S obzirom na to da smo navikli svoju kupovinu obavljati u mnogim supermarketima diljem Hrvatske, a u zadnje vrijeme više nego ikada i putem online usluga koje prodavaonice nude, ne čudi da su mnogi od nas zaboravili kako je iskustvo kupovine izgledalo prije pojave ovakvih formata prodavaonica. Naviku kupovine subotom i nedjeljom „vučemo“ još iz vremena kad nam je zaista bilo potrebno pola dana da prekrižimo sve stavke s popisa za kupnju, a vikend je bio jedina prilika kada smo zaista mogli odvojiti toliko vremena. Po grincek za juhu, povrće i voće, mlijeko i sir išli smo na lokalne tržnice. Imali smo svoje provjerene mesare i pekare, a ako smo još trebali cvijeće ili kolače da se zasladimo nakon nedjeljnog ručka cijeli proces kupovine dodatno bi se odužio. S obzirom na to da je nekad bilo puno manje tržnica, i s puno manjim izborom, mnogima je vikend rutina bio odlazak na zagrebački Dolac ili Zelenu tržnicu, splitski Pazar, osječku pijacu, Centralnu tržnicu u Rijeci, pulsku secesijsku ljepoticu ili, pak, dubrovački Gruž. To je bilo posebno izraženo ako nismo željeli propustiti svjež ulov ribe i morskih plodova jer je samo nekolicina lokalnih tržnica imala i ribarnicu.
Prvi u Hrvatskoj i regionalnoj maloprodaji
Upravo kako bi se kupcima omogućila nabava svih potrebnih namirnica na jednom mjestu te tako olakšao proces kupovine, davne 1995. na 2075 m2 prodajnog prostora otvoren je Super Konzum Vukovarska koji je, pružajući kompletnu uslugu po svim odjelima, redefinirao značenje pojma maloprodaja u Hrvatskoj, ali i u regiji. Rađen po francuskom konceptu, Super Konzum Vukovarska bio je prva prodavaonica supermarket formata koja je bila pionir u mnogočemu. Kupcima je svakodnevno nudila svježe voće i povrće u prvoj samoposlužnoj tržnici u zatvorenom prostoru, a bili su i prvi koji su se koristili digitalnim vagama. Svakodnevno je bio dostupan bogat izbor mesa, a imali su i vlastitu pakirnicu koja je, osim za Super Konzum Vukovarska, pakirala meso i za druge prodavaonice. Ne treba zaboraviti ni činjenicu da se upravo u Super Konzumu Vukovarska nalazila i prva pekarnica u maloprodajnom prostoru, a posebno su bili ponosni na vlastiti zamjes od kojeg su svakih sat vremena pekli svježi kruh i pekarske proizvode, opskrbljujući pritom i druge prodavaonice. U suradnji s tehnolozima Klare, Brionke i Mlinara bili su pioniri u razvoju peciva, a prvi su u ponudi imali i svježe kolače u kojima su kupci svakodnevno mogli uživati. U Konzumovoj poslovnici u Vukovarskoj nalazila se i prva cvjećarnica u sklopu prodajnog prostora u kojoj su bili zaposleni vrhunski cvjećari koji su sudjelovali na Floraartu i u to vrijeme nosili titulu najboljih u Hrvatskoj.
Suradnja s domaćim proizvođačima
Naglasak Konzumovog poslovanja od samih je početaka bio na suradnji s domaćim proizvođačima i OPG-ovcima pa se tako i Super Konzum Vukovarska trudio ponuditi presjek najboljih domaćih proizvoda i stavljati ih na tržište u što većoj mjeri. U suradnji s PIK-om i ostalim domaćim proizvođačima radili su na razvoju egalizirane prodajne robe, a upravo je Super Konzum Vukovarska bio prva prodavaonica koja je plasirala vakumirane proizvode spremne za pripremu. Zahvaljujući suradnji s Ledom u Konzumovoj su poslovnici u Vukovarskoj od samih početaka intenzivno radili na razvoju novih proizvoda i njihovog plasmana pa tako nije bilo Ledovog noviteta koji nije prošao kroz ovu prodavaonicu, a na policama su se svakodnevno mogli naći i novi proizvodi tvrtki poput Zvijezde, Podravke, Solane Pag i mnogih drugih.
Rekordni prodajni rezultati
Upravo je zahvaljujući marljivom radu njegovih zaposlenika Super Konzum Vukovarska uvijek iznova postizao zavidne prodajne rezultate, a njihov uloženi trud prepoznavali su kroz sve te godine i zadovoljni kupci. „Za uspjeh Vukovarske nisam zaslužna samo ja ili bilo tko pojedinačno, već svih 68 marljivih zaposlenika kojima je uspjeh jedina opcija“, često ističe Anita Pocrnčić koja je započela karijeru kao blagajnica, a napredovala je do voditeljice Super Konzuma Vukovarska. Kaže da se o prodavaonici u Vukovarskoj uvijek govorilo sa strahopoštovanjem te da nije mogla ni sanjati da će ju upravo ona jednoga dana voditi. Tituli elitne prodavaonice, kako su ju nazivali mnogi zaposlenici, u prilog ide i činjenica da je Super Konzum Vukovarska prva poslovnica u Hrvatskoj koja je napravila dnevni promet od milijun kuna i prva koja je napravila dnevni promet od 2 milijuna kuna.
S obzirom na neprestano usavršavanje i inovacije po kojima je ova, po mnogočemu prva, poslovnica poznata i danas, neupitno je da će se njezini rođendani i dalje redati.