Kao da je lani bila uspješna godina… Nažalost, dugotrajna suša u kombinaciji s rekordnim temperaturama i gotovo rekordnom turističkom sezonom pretvorila je cijelu zemlju, ali prvenstveno našu obalu, u visoko rizično požarno područje gdje je često samo iskra dovoljna za katastrofu.
Samo jedan nesmotreno bačeni opušak ili nedovoljno ugašeni roštilj prijeti kućama i iziskuje gotovo nadljudske napore vatrogasaca. Samo je trenutak nepažnje dovoljan da se živopisna mediteranska šuma pretvori u mrtvu prirodu.
Hrvatska vatrogasna zajednica u suradnji s kreativnom agencijom I TO NIJE SVE! odlučila je pomoći. Pokrenuli su kampanju koju su podržale i oglašivačke kuće Go2Digital i Media Media oglasi, kao i Ingrafika digital print i fotograf Marko Vukas.
Cilj kampanje bio je podići svijest o razornim posljedicama požara. Za kampanju im je bila potrebna samo jedna slika.
Slika nepoznatog autora koju smo, nažalost, svi toliko puta vidjeli. Zove se Mrtva priroda.
U umjetnosti, najčešće u slikarstvu, mrtva priroda označava korištenje neživih ili nepokretnih predmeta za središnje likovne motive. Poput ubranog voća ili vrča mlijeka. A u ovom slučaju i alepskog bora koji je do jučer itekako bio živ.
Spriječimo požare savjesnim ponašanjem.
U slučaju požara nazovite 193 ili 112.