnom svijetu.
Na event se možete prijaviti putem digitalne pozivnice te pratiti tko su kraljevi hrvatske influencerske scene: https://tia2021.24sata.hr/