To je to što me zanima!

Poduzetnička perspektiva: Kako biti vođa u teškim vremenima?

Dok stvarate profit i sve teče u skladu s vašim očekivanjima, nije teško biti na čelu poslovanja. S druge strane, poslovna kriza pokazat će jeste li uistinu uspješan vođa svojim zaposlenicima ili ste vješti samo kad posao ide dobro
Vidi originalni članak

Uspjeh šefa, direktora, lidera ovisi o njegovoj otpornosti, empatiji, transparentnosti, povezanosti i ravnoteži. Kako dobro voditi svoje zaposlenike u izazovnim vremenima u kojima živimo? Kako motivirati kolege, osigurati im da napreduju i da vjeruju u ono što rade? Što uopće znači biti dobar vođa? Odgovore na ova i slična pitanja doznajte u nastavku.

Tko je dobar vođa?

Dobar vođa je otporan. Riječ je o psihološkoj otpornosti, sposobnosti mentalnog ili emocionalnog suočavanja s krizom. Ova osobina od iznimne je važnosti jer vođa mora svojim ponašanjem poslužiti kao pozitivan primjer zaposlenicima. Nestabilan vođa teško da će vratiti poslovanje na stanje prije krize.

Vođa je empatičan. Ova osobina vođe može pozitivno djelovati na zaposlenike, potičući u njima veću predanost i trud u radu. Empatija može biti kognitivna ili emocionalna - zamišljanje što drugi misle ili zamišljanje što drugi osjećaju. U svakom slučaju, empatija će biti ključna komponenta u pružanju podrške zaposlenicima kad organizaciju zahvati kriza. 

Financije u malom prstu

Financijska pismenost ključ je poslovnog uspjeha i bez obzira na to jeste li početnik, obrtnik, mali ili srednji, odgovorni ste za poznavanje cjelogodišnje financijske situacije svog poslovanja. Ipak, istraživanja pokazuju da većina poslodavca zapadne u poteškoće zbog krivih financijskih odluka, odnosno zbog nerazumna i neučinkovita upravljanja novcem.

U krizi će sve oči javnosti biti uprte upravo u financije vašeg poslovanja, koje su vrlo važan dio poslovnih procesa. Bez samouvjerenog rukovanja informacijama o financijama vođa će se kad-tad naći u neprilici. Osim u vlastitoj administrativnoj građi, o načinu na koji komunicirati pitanje financija možete se savjetovati i u svojoj banci

Addiko Bank program financijske pismenosti Štedopis donosi u 5 ciklusa, tijekom 5 mjeseci praktičan edukativan sadržaj za poduzetnike, pisan jednostavnim i razumljivim jezikom, a uz svaki ciklus dolazi i kviz putem kojeg možete provjeriti znanje potrebno za donošenje učinkovitih poslovnih odluka.

U prvom saznajte zašto su financije sastavni dio poslovnih procesa, dok u drugom ciklusu naučite sve o osnovnim financijskim izvješćima. Treći ciklus se bavi pitanjima što sve vaša tvrtka ima i kako je to financirano, a četvrti će vas uvesti u svijet izvještaja o novčanom toku. Posljednji odgovara na pitanje zašto je digitalna transformacija nužna. 

Budite prisutni, vidljivi i dostupni

Vođa je prvi među jednakima. Kroz povezanost s timom vođa će lakše ujediniti svoju ekipu i prenijeti joj poruku: "Zajedno smo u krizi, ali ćemo je i zajedno prebroditi". Ako je vođa udaljen ili otuđen od svojih zaposlenika, oni će osjećati strah i nesigurnost za svoju budućnost. Upravo kroz povezanost s drugima stvaraju se osjećaji sigurnosti i podrške

Vođa je transparentan. Nažalost, neki vođe izbjegavaju biti transparentni jer se osjećaju kao da nemaju odgovore na sva pitanja koja bi zaposlenici mogli postaviti. To je pogrešan način vodstva jer bolje je biti otvoren koliko je to moguće nego da zaposlenici nervozno nagađaju ili stvaraju svoje (neistinite) priče. 

U krizi su najvažnije informacije

Vođa je uravnotežen. Drugim riječima, poruka koju šalje uravnotežena je, a sastoji se od ohrabrenja i upozorenja. Vođa se u krizi trudi stvoriti atmosferu sigurnosti, ali mora uključiti i aspekt realnosti. Kriza može, ali se i ne mora uspješno riješiti, njezin ishod ovisi o mnogim elementima. 

Dakle, savršena ravnoteža pomalo je zbunjujuća - pružiti sigurnost, ali upozoriti i na nesigurnost. Vođe u ovom slučaju moraju posebnu pozornost posvetiti informacijama jer samo će istinitim i pravodobnim informacijama držati krizu pod kakvom-takvom kontrolom.

Ažurnim i istinitim informiranjem javnosti, interne ili eksterne, vođa pokazuje kakve vrijednosti njeguje njegovo poslovanje. Ponekad vođe pokušavaju zataškati krizu, ali ako netko od zaposlenika, medija ili bilo koga drugoga otkrije ovu tajnu, poduzeće će se ubrzo naći na udaru kritika i izgubiti kredibilitet koji je teškom mukom steklo. S druge strane, kad vođa iznosi informacije o krizi, one su kontrolirane.

Upoznajte svoje poslovanje za bolje donošenje poslovnih odluka. Addiko Bank donosi praktičan edukativni sadržaj za male i srednje poduzetnike, pisan jednostavnim i razumljivim jezikom. Saznajte više na https://www.addiko.hr/poduzetnici-financijska-pismenost/
Idi na 24sata

Komentari 26

  • eho_ 04.01.2022.

    Treba znati voditi tim.Nije ni to za svakoga. A pravi vođa tima, koliko god on bio opterećen strukom i to mora znati, jer netko mora voditi ljude, objasniti im cilj i očekivanja, nema nedefiniranosti. Veoma je važna otvorenost i iskrenost, u granicama potrebnoga i transparencija, te svakako i povjerenje u tim. To stvara sa razlogom zdravu atmosferu. Moraju znati ne samo granice, već i dopustiti određeni slobodan prostor gdje se mogu razviti. Bez obzira na poziciju, u bazi treba biti prisutan respekt i fer play. Šef.. mora imati viziju i kontinuirano je komunicirati. Svaka eventualna promjena se treba na vrijeme saopćiti i provoditi preko određenih autoriteta koji se isključivo time bave, a kojima je to posao. Tako se ostaje konzistentan u izjavama i odlukama. Nove ideje se ne odbijaju i dobro proanaliziraju. No ima i nešto što nije uvijek lako. A to je, biti u svakom trenutku dostupan suradnicima... ako to posao dozvoljava, u kriznim momentoma nema sakrivanja. Veoma je važna produktivna orjentacija, bilo o kom se " produktu", ili učinku radilo :)To je san svakoga šefa, vođe.. ili vlasnika, vrijedi za sve. Treba imati sposobnosti za voditi jedan tim i to nije nimalo lako. Ali ni teško, ako je netko spreman sprovesti svoje i ono u što vjeruje. Samo tako i na taj način se može reći, ok.. ja znam svoj tim i uspješno ga vodim. Autentično, odnosno ostati si vjeran i hrabro. :)

  • ucjena 04.01.2022.

    onaj koji puše u kancelarijama, tamo je uvijek samo šetanje sminka moda i nerad, ne u svima ali u80 posto, puhati i puhati dotjerati te bordele u red

  • 261200 04.01.2022.

    Najbolji je onaj sef koji adekvatno plati svoje radnike.

Komentiraj...
Vidi sve komentare