U moru proizvoda s kojima je preplavljeno naše tržište, kupci kroz godine razviju odanost određenim brendovima koji im se sviđaju zbog kvalitete, cijene ili same ambalaže. No kad je riječ o poljoprivrednim proizvodima, odnosno voću i povrću, kupac teško može biti siguran da zna što kupuje, pa se u svijetu, a u posljednje vrijeme i kod nas sve više takvoj vrsti proizvoda dodjeljuju oznake koje će potrošačima nuditi određene garancije da kupuju ono što su i tražili.
Oznake kvalitete različitih proizvoda postaju sinonimi za prednost na tržištu jer upućuju na određenu kvalitetu proizvoda, a imaju promotivnu i reklamnu funkciju te dokazuju da je proizvod zadovoljio zadane kriterije. U pravilu su potrošači spremni izdvojiti više novca za proizvod koji na sebi nosi neki znak kvalitete. To je pokazalo i posljednje veliko online istraživanje o prehrambenim navikama Hrvata i poznavanju oznaka na hrani gdje je 37 posto ispitanika odgovorilo da najviše pažnje pri odabiru namirnica daju kvaliteti, a 30 posto njih deklaraciji, odnosno sastavu i porijeklu.
Prepoznatljiv po svojim slatkim jagodama, Grad Vrgorac odlučio ih je na neki način zaštititi, jer su mnogi trgovci, svjesni njihove popularnosti, ali i više cijene, bezukusne uvozne jagode prodavali kao vrgoračke. Tako se rodila ideja o uvođenju jedinstvene oznake kvalitete Vrgorac Quality. No, kako uz jagodare na području Vrgorca djeluje oko 450 obiteljsko poljoprivrednih gospodarstava koji proizvode i tone breskvi i nektarina, šljiva, kruški, jabuka, krumpira, bijelog luka, meda, grožđa te vina, svoju oznaku Grad će dodjeljivati i za sve ostale proizvode koji zadovolje tražene kriterije.
„O ovoj oznaci razmišljamo već duže vrijeme, a cilj nam je označiti kvalitetne poljoprivredno-prehrambene proizvode s područja Grada Vrgorca kako bi se jasno razlikovali od konkurencije. Osim toga, s oznakom želimo zadržati, ali i podići kvalitetu tih proizvoda te poticati njihovu prodaju na lokalnom, regionalnom i nacionalnom tržištu. Oznaka će kupcima jamčiti da su kupili vrgorski proizvod - a to znači da je zdrav, ukusan, kvalitetan i isključivo iz vrgorskih polja i brda, proizveden s nježnošću, grubim težačkim rukama vrijednih vrgorskih poljoprivrednika“ pojašnjavaju iz Grada Vrgorca te dodaju kako je plan pokriti što više domaćih proizvoda ovom oznakom i u projekt uključiti što više naših OPG-ova. Želja je da svi proizvodi s vrgorskog područja održe razinu kvalitete koju traži Vrgorac Quality i da uz pomoć oznake s vremenom „vrgorski proizvod“ postane sinonim neupitne kvalitete u poljoprivredi. Oznaku su dosad dobili jagodari i jedan vinar, dok ostali poljoprivrednici čekaju da sazriju njihovi proizvodi kako bi mogli aplicirati za oznaku.
Sličnu oznaku kvalitete za poljoprivredne i prehrambene proizvode sa svog područja ima Južni Tirol - Südtirol Quality - koju je Europska komisija nakon ispitivanja sukladnosti oznake kvalitete s pokrajinskim zakonom i s EU ugovorom, odobrila u jesen 2005. godine. Danas su ti proizvodi, zahvaljujući oznaci, prepoznatljivi u cijeloj Europi, a proizvođače redovito posjećuju neovisni inspektori koji prate sukladnost s proizvodnim zahtjevima. I Grad Vrgorac želi biti siguran da oznaku imaju samo oni koji zadovoljavaju sve tražene uvjete, pa je predvidio i kontrole korištenja oznake te super analize koje se može pokrenuti temeljem pritužbi članova Udruga, korisnika Oznake, nezadovoljnih potrošača, trgovaca ili ovlaštenih inspektora.